Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja rahattomat 2023 OFFICIAL

Vierailija
29.03.2023 |

Tänään alkaa! Ja Ruudussa jo katsottavissa.

Kommentit (872)

Vierailija
41/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaistako se köyhyys on sitten nykyisin? Asuivat melko uuden näköisessä siistissä asunnossa Viikin Latokartanossa, vieläpä Norssin lähellä Eko-Viikin puolella, joka ei ole halpaa aluetta. Äidillä oli pigmentoidut kulmat, ripsipidennykset ja hienoja vaatteita (paitsi nyt se 1 takki jossa oli repeämä hihassa ja teippi päällä). Lapsilla oli kalliita merkkivaatteita myös. Uusin Playstation näkyi hyllyssä. Ei tässä ilmeisesti tarvi pelätä työttömyyttä itsekään, jos yhteiskunnan tuilla noin hyvin elää.

Vierailija
42/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sara antoi jakson lopussa yh-äidille lahjaksi kirjoittamansa kokkikirjan. Hieman hassua, mutta toisaalta fiksua, ettei hirveästi lahjota, ettei muutkin odota heiltä saavan aina lahjoja.

Itsekään en anna mielellään kovin arvokkaita lahjoja.

Outo ajatus, ei kai kukaan oleta saavansa ihmisiltä usein arvokkaita lahjoja, vaikka sellaisen saa joskus hyvästä syystä. Itse tykkään kyllä ostaa ihmisille ihan kunnollisen ja arvokkaan lahjan, kun siihen on aihetta. Synttärit, valmistujaiset, tupaantulijaiset, tv-ohjelma, mitä ikinä sitten onkaan.

Musta keittokirja oli hyvä lahja.

Itse tykkäisin saada antajan oman kirjan.

Toisaalta joo, mutta toisaalta jos olisin köyhä eikä olisi varaa mihinkään hienoihin aineksiin mitä noissa keittokirjoissa nykyään koko ajan käytetään, lähinnä voisi pytyttää katsella niitä ohjeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin kotihoidon tuella olevan äidin aika menee, kun puhui kotiruoan laittamisesta "vaatii rahaa ja aikaa"?

Vierailija
44/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mukava katsoa sellaisia jaksoja joissa olisi vastaava kombo eikä niin, että pariskunta vs 2 lapsen yh. 

Tai jos edes olisi oikesti rikkaat eikä mitään missi Saraa joka ei edes oikeasti ole varakas miehensä kanssa. 

Varsinkin tuo käytössä oleva budjetti on niin valheellinen kun voi vaan olla. Todellakin rahattomien ekstra vähennetty viikkobudjetti ja rikkaiden lisäysten lisäysten budjetti. Riikkaat luulee, että köyhät todellakin elävät VAIN tällä budjetilla ja rahattomat ihmettelee miten rikkaat voi käyttää tän KAIKEN rahan viikossa. 

Vierailija
45/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoisesti noi tulot lasketaan, jotain ihan outoa tulokeskiarvoa rikkailla mutta mitens köyhät sitten? sama kaava ei päde ollenkaan. Yritetään keinotekoisesti saamaan jotain isoa tulokuilua ja draamaa.

Tinja tuhlasi ehkä jotain sata euroa ja loput laittoi omaan taskuun.

Sitä voi puhua kameralle mitä haluaa ja esitellä mitä vaatteita haluaa, ei ne tiedot välttämättä paikkaansa pidä.

Lapsi otti setelin käteen niin samantien raha pois kädestä, minun rahat, eiku meidän..hups minä minä minä paljastui.

Vierailija
46/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono jakso. Ei rikas ja eikä köyhä. 

Vierailija
47/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä olisi tunnistanut ja muistanut Tinjan Temppari-taustaa.

https://www.is.fi/viihde/art-2000001112223.html

Linkki TIS-kuvaan:

https://is.mediadelivery.fi/img/658/6f620a055da24dc19ecd2161ba455107.jp…

Vierailija
48/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota rikkaiden asuntoa sanottiin kaksikerroksiseksi kun minusta se näytti pelkältä makuuparvelta? Vai oliko siellä yläkerrassa myös muitakin huoneita, vaikka wc/kylppäri?

Vierailija
49/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.pscp.tv/ajnitt/1BdGYWNNWVBxX Vuodelta 2017 Periscope live

Vierailija
50/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuota rikkaiden asuntoa sanottiin kaksikerroksiseksi kun minusta se näytti pelkältä makuuparvelta? Vai oliko siellä yläkerrassa myös muitakin huoneita, vaikka wc/kylppäri?

Surkea kämppä. Olisin tullut hulluksi siellä kahden taaperon kanssa.

Vierailija
51/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi heistä on rikas?

Sara ainakin on valittanut rahattomuuttaan, ulosottoja

Vierailija
52/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyteaineet tekevät kaikista samannäköisiä kasvoiltaan. Huulet, poskipäät yms

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoisesti noi tulot lasketaan, jotain ihan outoa tulokeskiarvoa rikkailla mutta mitens köyhät sitten? sama kaava ei päde ollenkaan. Yritetään keinotekoisesti saamaan jotain isoa tulokuilua ja draamaa.

Tinja tuhlasi ehkä jotain sata euroa ja loput laittoi omaan taskuun.

Sitä voi puhua kameralle mitä haluaa ja esitellä mitä vaatteita haluaa, ei ne tiedot välttämättä paikkaansa pidä.

Lapsi otti setelin käteen niin samantien raha pois kädestä, minun rahat, eiku meidän..hups minä minä minä paljastui.

Eihän viikkobudjettia välttämättä tarvitse laskea tulojen mukaan. Tulojen lisäksi kun voi olla esimerkiksi perinnöksi saatua rahaa. Tai vaikka lottovoitto. 

Vierailija
54/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajan perusosa toimeentulotuessa on jotain 600e, ja lapsista parisataa per kersa päälle. Lisäksi maksetaan vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus ja terveysmenot. Eli viikon budjetti käyttörahaan on ainakin 250e luokkaa. Ei 85e. Minua ärsyttää näissä kun köyhien varat on aina ihan alakanttiin verrattuna siihen mitä he oikeasti saavat, nämä tuet on ihan lakisääteisiä. Typerää valehdella tuloja pienemmiksi draaman takia.

Ei kaikki hoitorahalla olevat yh:t saa/hae toimeentulotukea. Esim: Itselläni hieman säästöjä, joita en halua parin vuoden hoitovapaan takia uhrata. Olen Suomen mittapuulla köyhä. Jää alle 1000e/kk asumiseen, ruokaan yms. muihin kuluihin. Viikkobudjeksi jää n. 60e itsellä. Ihan niinkuin jaksonkin äiti kituutellen pärjään, mutta ei kyllä itselle pysty nyt mitään vaatteita tai muita turhuuksia ostamaan.

Vierailija
55/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sara näytti aivan vatsasta puhuvalta nukelta 😄 . Kasvot olivat ihan kuin kumia .

Vierailija
56/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinhuoltajan perusosa toimeentulotuessa on jotain 600e, ja lapsista parisataa per kersa päälle. Lisäksi maksetaan vuokra, sähkö, vesi, kotivakuutus ja terveysmenot. Eli viikon budjetti käyttörahaan on ainakin 250e luokkaa. Ei 85e. Minua ärsyttää näissä kun köyhien varat on aina ihan alakanttiin verrattuna siihen mitä he oikeasti saavat, nämä tuet on ihan lakisääteisiä. Typerää valehdella tuloja pienemmiksi draaman takia.

Ei kaikki hoitorahalla olevat yh:t saa/hae toimeentulotukea. Esim: Itselläni hieman säästöjä, joita en halua parin vuoden hoitovapaan takia uhrata. Olen Suomen mittapuulla köyhä. Jää alle 1000e/kk asumiseen, ruokaan yms. muihin kuluihin. Viikkobudjeksi jää n. 60e itsellä. Ihan niinkuin jaksonkin äiti kituutellen pärjään, mutta ei kyllä itselle pysty nyt mitään vaatteita tai muita turhuuksia ostamaan.

Henkilö itse sanoi jakson alussa saavansa kotihoidontukea "ja kaikkia muita kelan tukia". Lisäksi jos on säästöjä niin että niillä elää, pitäisi toki niidenkin käyttö ottaa budjettiin mukaan. Jos taas valitsee kituuttaa ja olla käyttämättä, niin se silloin minusta köyhä ole, vaan saita.

Vierailija
57/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ohjelman nimi on kyllä tosi naurettava. Ei nämä ohjelman ns. rikkaat ole rikkaita nähneetkään. Mukavasti toimeentulevia ehkä korkeintaan, mutta rikkaita, höpö höpö.

Vierailija
58/872 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä äiti näytti rikkinäistä takkia: kuitenkin oli käsivarrella vaalea, pitkä toppatakki kun lähtivät kotoa ja korkeasaari- reissulla kallis merkkitakki (tumman sininen). Lisäksi köyhällä oli todella nätit, muodinmukaiset vaatteet ja kalliit kengät!!! Jokin ei nyt täsmää. Ja lapsilla oli ihan merkkivaatteet EI mitään tokmanni/ halpahalliosastoa

Oletan, että hän sitten osti takin, kun heti ensimmäisenä suuntasi shoppailemaan. Ja hänhän puhui, että panostaa lasten vaatteisiin, jotta näillä on lämmintä päällä jne.

Vaalea takki oli käsivarrella siinä vaiheessa kun lähti kotoa ihan alussa. Ei ollut vielä vaihtoperheen budjettia nähnytkään.

Toivoisin, että näihin ohjelmiin otettaisiin oikeasti köyhiä.

Vierailija
59/872 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuolla ollut se kaupankassataikurikin jolla oli huipputulot 30k vuodessa, esitteli Bossin korukelloja lasivitriinistä. Eihän tuohon kukaan oikeasti itseään arvostava menestyjä lähde mukaan, sanoisin että vain egoistit, narsistit ja kusipäät jotka haluavat pönkittää itseään tai mainostaa firmaansa. Ja tämähän sarjassa ärsyttää, kun tunnistaa että keskituloinen larppaa lainalla ja nollanettovarallisuudella rikasta.

Vierailija
60/872 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen näytettiin enemmän köyhien ostoksia. Nyt on vain joku huippukallis ravintola käynti ja se ainainen kuntosali tmv. Niin, ja ehkä joku höpöhöpö hoitola.

Rikkaiden ruokaostokset ovat hauskoja. Pakollinen itkeminen pensasmustikoiden ja avokadojen perään. Ihan kuin joku keripukki iskisi, jos et viiteen päivään saa pensasmustikoita. Tavalliset mustikat eivät tietenkään käy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan