Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko noi postin s-paketin rajat todella tarkat?

Vierailija
29.03.2023 |

S-paketin mitat max. 11 x 32 x 42 cm, 25 kg.

Paketti minkä lähettäisin, ois 35 x 45cm (ja paljon kevyempi kuin 25kg.)

Tuleeko paketin vastaanottajalle lisäkuluja noista muutamasta ylimenevästä sentistä?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei mittamäärityksiä noudateta, miksi niitä määrityksiä sitten yleensäkään tehtäisiin? Paino ja pintamitat kaksi eri asiaa... Jos pintamitta täsmää mutta painoraja ylittyy, siirtyy paketti seuraavaan luokkaan, ha vastaavasti jos paino ok mutta pinta ylittää rajat, menee paketti seuraavaan luokkaan.

Vierailija
22/27 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos lähetän mun paketin helposti koodilla joka ylittää sentin sen syvyys rajan niin kuka joutuu maksaa sen ylimääräse raha siihe? lähettäjä vai ostaja?

Tietenkin myyjä. Ostaja maksaa ensin postille ja karhuaa myyjältä. On myyjän vika kun ei valinnut suurempaa kokoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
24.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä vanha aihe mutta kokeilin, s-paketti 11 x 32 x 42 on rajat ja meikän lähettämä paketti oli 7x21x44 eli ylitty 2 sentillä mutta meni silti perille ja pakettiin oli ihmeellisesti lyöty 44 mittase tilalle 38 ett menee joissaki tapauksissa perille 

Vierailija
24/27 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

jos lähetän mun paketin helposti koodilla joka ylittää sentin sen syvyys rajan niin kuka joutuu maksaa sen ylimääräse raha siihe? lähettäjä vai ostaja?

Tietenkin myyjä. Ostaja maksaa ensin postille ja karhuaa myyjältä. On myyjän vika kun ei valinnut suurempaa kokoa.

Palautuu myyjälle terminaalista, jos ei täytä sallittuja mittoja. Ei siis mene vastaanottajalle asti.

Myyjä joutuu lunastamaan paketin ja maksamaan  lähetyksen uudestaan kalliimman paketin hinnalla. 

Vierailija
25/27 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-paketti lähetetty mitoilla 11,2x32,2x39,3cm. Skannatut mitat seurannassa oli 12x32,5x39,5cm, eli suurentaa mittoja ylöspäin. Seurannan mukaan näyttäisi kuitenkin menevän perille saakka.

Vierailija
26/27 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pistän aina lokeroon eikä ole ikinä tullut mitään ongelmia vaikka s-lokeroon olin tunkenut niin isoja/painavia paketteja et just ja just menee.

Vierailija
27/27 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähä vanha aihe mutta kokeilin, s-paketti 11 x 32 x 42 on rajat ja meikän lähettämä paketti oli 7x21x44 eli ylitty 2 sentillä mutta meni silti perille ja pakettiin oli ihmeellisesti lyöty 44 mittase tilalle 38 ett menee joissaki tapauksissa perille 

Korkeudesta tyssää hetinjos yhtään yli, muuten ei millilleen.