Onko noi postin s-paketin rajat todella tarkat?
S-paketin mitat max. 11 x 32 x 42 cm, 25 kg.
Paketti minkä lähettäisin, ois 35 x 45cm (ja paljon kevyempi kuin 25kg.)
Tuleeko paketin vastaanottajalle lisäkuluja noista muutamasta ylimenevästä sentistä?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Tulee.
Ootko varma? Joku postissa mitalla mittaa? Daisin tota vähän pienemmäksi, about 35 x 42cm.
Kyllä, postissa mitataan paketti etkä pysty edes lähettämään sitä s-pakettina koska on liian iso. Jos maksat etukäteen netissä ja jätät sen vain postiin, niin vastaanottaja joutuu maksamaan erotuksen m-pakettiin.
Jos kyseessä on pahvilaatikko, niin voitko lähettää ilman laatikkoa sanomalehtiin käärittynä ja teipattuna, jos siten saat paketin koon mahtumaan s-kokoon?
Jos ei onnistu, niin maksa suosiolla m-paketti.
Näytä isot pakettikoot -osio ja sieltä löytyy S+ (11 x 60 x 100, max25kg) hinta 7,90€
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, postissa mitataan paketti etkä pysty edes lähettämään sitä s-pakettina koska on liian iso. Jos maksat etukäteen netissä ja jätät sen vain postiin, niin vastaanottaja joutuu maksamaan erotuksen m-pakettiin.
Jos kyseessä on pahvilaatikko, niin voitko lähettää ilman laatikkoa sanomalehtiin käärittynä ja teipattuna, jos siten saat paketin koon mahtumaan s-kokoon?
Jos ei onnistu, niin maksa suosiolla m-paketti.
Ei ollut pahvilaatikko vaan pussi.
Koitin taitella sen mahdollisimman pieneksi, toivottavasti meni mittoihin.
Miks noi pakettikoot on noin ärsyttävät...
Iso harppaus s ja m koon välillä.
Jos esim painossa säästän 24kg niin saispa olla pari cm liian leveä.. x)
mites on ku s paketin koko on 11 x 32 x 42 cm ja mun paketti on 12-14 x 30 x 40 et ei kai se senteistä voi olla kii. vikat mitat on senteistä kii et menis yli sallitun ja paksuus tai toi eka mitta on pari senttiä liia iso riippuu mist kohtaa mittaa niin kai se menee s kokona läpi. ja oon myös kuullu jostain et tyypit lähettelee mopon runkoja s paketil
Vierailija kirjoitti:
mites on ku s paketin koko on 11 x 32 x 42 cm ja mun paketti on 12-14 x 30 x 40 et ei kai se senteistä voi olla kii. vikat mitat on senteistä kii et menis yli sallitun ja paksuus tai toi eka mitta on pari senttiä liia iso riippuu mist kohtaa mittaa niin kai se menee s kokona läpi. ja oon myös kuullu jostain et tyypit lähettelee mopon runkoja s paketil
Leikkimopo se on, jonka rungon voi s-paketissa lähettää. Kuten on jo aiemmin kirjoitettu, postissa mitataan ja vastaanottaja maksaa, jos on isompi kuin mitä on maksettu.
On tarkkaa. Lähetin ennen joulua s-kokoisen paketin Helposti-pakettina, mittasin tarkasti ja taittelin ja teippasin huolellisesti, että olisi oikean kokoinen ja vastaanottaja (vanhus) saisi sen postilaatikkoonsa. Palasi lajittelukeskuksesta bumerangina minulle ja olisi pitänyt maksaa palautusmaksukin. Postissa, josta palautuksen hain, olivat ihania, eivätkä vaatineet maksua. Heidänkin mielestään paketti oli oikeankokoinen, mutta lajitteluautomaatin mukaan korkeutta oli 3cm sijaan ilmeisesti muutaman millin liikaa.
Jouduin lähettämään paketin uudelleen ja vastaanottajan läheinen nouti paketin postista, kun m-kokoista pakettia ei jaeta laatikkoon, vaikka olisi tämä paketti sinne hyvin mahtunut.
Ylempään viestiin korjaus, kyseessä oli siis xs-koko ja s-koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee.
Ootko varma? Joku postissa mitalla mittaa? Daisin tota vähän pienemmäksi, about 35 x 42cm.
Lajittelukeskuksessa automaatti mittaa, ja vertaa mittaustulosta viivakoodiin yhdistettyyn pakettikokoon. Jos ostettu alikokoinen pakettikoko, se luovutetaan vastaanottajalle lisämaksua vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ylempään viestiin korjaus, kyseessä oli siis xs-koko ja s-koko.
Ei ole olemassa xs-kokoa. On pikkupaketti ja S,M, jne. Ennen pikkupaketti oli xxs.
S pakettia ei jaeta postilaatikkoon, vain se pikkupaketti menee postilaatikkoon kirjeenä. Se M kokoinen paketti MAKSAA KAKSI EUROA ENEMMÄN. Kannattaako tuossa säästää? Tosin tehtyäni paljon tori.fi kauppaa, olen huomannut että helevetin monelle ihmiselle 200 euron tuotteesta ei haluta maksaa penniäkään postikuluina ja kaupat kaatuu siihen, etten ota postikuluja myyjänä omalle kontolleni. Ilmeisesti sitten sama tuote tilattuna netistä 600e hintaan on tinkijälle sitten oikea ratkaisu.
Olen lähettänyt useita paketteja niin, että yksi mitta on ollut n.sentin isompi. Olen siis lähettänyt ns.samaa tuotetta useasti tietyssä laatikossa ja näissä laatikoissa on pieniä heittoja. Menee muuten mittoihin, mutta korkeus on 11-12cm ja S-pakettina olen lähettänyt silti aina. Jos mahtuu siihen automaattiin mihin vie niin ei tule lisämaksua, ei ole ainakaan koskaan minulle eikä vastaanottajalle tullut. Mutta kyse tässä siis milleistä, ei senteistä.
Itse käyttäisin Matkahuoltoa, Posti ei välttämättä saa toimitettua perille.
Vierailija kirjoitti:
On tarkkaa. Lähetin ennen joulua s-kokoisen paketin Helposti-pakettina, mittasin tarkasti ja taittelin ja teippasin huolellisesti, että olisi oikean kokoinen ja vastaanottaja (vanhus) saisi sen postilaatikkoonsa. Palasi lajittelukeskuksesta bumerangina minulle ja olisi pitänyt maksaa palautusmaksukin. Postissa, josta palautuksen hain, olivat ihania, eivätkä vaatineet maksua. Heidänkin mielestään paketti oli oikeankokoinen, mutta lajitteluautomaatin mukaan korkeutta oli 3cm sijaan ilmeisesti muutaman millin liikaa.
Jouduin lähettämään paketin uudelleen ja vastaanottajan läheinen nouti paketin postista, kun m-kokoista pakettia ei jaeta laatikkoon, vaikka olisi tämä paketti sinne hyvin mahtunut.
S-paketin korkeusraja on 11 cm, ei 3 cm, eikä sitä jaeta postilaatikkoon, sekoitat nyt xs-pakettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
S-paketin korkeusraja on 11 cm, ei 3 cm, eikä sitä jaeta postilaatikkoon, sekoitat nyt xs-pakettiin.
Itse sekoitat myös. Postilaatikkoon jaettava on xxs/pikkupaketti.
Ootko köyhä vai pihi? Etkö voi lähettää M-pakettina?
Vierailija kirjoitti:
S pakettia ei jaeta postilaatikkoon, vain se pikkupaketti menee postilaatikkoon kirjeenä. Se M kokoinen paketti MAKSAA KAKSI EUROA ENEMMÄN. Kannattaako tuossa säästää? Tosin tehtyäni paljon tori.fi kauppaa, olen huomannut että helevetin monelle ihmiselle 200 euron tuotteesta ei haluta maksaa penniäkään postikuluina ja kaupat kaatuu siihen, etten ota postikuluja myyjänä omalle kontolleni. Ilmeisesti sitten sama tuote tilattuna netistä 600e hintaan on tinkijälle sitten oikea ratkaisu.
En myy noin kalliita juttuja, korkeintaan muutaman kympin, mutta herrajumala ne ostajat ovat raivostuttavia jotka alkavat säätää postikuluista. Jostain euron parin säästöstä väännetään ja aletaan laittaa ohjeita että miten myyjän pitää pakata ne että rouva tai herra säästää 1,20 euroa postikuluissa. Olen miettinyt että jos rahat ovat niin tiukilla niin kannattaako silloin edes ostaa asioita jotka selvästi eivät ole välttämättömyyksiä.
jos lähetän mun paketin helposti koodilla joka ylittää sentin sen syvyys rajan niin kuka joutuu maksaa sen ylimääräse raha siihe? lähettäjä vai ostaja?
Tulee.