Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Itsestään huolehtimisen lopettaminen

Vierailija
29.03.2023 |

Otsikon mukaisesti näin on nyt päässyt käymään. Koska ei enää 1,5 vuoteen ole kiinnostanut.

Syitä tähän toki voidaan hakea mutta suurimpana on masennus, pitkän avioliiton päättyminen ja työllisyystilanteen raju heikkeneminen. Olin yrittäjä ja masennuksen sekä ahdistuksen vuoksi vielä 1,5 vuotta sitten AAA luokassa ollut yritykseni jolla meni ihan hyvin on ajautunut selvitystilaan ja konkurssi on todellisuutta ennen kesän loppua. En vain pystynyt enää tekemään asioita. 7 työntekijää tulee jäämään piakkoin työttömäksi.

Lopetin myös täysin urheilun. Aikaisemmin normaalipainoinen ja urheilullinen sekä kaikesta innostuvasta on tullut pelkkä kotona makaava ja sohvaa kuluttava läski. 28kg lihonnut ja lihasmassaa on kadonnut huomattavasti. Tästä syystä myös erinäisiä vaivoja on ilmaantunut mm. nivelien tulehdusta ja tukirangan herkkyyttä.

On sillä merkitystä ihmisen kohdalla, että omaa elämäniloa, tavoitteellisuutta ja rinnalla on toinen joka innostaa aina uudestaan ja uudestaan. En odota, että koen tätä uudestaan vaan olen lopettanut jopa haaveilun asiasta. Se juna meni jo voitaisiin todeta. Tuskin tätä enää pitkään kroppa kestää. Lääkäri, sen kerran kun naapuri pakotti minut sinne, sanoi että muutama vuosi tällaista elämää ja olen täysi invalidi. Toivottavasti Hietanummella mutta eihän tätä voi elämäksi kutsua.
Elämä on silkkaa pas*** ja ei muuksi muutu. Kadehdin ihmisiä joilla on onni ja sen pystyvät pitämään.

M45

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin ahneditaan yrityksestä ulos mahdollisimman paljon rahaa ja sitten kun paska osuu tuulettimeen niin ei yrityksellä olekkaan rahaa ja ko kurssi tulee jonka jälkeen tämä samainen yrittäjä alkaa uhriutumaan kuinka ihan kaikessa muussa on vikaa kuin omassa ahneudessa. Itseä saat syyttää tilanteestasi

Vierailija
2/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap- onko sinulla lapsia? Entä kuinka isoista veloista yrityksessäsi on kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta putkeen vaan, kyllä sä pärjäät taas.

Vierailija
4/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa jamassa. Tää on aika syvältä. Ehkä oisin kaivannut edes rakkautta. Eilen luin, että jossain voi tehdä hautauurnan itselleen ja ajattelin, että toi ois ainut harrastus, jonka ansaitsen. Töissä käyn, mutta itken, kun menen sinne ja itken, kun tulen sieltä. Painan 100 kg. Urheilin ennen ja olin tosi nätti. Nyt makaan sohvalla vapaapäivät. Mulla ei oo ystäviä.

Ehkä meistä tulis hyvä pari. Mutta eihän täällä keneenkään saa yhteyttä. Sekin vielä. Hohhoijaa.

N 47

Vierailija
5/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap,älä ainakaan kuvittele, että lihomalla saat hengen pois. Itse olen nyt ollut 25vuotta noin neljäkymmentä kiloa ylipainoinen eikä ole tapahtunut yhtään mitään.

Vierailija
6/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap- onko sinulla lapsia? Entä kuinka isoista veloista yrityksessäsi on kyse?

Ei siellä velkaa ole juurikaan. Kaikki on omaa mitä varastossa on ja laitteet omia. Kiinteistökin on oma. Rahat vaan loppuvat kassasta ja liikevaihto on lähes kadonnut. En ole enää tehnyt myyntityötä tai johtanut yritystä. Siksi nyt selvitystila ja laitetaan verhot kiinni. Lopullisesti.

Lapsia on kaksi. Asuvat äidillänsä.

AP

Vierailija
7/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään onnea et siihen ryhdistäytymiseen tarvitse. Vaan tahtoa tehdä asioita hyvin ja omaksi parhaaksesi.

Vierailija
8/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitään onnea et siihen ryhdistäytymiseen tarvitse. Vaan tahtoa tehdä asioita hyvin ja omaksi parhaaksesi.

Jos oma paras ei enää aloittajaa kiinnosta. Et taida olla koskaan ollut masentunut kun ohjeet ovat luokkaa ryhdistäydy..

Vierailija
9/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ahneditaan yrityksestä ulos mahdollisimman paljon rahaa ja sitten kun paska osuu tuulettimeen niin ei yrityksellä olekkaan rahaa ja ko kurssi tulee jonka jälkeen tämä samainen yrittäjä alkaa uhriutumaan kuinka ihan kaikessa muussa on vikaa kuin omassa ahneudessa. Itseä saat syyttää tilanteestasi

Mietipä hetki mitä tapahtuisi jos kukaan ei uskaltaisi ryhtyä yrittäjäksi.

Jos et ymmärrä miksi se olisi huono juttu, mieti vielä lisää kunnes oivallat.

Vierailija
10/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla silti ole oikeutta lopettaa itsesi huolehtimisesta.

Ennen oli samanlaista ja asiat hoidettiin niin kuin vain mies osaa, rutiinilla.

Vierailija
11/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarttee onnistua vain viimeisellä yritysidealla

Vierailija
12/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala juopotteleen, saat ainaki pahennettua tilannetta vielä.

Vierailija
13/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilö USAssa ole viisautena, että jokainen menestynyt yrittäjä on epäonnistunut vähintään kerran?

Ap kuulostat masentuneelta. Hae apua itsellesi pikaisesti, sinulla on elämää vielä paljon edessä. Itse vaihdoin kokonaan alaakkn 46-vuotiaana, sinäkin ehdit vielä vaikka mitä!

Varmaan jos aloittaisit kuntoilun, niin se tuottaisi energiaa ja hyvää oloa ja se auttaisi jaksamaan muutenkin. Aloita tekemällä joka päivä vähintään yksi kunnon kävelylenkki. Lisäksi ota nyt kynä ja paperia ja kirjoita siihen asioita, jotka ovat elämässä hyvin ja joista olet kiitollinen. Suuntaa ajatukset elämän hyviin puoliin pois huonoista.

Vierailija
14/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulla silti ole oikeutta lopettaa itsesi huolehtimisesta.

Ennen oli samanlaista ja asiat hoidettiin niin kuin vain mies osaa, rutiinilla.

Eikös se ole jokaisen oma asia mitä itselleen tekee? Toiset huolehtivat itsestään ja toiset eivät. Kunhan ei sitten mene julkisen terveydenhuollon puolelle itkemään vaivojaan. Maksakoot itse kulunsa jos päästää itsensä siihen kuntoon, että tarvitsee terveydenhuoltoa.

Vierailija
15/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että velkaa ei ole, on hyvä asia. Olet polttanut itseäsi loppuun. Nyt sä tarvitset lepoa, esim. luonnossa liikkumista, ei pelkkää sohvaa, äläkä todellakaan harkitse sitä viinaa mitä tossa on mainostettu. Pääsisitkö vaikka huolehtimaan jonkun mökistä, jos itselläsi ei ole sellaista. Sitten kun on lepoa jkv takana, alkaa ne pilvetkin vähän väistymään. Tässä iässä pystyy terveydelle vielä tekemään jotakin. Liikunta ei tarvitse olla salihirmusuorittamista, tässä tilanteessa enemmänkin hyötyä siitä, että menet sinne metsään tarpomaan vaikka tunniksi/pariksi päivässä. Siinä se painokin lähtee pikkuhiljaa alas vaikkei liikkuessa hiki lennäkään.

Vierailija
16/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti Ap kuitenkin vielä sen ilon elämääsi löydät. Kyllä sitä pitkän parisuhteen jätettynä osapuolena todella pohjalla käy. Oma mieheni lähti 28 yhteisen vuoden jälkeen, mutta niin päin, että mies masentui ja jätti vaikka olisin halunnut seistä rinnalla. Nyt olen totutellut asumaan poikani kanssa kaksin, poika jo iso = omat menot. Vielä on edessä yhteisen asunnon myynti yms.

Teen etänä töitä ja voi mennä yli viikkokin, että en näe ketään toista aikuista. Ennätys on varmaan 8 vuorokautta kun en ole edes astunut ovesta ulos. Ja eipä se ketään kiinnosta jos teen töitä yöpuku päällä ja hiukset rasvaisena.

Jotenkin tässä pitäisi itsestä edes hieman välittää, mutta helppoa se ei ole.

Iloa ja valoa elämääsi.

N50v

Vierailija
17/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ex pystyy auttamaan sinua ylläpitämään suhteita lapsiin, jos ne eivät ole kunnossa. 

Otan osaa firmasi johdosta, meillä on ollut vaikeuksia niin pitkään yrityksen kanssa, että ollaan kroonisesti loppuunpalaneita sillä lailla puoliksi. 

Muista toki, että jos saat rämmittyä tuon suon läpi, olet hieno esimerkki lapsille siitä, miten elämässä on kysymys isommista asioista kuin työ ja raha tai edes pitkä liitto. Huolenpito toisista ja itsestä on opeteltavissa aina paremmin. Nyt et ehkä koe ansainneesi sitä, mutta oikeasti olet sen lapsillesi velkaa. Vähitellen alkaa olo helpottaa ja elämä kiinnostamaan, jos annat sille mahdollisuuden. Älä rankaise itseäsi äläkä ole katkera. Ei me voida toimintaympäristölle mitään. 

Vierailija
18/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkälti niitä samoja juttuja täällä kirjoitellaan kuin mitä olen kuullut ympärillä olevilta ihmisiltä. Aika korjaa jne. No ei se nyt aina näin mene. Ja totta. Olen masentunut. Syvästi.

Toisaalta ei minua omasta puolestani harmita vaikka yritys nyt laitetaan kiinni. Jos jostain löytyisi vielä aktiivinen vetäjä niin varmasti saisi puodin jaloilleen. Itse en enää siihen lähde ja pääsen erakoitumaan rauhassa. Enemmän harmittaa, että työntekijät joutuvat tyhjän päälle. Muutama vanhempi kaveri siinä töissä ja olleet yli 10 vuotta. Ikää on sen verran, että löytyykö uutta työtä vaikka osaamista on. Heitä minä eniten tässä suren.

Tuossa joku jo kirjoittikin, että älä sitten käytä julkisia varoja jos vaivat ovat itse aiheutettuja. Älä huoli. Lääkärikäynnit on nyt käyty.

AP

Vierailija
19/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää mennä uudestaan lääkäriin, niin että saat oikeasti apua masennukseen. Sanon tämän omasta kokemuksesta. Vaikka tilanne on nyt tuo, se ei tule olemaan sitä ikuisesti, sillä mikään ei kestä ikuisesti, ei paha , ei hyvä.

Vierailija
20/24 |
29.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensin ahneditaan yrityksestä ulos mahdollisimman paljon rahaa ja sitten kun paska osuu tuulettimeen niin ei yrityksellä olekkaan rahaa ja ko kurssi tulee jonka jälkeen tämä samainen yrittäjä alkaa uhriutumaan kuinka ihan kaikessa muussa on vikaa kuin omassa ahneudessa. Itseä saat syyttää tilanteestasi[/quoteMontako ihmistä sinä olet työllistänyt? Aapeen yritys on maksanut veroja jotta sinä voit nostaa tukia.