Kamalaa tuo kokoomuksen pienituloisten vihaaminen
Kommentit (631)
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi hankkia koulutuksen ja silti jäädä ilman töitä. Jos itse on ollut onnekas ja päässyt helposti töihin on hyvä syyllistää niitä jotka eivät olleet yhtä onnekkaita.
Valtion pitäisi paremmin säädellä koulutuspaikkoja ja oikeasti puhtaalla rahalla kannustaa ihmisiä työvoimapula-aloille. On se hyvä kansanedustajan palkalla voivotella kun ihmiset ei kouluttaudu hoitajiksi. Haluaako kukaan pyyhkiä toisten ihmisten perseitä huonolla palkalla?
Varsin ristiriitaista tekstiä :D. Mikset sitten kouluttaudu hyvin työllistävälle alalle? Mitä jos valtio pakottaisi opiskelemaan jotain, siitä vasta valittaisitkin
Kokoomuksen talouspolitiikka on älytöntä. Jos tukia pienennetään tai poistetaan, vähävaraisten ostovoima heikkenee, mikä heijastuu kotimaan elinkeinoelämään ja työpaikkoja katoaa.
Ei niitä työpaikkoja todellakaan synny sosiaaliturvaa heikentämällä, päinvastoin.
Demareiden Whatsapp ryhmä käy taas kuumana kun rekrytoidaan ihmisiä tykkäämään näistä aloituksesta :D ei jumalauta mitä touhua
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisuus johtuu täysin omista valinnoista. Mikää tai kukaan ei pakota kouluttautuun ja hakeutuun matalapalkka alalle kuin itse. Varsinkin suomessa jossa on todella hyvä mahdollisuus kouluttautua. Turha syyttää muita omista valinnoista
Jos nyt oletetaan, että kaikki hakeutuisivat korkean palkan alalle yms.. niin ketkä tekisivät nämä matalapalkka-alojen työt?
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen talouspolitiikka on älytöntä. Jos tukia pienennetään tai poistetaan, vähävaraisten ostovoima heikkenee, mikä heijastuu kotimaan elinkeinoelämään ja työpaikkoja katoaa.
Ei niitä työpaikkoja todellakaan synny sosiaaliturvaa heikentämällä, päinvastoin.
Pitää ajatella valtiontaloutta. Siellä on lähemmäs 10 miljardin alijäämä.
Vierailija kirjoitti:
Niin, se saisi ihmiset hakemaan töitä tai innovoimaan jotain yrityksiä. Onhan se käsittämätöntä miten jotkut vain huutavat lisää rahaa makaamalla sohvalla ja mitään ei jakseta tehdä.
Sanna valehtelee sen kun ehtii, ei kukaan ole köyhiltä satoja euroja ottamassa.
Se on kyllä vale, sopisi kyllä kertoa suoraan missä tälläisiä vähennyksiä on ehdotettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisuus johtuu täysin omista valinnoista. Mikää tai kukaan ei pakota kouluttautuun ja hakeutuun matalapalkka alalle kuin itse. Varsinkin suomessa jossa on todella hyvä mahdollisuus kouluttautua. Turha syyttää muita omista valinnoista
Tyypillinen todellisuudesta irtautunut kokkari.
Ainoa pikku virhe tuli sinulla siinä että en todellakaan äänestä kokoomusta. Olen 36 vuotias ja en ole vielä yhdessäkään vaaleissa löytänyt ehdokasta tai edes puoluetta mitä voisin äänestää kun arvomaailma ei kohtaa yhdenkään kanssa. Monilla puolueilla on paljon hyviä nyansseja mutta kokonaisuus ei ole hyvä. Kokoomuksen hyviä puolia on se että ne pakottaisi ihmiset ottamaan vastuun omasta elämästä rajoittamalla muilta pummimista
Miten otat vastuuta omasta elämästä jos sairastut vakavasti, asut jossain maaseudulla jossa ei ole työpaikkoja (äläkä ehdota että muuta työn perässä) se tarkoittaa asumiskulujen tuntuvaa kasvua ja jos et löydäkään töitä tai työnantaja(t) irtisanovat koeajalla helposti ilman syytä niin miten siinä selviät.
Kyllä niin tekisi sinullekin hyvää siellä pilvenhattaralla heiluessa tippua siihen todellisuuteen missä moni ihminen oikeasti elää.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on kaikille antamassa ansiosidonnaista ilma kassoihin kuulumista.
Sama suomennettuna: Ammattiliitot lakkautettava ja työnantajat neuvottelevat ehdot.
Aivan, ymmärsit jutun juonen. Kokoomus pyrkii tällä juuri alentamaan liittojen valtaa. Siksi, ääni SDP. T.työläinen
Kokoomus vihaa suomalaisia työttömiä, aina ensimmäisenä leikkaamassa ja rankaisemassa pienituloisimpia ihmisiä. Heillä on asennevamma, kun kuvittelevat että sosiaalietuuksien suuruuden takia ihmiset eivät mene töihin. Tuon vamman takia he eivät ole valmiita tekemään mitään työttömien hyväksi, esim. täsmäkouluttamaan ihmisiä uusiin ammatteihin, ainoa tapa on aina vaan keppi, ei koskaan porkkana. Kepistä he itse puhuvat porkkanana. Kokoomuksella on musta sydän oväärällä puolella, kylmäsydämistä porukkaa.
Vain töissäkäyvillä pitäisi olla äänestysoikeus. Ihmiset jotka tuovat verotulot valtioon ylläpitävät koko järjestelmää. Jo nyt nähtävissä miten kukaan ei halua ponnistella tämän nykyisen sosialistisen utopian perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen todellisuudesta irtautunut kokkari.
Ainoa pikku virhe tuli sinulla siinä että en todellakaan äänestä kokoomusta. Olen 36 vuotias ja en ole vielä yhdessäkään vaaleissa löytänyt ehdokasta tai edes puoluetta mitä voisin äänestää kun arvomaailma ei kohtaa yhdenkään kanssa. Monilla puolueilla on paljon hyviä nyansseja mutta kokonaisuus ei ole hyvä. Kokoomuksen hyviä puolia on se että ne pakottaisi ihmiset ottamaan vastuun omasta elämästä rajoittamalla muilta pummimista
Miten otat vastuuta omasta elämästä jos sairastut vakavasti, asut jossain maaseudulla jossa ei ole työpaikkoja (äläkä ehdota että muuta työn perässä) se tarkoittaa asumiskulujen tuntuvaa kasvua ja jos et löydäkään töitä tai työnantaja(t) irtisanovat koeajalla helposti ilman syytä niin miten siinä selviät.
Kyllä niin tekisi sinullekin hyvää siellä pilvenhattaralla heiluessa tippua siihen todellisuuteen missä moni ihminen oikeasti elää.
Itse olen useasti hypännyt niin sanotusti tyhjän päälle ja muuttanut töiden perässä. Loukkaantuminen ja pitkä kuntoutuskin koettu ja senkin jälkeen muutin töiden perässä enkä jäänyt paikoilleni itkemään ja vaatimaan muilta elätystä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen voi hankkia koulutuksen ja silti jäädä ilman töitä. Jos itse on ollut onnekas ja päässyt helposti töihin on hyvä syyllistää niitä jotka eivät olleet yhtä onnekkaita.
Valtion pitäisi paremmin säädellä koulutuspaikkoja ja oikeasti puhtaalla rahalla kannustaa ihmisiä työvoimapula-aloille. On se hyvä kansanedustajan palkalla voivotella kun ihmiset ei kouluttaudu hoitajiksi. Haluaako kukaan pyyhkiä toisten ihmisten perseitä huonolla palkalla?
Varsin ristiriitaista tekstiä :D. Mikset sitten kouluttaudu hyvin työllistävälle alalle? Mitä jos valtio pakottaisi opiskelemaan jotain, siitä vasta valittaisitkin
Kerroppa hyvin työllistäviä aloja jossa työpaikkoja paljon ja riittävän hyvä palkka. Vaikutat melkoisen tyhmältä ja itserakkaalta ihmiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos nyt oletetaan, että kaikki hakeutuisivat korkean palkan alalle yms.. niin ketkä tekisivät nämä matalapalkka-alojen työt?
Hyvä kysymys, mutta tarkoitushan on raahata tänne ihmisiä ulkomailta tekemään pienipalkkatyöt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos sillä alalla on huonot palkat? Miksi luulet PAMin lakkoilevan?
Vierailija kirjoitti:
Sepä se. Itse pienituloisena kävin vielä toisinaan mm. harrastuksissa yksityisellä, en käy enää. En käy enää syömässä ulkona, mikään baari-ihminen en muutenkaan ole. Seuraavaksi aion käyttää vieläkin vähemmän ruokaan jos lisäheikennyksiä tulee. Voisi myös jatkossa miettiä narun ostamista jos tämä tästä vielä pahenee. Sen verran voisi investoida. Huom. mustaa huumoria.
Silti kokoomus tulee taas voittamaan...
Suomessa on ilmeisesti suurinosa hyvätuloisia 😓
Toivon kyllä että ei voita, mutta...
Ja äänestin itse persuja, koska maahanmuutto.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus vihaa suomalaisia työttömiä, aina ensimmäisenä leikkaamassa ja rankaisemassa pienituloisimpia ihmisiä. Heillä on asennevamma, kun kuvittelevat että sosiaalietuuksien suuruuden takia ihmiset eivät mene töihin. Tuon vamman takia he eivät ole valmiita tekemään mitään työttömien hyväksi, esim. täsmäkouluttamaan ihmisiä uusiin ammatteihin, ainoa tapa on aina vaan keppi, ei koskaan porkkana. Kepistä he itse puhuvat porkkanana. Kokoomuksella on musta sydän oväärällä puolella, kylmäsydämistä porukkaa.
Miten se kokoomus niitä ihmisiä kouluttaa? Ihan hyvät mahdollisuudet täällä on kouluttautua. Toki ymmärrän että haluat keksiä ulkoisen syyn laiskuudellesi.
Onkohan selvää oikeistolle että työttömän pitää hakea neljää paikkaa kuukaudessa? Töihin ei noin vain mennä vaan sinne haetaan? Jokainen hakee töitä tavoitteenaan työllistyä? Suomi on saanut monta huomautusta jo nyt perustoimeentulon liian pienestä tasosta. Vieläkö halutaan lisää huomautuksia? Työtön ei ole synonyymi loiselle. Sivistysvaltioissa on perustoimeentulo jo senkin vuoksi että sen puuttuminen johtaa anarkiaan ja kustannukset tulevat vielä suuremmiksi yhteiskunnalle. Ihmetellä täytyy suhtautumista työttömiin.
Toki voimme lopettaa työmarkkinatuen ja asumistuen mutta perustuslain turvaamaa perusturvaa ei voi poistaa edes kokoomus muuttamatta perustuslakia ja siihen on omat vaatimuksensa. Maksettakoon näiden tukien peittämiseksi sitten vaikka pelkkää toimeentulotukea EU:n velvoittamalla tasolla. Ja ei se työtön sinun lompakollasi ole nakertamassa vaan se maksetaan kaikesta verotulosta eikä mistään korvamerkitystä ihmeellisestä työmarkkinatukirahastosta.
Höpö höpö. Palkansaajien korotukset ja sosiaalietuuksia saavien korotukset eivät ole verrattavissa keskenään. Mieti nyt todellisuutta. Esim. työmarkkinatuki on noin 620 euroa ja jos palkansaaja saa palkkaa 2600, niin tässä inflaatiotilanteessa inflaatiokorotukset tulevat todella tarpeeseen pienituloiselle. Lisäksi jos saa työmarkkinatuen lisäksi perustoimeentulotukea, niin tuo inflaatiokorotus on käytännössä pari euroa. Se on sitä todellisuutta, jota kaikki palkansaajat eivät kykene käsittämään.