Millaista on tehdä keikkaa Seuren kautta?
Olen koulutukseltani valtiotieteiden maisteri, mutta työtön tällä hetkellä, työkokemusta alan projektitöistä on monen vuoden ajalta. Koska oman alan työtä tällä hetkellä ei ole niin olen miettinyt keikkailua Seuren kautta. Asun Espoossa. Saakohan sieltä tällä koulutuksella keikkaa? Mitä maksavat tunnilta? Kuinka paljon etukäteen keikat tulevat tietoon? Oletteko tykänneet olla Seurella? Miten työntekijöitä kohdellaan?
Kommentit (21)
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöitä kohdellaan hyvin vaihtelevasti mutta pääasiassa hyvin. Päiväkodeissa on paljon ilmapiiriongelmia ja väkivaltaa. Päiväkotikeikkaa on monta sataa yhdelle päivälle eli saa valita. Itse olen viihtynyt seurella hyvin monta vuotta. Sopii sellaiselle joka kaipaa vaihtelua. Jos sinulla ei ole pätevyyttä niin tietääkseni voit ottaa vain päivän keikkoja. Niitä tulee muutamia päiviä ennen tai samana aamuna. Itse tein enemmän pitkiä sijaisuuksia.
Ei ole minulla pätevyyttä eikä työkokemusta päiväkotipuolelta. Olin miettinyt ehkä enemmän opettajan sijaisuuksia, kouluttamisesta on kokemusta. Eikö Seure välitä myös opettajien sijaisuuksia? Ap
Vierailija kirjoitti:
Työntekijöitä kohdellaan hyvin vaihtelevasti mutta pääasiassa hyvin. Päiväkodeissa on paljon ilmapiiriongelmia ja väkivaltaa. Päiväkotikeikkaa on monta sataa yhdelle päivälle eli saa valita. Itse olen viihtynyt seurella hyvin monta vuotta. Sopii sellaiselle joka kaipaa vaihtelua. Jos sinulla ei ole pätevyyttä niin tietääkseni voit ottaa vain päivän keikkoja. Niitä tulee muutamia päiviä ennen tai samana aamuna. Itse tein enemmän pitkiä sijaisuuksia.
Ja sellainen vielä, että jos kokematon ja ilman pätevyyttä oleva menisi päivän keikalle päiväkotiin, sanotaan nyt isompien ryhmään, niin paljonko maksaisivat ja mitä työtä siellä päiväkodissa pitäisi tehdä? Tarkoitan siis, että millaiseen vastuuseen laittaisivat epäpätevän?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minulla pätevyyttä eikä työkokemusta päiväkotipuolelta. Olin miettinyt ehkä enemmän opettajan sijaisuuksia, kouluttamisesta on kokemusta. Eikö Seure välitä myös opettajien sijaisuuksia? Ap
Kyllä välittää opettajia ja koulunkäyntiavustajia.
No olethan sinä kokematon opettajan työhönkin. Mutta sijaisuuksia voisit ehkä kysellä. Mitä aineita voisit opettaa?
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sellainen vielä, että jos kokematon ja ilman pätevyyttä oleva menisi päivän keikalle päiväkotiin, sanotaan nyt isompien ryhmään, niin paljonko maksaisivat ja mitä työtä siellä päiväkodissa pitäisi tehdä? Tarkoitan siis, että millaiseen vastuuseen laittaisivat epäpätevän?
Ap
En ole varma mikä on epäpätevän palkka. Ehkä joku 13 e/h. Vastuu on sama kuin pätevän eli näitä ei mitenkään erotella. Puutut kiusaamistilanteisiin,juttelet vanhemmille,autat nukkarissa ja valvot lapsia ulkona(myös yksin).
Kaffebulla kirjoitti:
No olethan sinä kokematon opettajan työhönkin. Mutta sijaisuuksia voisit ehkä kysellä. Mitä aineita voisit opettaa?
Joo nimenomaan sijaisuuksia keikkana haluaisinkin tehdä.
Ap
Olin aikoinaan eräässä IT-tuessa töissä. Aina kun seurelainen tuli keikalle, joutui hän soittamaan tunnusaktivoinnissa, koska Seure ei KOSKAAN hoitanut hommiaan ja ottanut yhteyttä jotta tunnus saataisiin aktiiviseksi. Ainut homma tuossa on se, että olisi tarvinnut esimiehen tms. varmistamaan tunnusaktivoinnin. Kiva juttu joskus illalla/yöllä, että merkattiin sitten joku kollega "esimieheksi" kun seurelainen soitti ettei tunnukset toimi. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApEn ole varma mikä on epäpätevän palkka. Ehkä joku 13 e/h. Vastuu on sama kuin pätevän eli näitä ei mitenkään erotella. Puutut kiusaamistilanteisiin,juttelet vanhemmille,autat nukkarissa ja valvot lapsia ulkona(myös yksin).
Kuulostaa kyllä vähän haastavalta kun ei ole kokemusta. Siis joutua vaikka ulos yksin valvomaan. En ole koskaan hoitanut lapsia. Ei olisi aavistustakaan miten puuttua vaikka kiusaamistilanteisiin. Vanhempien kanssa juttelu varmaan onnistuisi ihan ok hyvin. Ap
Koronan aikaan en voinut tehdä oman yritykseni töitä ja miksi hakeuduin Seuren keikkatyöntekijäksi koulunkäyntiavustajaksi. Keikkoja päivistä kuukausiin oli runsaasti ja vain valitsi, mihin pääsi kätevimmin kävellen tai pyörällä.
Keikat olivat ihan kivoja eri kouluissa lasten ja nuorten parissa. En tiennyt avustajan töistä mitään,joten opin kouluissa pikku hiljaa senkin ammatin.
Seurelle viestittelin aika aktiivisesti tai soitin, jos oli kysyttävää. Asenne oli heillä pääosin alentuvaa ja kärsimätöntä, joten päättelin olevani todellllaa tyhmä ihminen. Tai ehkä heitä ei vain kiinnostanut, miten keikalla Seuren nimissä esiinnytään ja olla asiakkaan palveluksessa?
Vierailija kirjoitti:
Koronan aikaan en voinut tehdä oman yritykseni töitä ja miksi hakeuduin Seuren keikkatyöntekijäksi koulunkäyntiavustajaksi. Keikkoja päivistä kuukausiin oli runsaasti ja vain valitsi, mihin pääsi kätevimmin kävellen tai pyörällä.
Keikat olivat ihan kivoja eri kouluissa lasten ja nuorten parissa. En tiennyt avustajan töistä mitään,joten opin kouluissa pikku hiljaa senkin ammatin.
Seurelle viestittelin aika aktiivisesti tai soitin, jos oli kysyttävää. Asenne oli heillä pääosin alentuvaa ja kärsimätöntä, joten päättelin olevani todellllaa tyhmä ihminen. Tai ehkä heitä ei vain kiinnostanut, miten keikalla Seuren nimissä esiinnytään ja olla asiakkaan palveluksessa?
Paljonko maksoivat tuosta koulunkäyntiavustajan työstä? Ja joutuiko siinä johonkin kiinnipitotilanteisiin tai vastaaviin?
Ap
Ainakin työkaverit soitti puheluita aina miehilleen lastenhoitoa koskien tai jotain muita ulinoita perhe-asioistaan kahvipöydissä. Noita sitten joutu kuuntelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin työkaverit soitti puheluita aina miehilleen lastenhoitoa koskien tai jotain muita ulinoita perhe-asioistaan kahvipöydissä. Noita sitten joutu kuuntelemaan.
"Matti jäi Millan kanssa kotiin kun sitä ja tätä....uli uli"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa kysyä opettajien sijaisuuksia suoraan kouluista. Seure voi vaatia sinulta enemmän kuin open sijaisuudesta ikinä kouluissa vaadittaisiin. Turhaudut vain Seurella.
Kouluille riittää,että olet ylioppilas. Sijaisopen palkka on noin tuplaten parempi kuin avustajan palkka.
Se, kenen sijaisena olet, antaa sinulle ohjeet, mitä opiskelette. Noudatat vakiopen lähettämmiä ohjeita, niin pärjäät. On myös ihan sama hyppivätkö oppilaat seinille etenkin, jos sijaisuus on vain muutama päivä. Et joudu vastuusteen oppivatko lapset silloin mitään ja sijaisille annetaan anteeksi kyllä. KUkaan ei vahdi sinua, ellet sitten pelkää henkesi puolesta ja hae apua naapuriluokan opelta sen vuoksi.
Ei kannata asettaa itselleen ihan hirveitä vaateita, mitä pitäisi olla. Opettajista on kova pula ja jos vain intoa riittää, niin sijaista ihmeessä.
Olen nähnyt aivan torveloita sijaisia, jotka sijaistavat ilman ammatillista pätevyyttä ja kokemusta kokonaisen lukuvuoden murkkuikäisten erkkaluokassa. Avustajana ns istunut nurkassa ja katsonut suu auki, miten joku hepsankeikka juttelee uudesta huulipunastaan luokalle ja on aivan avuton villimpien oppilaiden kanssa. Joten jos jaksat ottaa oppilaat huomioon se on todella iso plussa sijaistajan työssä-
Sellaista vielä mietin, että jos kokeilisin tehdä jonkun yhden päivän keikan päiväkotiin, niin mitenhän ne ns. oikeat työntekijät minuun suhtautuisi, kun en osaisi tietenkään vielä oikein mitään? Ja saisiko siellä kuitenkin jotain perehdytystä työhön? Ap
Tein aikanaan Seuren kautta keikkaa koulunkäyntiavustajana, eikä ole siitä ajasta mitään valitettavaa. Palkka oli parempi kuin jos olisit ollut vakinaisena ja sai valita paikat missä kävi. Aika nopeasti oppi tuntemaan minne kannattaa mennä keikalle, minne ei. Seurella oli myös koulutuksia eri aiheista, joihin sai osallistua ilmaiseksi. Itsellä tosin oli sote-alan koulutusta, eli pätevyys kyseisiin tehtäviin.
Paljonko seure maksaa peruspalkkaa pätevälle opelle?
Kyllähän välittää, mutta eivät halua ammatti-ihmisiä, kun niille pitää maksaa kunnon palkkaa. En kelvannut Seurelle, vaikka olen erityisopettaja ja opinto-ohjaaja, oli kuulemma parempia hakijoita. Sen sijaan olen saanut kouluilta suoraan opettajan sijaisuuksia.
Ei ole Seurella enää töitä. Massiiviset säästötoimenpiteet käynnissä. Jatkuvat pitkään.
Ihan ok välittäjä. Palkka ei kummoinen, mutta tärkeää tehdä töitä jos omalta alalta ei löydy. Seurella töitä riittää!