KESKIELÄKE
Tämän hetkinen keskieläke Suomessa 1845e
Minulla on 2500e
Taidankin olla hyvin toimeentuleva.
Paljonko sinä saat eläkettä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nää bruttoja vai nettoja?
Keskieläke 1845e
Brutto tietysti.No tietysti!
Kuulosti vaan niin kovin pieneltä.
Pieniä ovat eläkkeet Suomessa !!
Eivät ole pieniä. Riippuu siitä paljonko niitä töitä tuli tehtyä, että eläkevuosia kertyi.
Suomessa ei kyllä eläkkeen takia kannata tehdä pitkää päivää töitä. Tulotaso on eläkkeen suuruuden kannalta työvuosia paljon olennaisempi tekijä.
Vierailija kirjoitti:
3345€, veroprosentti eläkkeestä 46 %. Kiitos vaalien häviäjien.
No ei ole, mulla on vähän isompi eläke, eikä vähennyksiä ja veroprosentti on 28.
Mun Eläke 2500e
Veroprosentti 20%
Eläkelaskuri Veronmaksajat, sieltä voi tarkistaa veroprosentit.
1910 € jos olisi täysi eläke, nyt tällä puolikkaalla kituuttelen kun eivät täydelle eläkkeelle päästä vaikken työkuntoinen olekkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei ole, mulla on vähän isompi eläke, eikä vähennyksiä ja veroprosentti on 28.
Ihan hyvin voi olla, jos on eläkkeen lisäksi työtuloja.
Eri
Vierailija kirjoitti:
1400 e brutto.
Mikä sulla on vero% tuosta?
Tk-eläke 1877 € brutto. Nyt ikää 44 v, teen silloin tällöin hieman töitä minkä eläkekertymä sitten tulee vanhuuseläkeiässä 67 v. 3 kk tämän nykyisen summan (+ mahdolliset korotukset) päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvin voi olla, jos on eläkkeen lisäksi työtuloja.
Eri
Miksi ihmeessä eläkkeellä pitää tehdä töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko nää bruttoja vai nettoja?
Keskieläke 1845e
Brutto tietysti.No tietysti!
Kuulosti vaan niin kovin pieneltä.
Pieniä ovat eläkkeet Suomessa !!
Eivät ole pieniä. Riippuu siitä paljonko niitä töitä tuli tehtyä, että eläkevuosia kertyi.
Suomessa ei kyllä eläkkeen takia kannata tehdä pitkää päivää töitä. Tulotaso on eläkkeen suuruuden kannalta työvuosia paljon olennaisempi tekijä.
Yksi mikä on myös hyvin olennaista, että olisi halua ja pystyisi pysymään töissä mahdollisimman vanhaksi. Eläkelaskureista voi jokainen käydä katsomassa.
Esim. minulla, jos jatkan samanpalkkaisessa töissä loppuajan, niin tällä hetkellä alimmaksi eläkeiäksi ilmoittaa minulle 66v 3kk ja jos silloin jäisi eläkkeelle, niin eläke olisi 3157 euroa. Mutta jos jaksaisin jatkaa vain kaksi vuotta pitempään töissä eli 68v ja 3kk, niin eläke olisi 3620 euroa. Kahdella vuodella lisää työelämässä olisi siis prosentuaalisesti valtava merkitys eläkkeeseen. 463 euroa enemmän eläkettä. Tuo jälkimmäinen ikä olisi siis tavoite eläkeikäni.
Vierailija kirjoitti:
Minimieläke eli kansaneläke+takuueläke. Eli yhteensä 922,43. Sairastuin yliopistossa. Sain tutkinnon tehtyä, mutta jouduin pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle.
Työkyvyttömyyseläkkeeltä voi päästä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minimieläke eli kansaneläke+takuueläke. Eli yhteensä 922,43. Sairastuin yliopistossa. Sain tutkinnon tehtyä, mutta jouduin pysyvälle työkyvyttömyyseläkkeelle.
Työkyvyttömyyseläkkeeltä voi päästä pois.
😅😅😅
Se on keskieläke, mutta suurin osa saa eläkettä 1250-1400€/kk brutto, miinus verot.
https://www.etk.fi/tutkimus-tilastot-ja-ennusteet/tilastot/kaikki-elakk…