Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Halutaan korottaa rikkaiden veroja. Mitä se sinusta tarkoittaa?

Vierailija
30.03.2023 |

Eräskin kansanedustajaehdokas kirjoittaa instagramissaan sopeuttaminen verottamalla rikkaita enemmän eli mitä se sinusta olisi käytännössä? Kuinka paljon on sinusta oikea ansiotulovero rikkaille ja kuka on rikas?

Kommentit (146)

Vierailija
1/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule ikinä tapahtumaan. Nämä on näitä tyhjiä vaalilupauksia, joihin tyhmien oletetaan tarttuvan.

Vierailija
2/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinäpä tuhannen taalan kysymys. Olen itse mielestäni erittäin hyväpalkkainen, eli tienaan keskimäärin noin 12 000 euroa kuukaudessa. Olen myös yksinasuja, jolla on puolet aikaa kaksi teiniä ja joka maksaa yksin asuntolainaa Helsingissä. En sano että olisi tiukkaa, mutta rikas en ole minkään mittapuun mukaan. Maksan veroja ja veroluonteisia maksuja aika tasan puolet palkastani, eli noin 70 000 euroa vuodessa. En ole valmis maksamaan senttiäkään enempää. Katson jo osallistuvani tarpeeksi. Olen myös vahvasti sitä mieltä että varsinkin ns. ylemmän keskiluokan verotus on kohtuuton ja sitä nostamalla saadaan aikaan vain tuhoa. Keskiluokan kulutus on se, joka ruokkii alemmat tuloluokat päivittäin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopputulemaa että kohotetaan köyhien ja eläkeläisten veroja !

Vierailija
4/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopputulemaa että kohotetaan köyhien ja eläkeläisten veroja !

Toivotaan, että ei. Eläkeverotus jo nyt tarpeeksi kova.

Vierailija
5/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas on tässä tapauksessa kuka tahansa työssä käyvä, yli 25 000 e/vuodessa bruttona tienaava.

Vierailija
6/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkain kolmanneshan elättää jo nyt lopun kansasta. Köyhimmät ei maksa veroja lainkaan tai niin vähän, ettei sillä ole mitään väliä.

Vierailija
7/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se selvää, että jos nostat yli 7000e/kk tienaavan verotusta 1% niin se korotus kattaa satojen köyhien menojen leikkaamisen. Ja onko sitten sinulla siinä yksi rikas joka nurisee rahasta, millä sille ei ollut mitään käyttöä vai seisooko sadat ihmiset ruokajonossa sen leikkauksen takia.  Onhan nämä kaksi ihan erillistä skenaariota, jonkun oikea hätä ja elitistin peppukipu kun meni tunteisiin, koska hänellä olisi pitänyt olla enemmän sitä mitä ei tarvitse.

Vierailija
8/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinäpä tuhannen taalan kysymys. Olen itse mielestäni erittäin hyväpalkkainen, eli tienaan keskimäärin noin 12 000 euroa kuukaudessa. Olen myös yksinasuja, jolla on puolet aikaa kaksi teiniä ja joka maksaa yksin asuntolainaa Helsingissä. En sano että olisi tiukkaa, mutta rikas en ole minkään mittapuun mukaan. Maksan veroja ja veroluonteisia maksuja aika tasan puolet palkastani, eli noin 70 000 euroa vuodessa. En ole valmis maksamaan senttiäkään enempää. Katson jo osallistuvani tarpeeksi. Olen myös vahvasti sitä mieltä että varsinkin ns. ylemmän keskiluokan verotus on kohtuuton ja sitä nostamalla saadaan aikaan vain tuhoa. Keskiluokan kulutus on se, joka ruokkii alemmat tuloluokat päivittäin.

Mun mielestä on jotenkin kauhean surullista, kun joku joutuu tulemaan toimeen 12 000 eurolla kuussa.

Vierailija
9/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkain kolmanneshan elättää jo nyt lopun kansasta. Köyhimmät ei maksa veroja lainkaan tai niin vähän, ettei sillä ole mitään väliä.

Pienistä tuloista tosiaan maksaa vähemmän veroja. Voi sille pienituloiselle maksaa paljonkin niin sitten maksaa paljon veroja.

Vierailija
10/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommunistithan ovat aina olleet innokkaina jakamassa toisten omaisuutta.

Vierailija
11/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienistä tuloista tosiaan maksaa vähemmän veroja. Voi sille pienituloiselle maksaa paljonkin niin sitten maksaa paljon veroja.

Eiköhän työntekijöille makseta hänen tuottavuutensa mukaan? Jos et tuota yritykselle juuri mitään hyötyä, niin miksi sinulle pitäisi juuri mitään maksaakkaan?

Vierailija
12/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jo nyt niin kova verotus, että meillä on ongelmana aivovienti. Kyvykkäät, koulutetut lähtevät maasta ja lukutaidottomat tollot jäävät. Ei ole varaa nostaa enää verotusta tästä syystä. Suomi tarvitsee jokaisen tänne jäävän osaavan ja omistavan ihmisen. Miettikää itse jotain lääkäriä. Yhdysvalloissa hän olisi miljonääri. Suomessa käteen jää ehkä 3000/kk. 

Vierailija
13/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän työntekijöille makseta hänen tuottavuutensa mukaan? Jos et tuota yritykselle juuri mitään hyötyä, niin miksi sinulle pitäisi juuri mitään maksaakkaan?

Jos ihmisille maksettaisiin tuottavuuden mukaan niin jokainen tehdastyöläinen olisi multi miljonääri ja pomot ruokajonossa.

Vierailija
14/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän sama kuin huoli velasta. Maa on velkaa ja ollaan huolissaan, mutta ei kuitenkaan veroteta kansalaisia niin kovaa että jokaiselle jäisi tonni tilille kolmen vuoden ajan.

Tonnilla pärjää moni työtönkin ja vähemmälläkin, mutta kun halutaan maksaa se velka köyhiltä ottamalla.

Ei olla oikeasti huolissaan maan velasta. Siksi on maksuhaluttomuutta ja sama pätee maksuhaluttomuuteen palkoissa.

Inistää että ei saa ottaa velkaa ja ollaan halukkaita maksamaan, mutta ei oikeasti ollakaan. Velat pitää maksattaa työttömillä, sairailla ja eläkeläisillä...

Veteraanit kääntyilee haudoissaan kun ketjun heikoimpia lenkkejä taotaan lekalla poikki.

Kun Venäjä päättää tulla, niin ei tästä maasta löydy yhteishenkeä.

Siinä on rikkailla turha enää tyrkytellä seteleitä että ottakaa ja taistelkaa.

Vierailija
15/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä on jotenkin kauhean surullista, kun joku joutuu tulemaan toimeen 12 000 eurolla kuussa.

Idiootti, siitä menee puolet veroihin!

Vierailija
16/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marin SDP sanoi tv väittelyssä että se tarkoittaa osinkojen ja myyntivoittoverojen kiristystä, kaikki jotka niitä saa ei suinkaan ole rikkaita tai hyvätuloisia vaan säästeliäitä ja vastuuntuntoisia tavallisia ihmisiä ja sijoittaminen on täyttä työtä mikä sisältää riskejä niin kuin mikä tahansa mihin joutuu investoimaan omalla työllä hankittua rahaa eikä mitään hupihommaa.

Tämä pitäisi nyt sitten Marinin mielestä romuttaa

Vierailija
17/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostakaa vaan mun veroja. Kompensoin sen nostamalla itse enemmän palkkaa ja silloin jää mahdollisesti uusi työntekijä palkkaamatta.

Vierailija
18/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostakaa vaan mun veroja. Kompensoin sen nostamalla itse enemmän palkkaa ja silloin jää mahdollisesti uusi työntekijä palkkaamatta.

Kyllä ja me muut palkatut otetaan helpommin loparit.

Vierailija
19/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhien mielestä muiden rahat pitäisi antaa heille. Ja tästä syystä, että näin tehdään,ei Suomessa ole aitoa köyhyyttä. Ei sellaista köyhyyttä, mitä nähdään muualla maailmassa. Täällä köyhällä on koti, ruokaa ja perustarpeista huolehditaan.

Vierailija
20/146 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin, siitä tosiaan jää se 6000 euroa kuussa. Tämän summan eteen olen opiskellut ahkerasti läpi perus- ja keskitason koulutuksen, lukenut itselleni vaativan korkeakoulututkinnon, suorittanut MBA-tutkinnon ja tehnyt yli 20-vuoden kansainvälisen työuran. Kyllä, katson ansainneeni joka sentin ja en halua maksaa yhtään lisää veroja. 

Olen hyväosainen, mutta myös ansainnut sen ihan omalla kovalla työllä. Mitä sinä olet tehnyt? Mistä katkera kommenttisi kumpuaa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi