Etsin vuokra-asuntoa enkä tajua miksi vuokranantajat toimii näin, osaako joku selittää?
Vuokranantaja julkaisee ilmoituksen asunnosta x. Laitan viestiä että olen kiinnostunut ja kysyn, pääsisikö asuntoa katsomaan. 2-3 viikkoon ei kuulu mitään. Sitten tulee viesti "vieläkö olet kiinnostunut ja haluatko tulla katsomaan asuntoa?" Vastaan että olen ja haluan. Jälleen radiohiljaisuus. Tässä vaiheessa oletan, että asunto on vuokrattu jollekin toiselle. Mutta ei, kohta saman asunnon ilmoitus on taas netissä.
Joku tässä yhtälössä mättää. Mikä?
Ja sit mitä tulee ARA-asuntoihin joihin valitaan asukkaat tarpeen mukaan. Onko niin, että osaa hakijoista ei edes harkita asukkaaksi, vaikka ARA-kriteerit täyttyvät eli ei ole varallisuutta ym? Luulin että tietyn asunnon vapautuessa katsotaan hakemukset ja tarjotaan ensin eniten tarvitsevalle, sitten toiseksi eniten jne. Ilmeisesti tämä ei mene niin, koska olen ilmoittanut kiinnostukseni muutamiin asuntoihin ja aina vaan niiden ilmoitukset ovat netissä. Eli minulle ei jostain syystä edes haluta asuntoja tarjota.
No huh huh. On minullakin ollut kaikenlaisia hirveitä vuokranantajia, mutta tuollaisesta en ole ennen kuullutkaan. Kaikkea ne keksivätkin.