Rikkaat ja rahattomat 2023 OFFICIAL
Kommentit (872)
Jakso kaksi. Miten on mahdollista että lähihoitaja on noin ylipainoinen ja silti ei muka syö edes aamiaista. Mikä sairaus tekee ylipainoiseksi ilman mässyjä? Toivottavasti saa lääkkeet ja hoitoa. Tai syö salaa,mutta millä rahalla?
Olihan se jätkäkin jossakin lööv realityssä.
Eli Tinja osti imurin ja lahjakortin sekä kerrankin vaatteita itselleen kun rahojen käyttö ei oikein selvinnyt. Esimerkiksi ulkoiluvaatteita ja uusi takki ohjelmassa oli myöskin niitä ostoksia. Harmi ettei kerrottu ohjelmassa mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä äiti näytti rikkinäistä takkia: kuitenkin oli käsivarrella vaalea, pitkä toppatakki kun lähtivät kotoa ja korkeasaari- reissulla kallis merkkitakki (tumman sininen). Lisäksi köyhällä oli todella nätit, muodinmukaiset vaatteet ja kalliit kengät!!! Jokin ei nyt täsmää. Ja lapsilla oli ihan merkkivaatteet EI mitään tokmanni/ halpahalliosastoa
Joskus aikanaan mulla oli vuoden pari rahat todella vähissä. En juuri uutta ostellut, mutta pidin vanhasta vaatekannastani hyvää huolta ja en käyttänyt jotain parempaa jatkuvasti arjessa nähjäiseksi. Vaatteita kannattaa käyttää vaatevarastosta tasaisesti parempaa säästelleen.
Noin löytyy aina siistimpää ja parempaa päälle tarvittaessa.
Kengät putsataan, lankataan ja korkolaput vaihdatetaan suutarilla.
En todellakaan kierrellyt Tokmannilla vaateostoksilla, vaikken Stockmannilaan.
Huomaa kuinka kateellisia naiset ovat toisilleen. Saraa pitää haukkua ja solvata koska on kaunis.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa kuinka kateellisia naiset ovat toisilleen. Saraa pitää haukkua ja solvata koska on kaunis.
Sara oli ehkä joskus kaunis. Nykyään muovinen ja epäaito. Se ei ole haukkumista, vaan totuus.
Tiedän sen verran, ettei Tinja todellakaan rahoja itsellään pitänyt!
Ne tulee käyttää ohjelman aikana, eikä saa pitää itsellään. Katsokaa esim. vanhoja jaksoja, joissa jättävät loppurahat, mitä ei käyttäneet.
Aiemmissa jaksoissa todella näytettiin mihin rahat meni nyt ohjelmaa on supistettu paljon, mielestäni vääristä kohdista. Parasta oli, kun näki mihin rahaa meni.
Tietäjät, jotka jälleen kuvittelee tietävänsä mitä köyhyys on olematta sitä itse, älkää viitsikö nolata itseänne!
Vaikka tukia saa kelasta, ei ne todellakaan rikkaaksi ketään tee !!!
Köyhällä oli valtava telkka!
Ja Sara ja miehensä tienaavat paljon vähemmän kuin minä ite eli eivät todellakaan oo rikkaita.
Vierailija kirjoitti:
Tinjalla oli elämä niin hankalaa Saran ja Jeffreyn kodissa, kun hänellä itsellään on tilava kolmio, suunniteltu täysin lasten ehdoilla...
Joo ei ollut ehkä paras vaihtoperhe.
Ja Jeffrey kertoi, ettei heillä noin paljon kulu rahaa. Tämä on jotenkin nolo ohjelma , toiset märsää köyhyyttä ja toinen hieroo päin naamaa omia rahojaan.
Tinjan ripset eikö ne ole hirmu kalliit, miten niihin on vara.
Minä äitinä olen kyllä lykännyt omia hankintoja hamaan tappiin asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tinjalla oli elämä niin hankalaa Saran ja Jeffreyn kodissa, kun hänellä itsellään on tilava kolmio, suunniteltu täysin lasten ehdoilla...
Joo ei ollut ehkä paras vaihtoperhe.
Ja Jeffrey kertoi, ettei heillä noin paljon kulu rahaa. Tämä on jotenkin nolo ohjelma , toiset märsää köyhyyttä ja toinen hieroo päin naamaa omia rahojaan.Tinjan ripset eikö ne ole hirmu kalliit, miten niihin on vara.
Minä äitinä olen kyllä lykännyt omia hankintoja hamaan tappiin asti.
Ja unohtui ,
Loppu tapaamisessa Sara höpötti sun pitää vain tehdä mitä pitää tehdä. 🤬
Noissa tilanteissa kokilla kysytään sitä ammattitaitoa tehdä siitä tyhjästä-kin ruokaa.
Noi tekoripset "köyhillä" ihmetyttää kyllä aina.
Ripset kuitenkin maksaa jonkin verran, ja niiden pitäminen vaatii huoltoa muutaman viikon välein, muuten harvenevat ja tipahtelevat pois. Niihin on siis oltava olemassa erikseen joku raha, joka kyllä löytyy kuukausittain. Kyse on priorisoinnista. Jos on todella vähissä varoissa, ei ole varaa laitattaa ripsiään joka kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän sen verran, ettei Tinja todellakaan rahoja itsellään pitänyt!
Ne tulee käyttää ohjelman aikana, eikä saa pitää itsellään. Katsokaa esim. vanhoja jaksoja, joissa jättävät loppurahat, mitä ei käyttäneet.
Aiemmissa jaksoissa todella näytettiin mihin rahat meni nyt ohjelmaa on supistettu paljon, mielestäni vääristä kohdista. Parasta oli, kun näki mihin rahaa meni.Tietäjät, jotka jälleen kuvittelee tietävänsä mitä köyhyys on olematta sitä itse, älkää viitsikö nolata itseänne!
Vaikka tukia saa kelasta, ei ne todellakaan rikkaaksi ketään tee !!!
Joo. Ohjelmaa leikataan mun mielestä nykyään vääristä kohdista. Voisi lyhentää sitä, kun ajellaan taksilla ja arvuutellaan kauheasti, minne päin mennään. Tai sitä alun oman kodin esittelyä voisi vähentää. Sitten taas se itse viikko (tai 5 päivää) menee tosi nopsaan, kun matkustetaan taas jonnekin kauppaan, mutta ei kuitenkaan kunnolla näytetä, mitä ostetaan. Nää ostosreissut on musta mielenkiintoisimpia, sekä rikkailla että rahattomilla. Että minne ne vähät tai runsaat rahat työnnetäänkään. Lopputapaaminen on kans kiva, vaikka välillä on vähän nihkeää, jos pareilla ei kuitenkaan jotenkin synkkaa, vaikka heillä aina jotain yhteistä onkin.
Tykkäsin tosi paljon siitä jostain aiemman kauden jaksosta, jossa oli Lauri Salovaara ja sit sellainen mies koiransa kanssa. Lauri oli oikeasti todella hyväsydäminen ja antoi tälle rahattomalle luvan käydä omalla tietyllä mökillään halutessaan. Taisi antaa jonkun kitarastudiotunninkin tjsp. En tarkoita, että kaikkien pitäisi lahjoa se köyhempi vaihtopari, mutta olihan toi Saran kirjatempaus aika nolo.
Vierailija kirjoitti:
Jakso kaksi. Miten on mahdollista että lähihoitaja on noin ylipainoinen ja silti ei muka syö edes aamiaista. Mikä sairaus tekee ylipainoiseksi ilman mässyjä? Toivottavasti saa lääkkeet ja hoitoa. Tai syö salaa,mutta millä rahalla?
En katsonut mutta ketiapiini on kovaa kamaa unettomuuden hoidossa. Myös muut lääkkeet tuovat kiloja, kun voi vetää ihan mitä tahansa. Halvalla saa kaloreita eikä siinä ole kuin kemia, joka ihmistä vie jos sattuu tuuri.
Miksi Saran mies hätäili/kuvitteli taksissa, ettei köyhän asunnossa ehkä ole mitään lämmitystä? Aika hemmetin huono yleissivistys. Vaikka joku asuisi Suomessa mökkipahasessa se lämmittäisi puilla asuntonsa. No, kylmää ne taisi sitten valittaa joka tapauksessa kerrostalossakin.
Vierailija kirjoitti:
Noi tekoripset "köyhillä" ihmetyttää kyllä aina.
Ripset kuitenkin maksaa jonkin verran, ja niiden pitäminen vaatii huoltoa muutaman viikon välein, muuten harvenevat ja tipahtelevat pois. Niihin on siis oltava olemassa erikseen joku raha, joka kyllä löytyy kuukausittain. Kyse on priorisoinnista. Jos on todella vähissä varoissa, ei ole varaa laitattaa ripsiään joka kuukausi.
Lisäksi vielä älyttömän rumat!
Vierailija kirjoitti:
Tuollaistako se köyhyys on sitten nykyisin? Asuivat melko uuden näköisessä siistissä asunnossa Viikin Latokartanossa, vieläpä Norssin lähellä Eko-Viikin puolella, joka ei ole halpaa aluetta. Äidillä oli pigmentoidut kulmat, ripsipidennykset ja hienoja vaatteita (paitsi nyt se 1 takki jossa oli repeämä hihassa ja teippi päällä). Lapsilla oli kalliita merkkivaatteita myös. Uusin Playstation näkyi hyllyssä. Ei tässä ilmeisesti tarvi pelätä työttömyyttä itsekään, jos yhteiskunnan tuilla noin hyvin elää.
Ei elä. Eikä mitään osteta. Ei ainakaan ne joilla ei ole lapsia. Olen itse työtoiminnassa ja tiedän tämän. Ruoka myös ei ole sitä mitä meillä on kotona kun mun mies on töissä.
Tämä ohjelma alkaa olla todella naurettava. Viimeisellä kaudella Manniset yrittivät olla niitä rikkaita pröystäillessään viikottaisella käyttörahallaan, johon näköjään kuuluivat lainanlyhennykset ja muut kulut, jotka oli vain jaettu kuukauden käyttövaroihin, joten hyvinvointipariskuntamme ei todellakaan voinut vain mennä ja käyttää kaikkia ko. rahoja viikon aikana shoppailuun.
Nyt meillä on verovelkainen instatyrkky poikaystävineen, jonka viime tulot olivat köyhyysrajan alapuolella ja köyhänä on tyrkky, joka yrittää näköjään vähän joka ohjelmaan, johon vaan on mahdollisuuksia. Se, että ystävä ja äiti selittivät, miten Tinja ei koskaan ajattele itseään, vaan laittaa aina lapsensa etusijalle, aiheuttaa ainoastaan myötähäpeää. Muija, jolla on varaa microblading-kulmakarvoihin, tekoripsien huoltoon, hiusten värjäykseen, merkkivaatteisiin ja joka asuu 3 huoneen huoneistossa, jossa molemmilla lapsilla on oma huone, ei ole köyhä.
Tuo muualta tulleen pariskunnan sisältänyt jakso herätti näin vaalien alla monenlaisia ajatuksia ja kallisti äänestyspäätöstä tietyn puolueen eduksi
https://www.is.fi/viihde/art-2000009488662.html