Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rikkaat ja rahattomat 2023 OFFICIAL

Vierailija
29.03.2023 |

Tänään alkaa! Ja Ruudussa jo katsottavissa.

Kommentit (872)

Vierailija
301/872 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihmettelen kun jos itse olisin rahaton niin ensin luopuisin tekokynsistä, -ripsistä ja -hiuksista sekä kaikenmaailman browlifteistä sekä roskaruuasta.

Mä luulen, että moni vähävarainen hakee noilla statusta ulkoiseen olemukseensa. Tosin monesti vaikutelma on juurikin päinvastainen. Heillä on myös jonkinlaista ajatusvääristymää, josta johtuen luulevat, että varakkuus näkyy ihmisestä aina ulkoisilla jutuilla. Siksi itsekin törsäävät tunteakseen itsensä edes hetken aikaa ns. paremmaksi. Oman kokemukseni mukaan suurin osa tietämistäni hyvätuloisista panostaa säästämiseen.

Ja itse olen siis matalatuloinen. Bruttopalkka noin 2100-2200. Mutta olen sitä pienituloista porukkaa, joka jättää ripset ja kynnet ottamatta ja laittaa sen rahan mielummin säästöön tulevaisuuden varalle. Säästämisen tärkeyden opin teini-iässä (varakkaiden perheiden) kavereiltani, jotka olivat saaneet kotoaan talouskasvatusta. Osa tuosta opista onneksi valui minullekin.

Jostain syystä me, jotka olemme lähtöisin pienituloisista perheistä, emme ole saaneet kotoa minkäänlaista henkistä pääomaa tuohon rahan käyttöön/säästämiseen liittyen.

(Jostain kumman syystä iskällä oli kuitenkin varaa ostaa itselleen tupakkiaski per päivä).

Siksi olisikin tärkeää saada kouluihin oppilaille talouskasvatusta enemmän kuin pari hassua oppituntia.

Vierailija
302/872 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rikas sai aikaan inhon väristyksiä. Ei varmaan tullut kenellekään epäselväksi että hän on hyväosainen ja varakas.

Nyrpisteli nenäänsä pikakahvista jne.

Miten hyvä mieli hänelle tuli ohjelmaan osallistumisesta, minua nolotti hänen käytöksensä .

Antoi kosmetiikkaa lahjaksi, oispa antanut vaikka ruokaa tai lahjakortin jonnekin ruokakauppaan.

Eikö se köyhä tykännyt meikkijutuista? Saattoi oikeasti ilahtua tuommoisesta ekstrasta kivasta itselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/872 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähävaraiset ovat aina isokokoisia, joten ruokaan riittää ainakin rahaa. Pitää syödä isoja määriä, jotta paino pysyy noin korkealla. Itse opiskeluaikoina olin köyhä kuten suurin osa opiskelijoista ja olin todella laiha kun piti pärjätä niin pienellä rahalla. Muistan miten osti silloin tällöin jotain hyvää ja se oli halvinta suklaata mitä kaupasta löytyi, koska ei vain ollut varaa.

Näillä vähävaraisilla ei ainakaan ruoka ja herkut jää saamatta.

Vierailija
304/872 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rikas sai aikaan inhon väristyksiä. Ei varmaan tullut kenellekään epäselväksi että hän on hyväosainen ja varakas.

Nyrpisteli nenäänsä pikakahvista jne.

Miten hyvä mieli hänelle tuli ohjelmaan osallistumisesta, minua nolotti hänen käytöksensä .

Antoi kosmetiikkaa lahjaksi, oispa antanut vaikka ruokaa tai lahjakortin jonnekin ruokakauppaan.

No, sehän antoi 1550 euroa ja pussillisen kauneudenhoito tuotteita. Ok, siitä voi vähentää sen köyhän vajaan huntin pois. Eikö siinä ole jo lahjaa kerrakseen?

Vierailija
305/872 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli jotenkin mieleen siitä rikkaasta Tarusta muusikko Kikka Laitinen. Ulkoisesti siis. Huomasiko kukaan muu, jos tietää Kikan?

Vierailija
306/872 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pitänyt itseäni kovin köyhänä, mutta tätä sarjaa katsoessa olen päätynyt lopputulokseen, että minähän olen köyhä kuin mikä. Ei minun lähipiirissä edes keskituloiset asu tuollaisissa asunnoissa mitä tässä ohjelmassa nuo köyhät.

Mietin samaa. Varsinkin nyt kun katsoin uusimman Jyväskylä-jakson. Alue jossa köyhä asuu vuokralla on kallis alue eikä todellakaan mun työssäkäyvät kaverit asu siellä vuokralla. Saati että itsellä olisi varaa ostaa sieltä kolmiota vaikka olen itse suht hyvätuloinen yhden lapsen yh, laitakaupungilla oli pakko ostaa. Olisin luullut tuon olevan rikkaan asunto, varsinkin sisustuksesta päätellen. Eikä tuollainen arkarteluharrastuskaan ihan ilmaista ole, menepä Sinelliin hakemaan tarvikkeet niin on jo satanen selällään.

Katsoitko ja kuuntelitko oikeasti ohjelmaa? Hän asuu kaupungin vuokra-asunnossa! Ei muuten olisi varaa asua ko. alueella. Ja miksi pitäisi ostaa juuri Sinellistä kaikki tarvittava, kun googlettamalla löytää muualta halvemmallakin!

Vierailija
307/872 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpa ruoka just lihottaa. Rikkaat voi ostaa terveellistä ja ravitsevaa ruokaa.

Vierailija
308/872 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkailla on halutessaan myös varaa käydä hienoissa ravintoloissa. Ruoka on laadukasta.

Vierailija
309/872 |
27.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo rikas nainen on kuin jostain komediasketsistä. Jestas mikä tyyppi.

Vierailija
310/872 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halpa ruoka just lihottaa. Rikkaat voi ostaa terveellistä ja ravitsevaa ruokaa.

Höpön löpön. Terveellistä ruokaa saa myös halvalla ihan kuin epäterveellistäkin myös halvalla että kalliilla.

Ihmiset vain haluavat olla välittämättä omasta kehosta ja terveydestä ja keksivät näitä hokemia "terveellinen ruoka on kallista" ja saavat sillä huijattua itseään vain lisää ettei tarvitsisi panostaa ruokaan, jota lappaavat suustaan alas

Vierailija
311/872 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellistä ruokaa saa myös halvalla ihan kuin epäterveellistäkin myös halvalla että kalliilla.

Ihmiset vain haluavat olla välittämättä omasta kehosta ja terveydestä ja keksivät näitä hokemia "terveellinen ruoka on kallista" ja saavat sillä huijattua itseään vain lisää ettei tarvitsisi panostaa ruokaan, jota lappaavat suustaan alas

TÄMÄ!

Sekä ei pelkästään se mitä syöt vaan liikkumattomuus! Jos et tee esim. fyysistä työtä tai liiku muuten arjessasi, syöt enemmän kuin kulutat on tulos lihominen! 

Vierailija
312/872 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, sehän antoi 1550 euroa ja pussillisen kauneudenhoito tuotteita. Ok, siitä voi vähentää sen köyhän vajaan huntin pois. Eikö siinä ole jo lahjaa kerrakseen?

Tuotantoyhtiö maksoi sen 1 550 euroa.

Vierailija
313/872 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se yksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole pitänyt itseäni kovin köyhänä, mutta tätä sarjaa katsoessa olen päätynyt lopputulokseen, että minähän olen köyhä kuin mikä. Ei minun lähipiirissä edes keskituloiset asu tuollaisissa asunnoissa mitä tässä ohjelmassa nuo köyhät.

Mietin samaa. Varsinkin nyt kun katsoin uusimman Jyväskylä-jakson. Alue jossa köyhä asuu vuokralla on kallis alue eikä todellakaan mun työssäkäyvät kaverit asu siellä vuokralla. Saati että itsellä olisi varaa ostaa sieltä kolmiota vaikka olen itse suht hyvätuloinen yhden lapsen yh, laitakaupungilla oli pakko ostaa. Olisin luullut tuon olevan rikkaan asunto, varsinkin sisustuksesta päätellen. Eikä tuollainen arkarteluharrastuskaan ihan ilmaista ole, menepä Sinelliin hakemaan tarvikkeet niin on jo satanen selällään.

Katsoitko ja kuuntelitko oikeasti ohjelmaa? Hän asuu kaupungin vuokra-asunnossa! Ei muuten olisi varaa asua ko. alueella. Ja miksi pitäisi ostaa juuri Sinellistä kaikki tarvittava, kun googlettamalla löytää muualta halvemmallakin!

Joo, monet mun työssäkäyvät kaverit asuu jva:n eli kaupungin vuokra-asunnoissa mutta ei tuolla paikalla koska vuokrat on niin kalliit vaikka työmatka olisi toki lyhyempi jos on töissä keskustassa kuin jostain kuokkalasta tai palokasta. Sehän se on et tuilla on helppoa asua hyvällä paikalla vaikka työttömänä alueella ei olisi niin väliäkään kun ei tarvitse kulkea työmatkoja.

Vierailija
314/872 |
28.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo rikas nainen on kuin jostain komediasketsistä. Jestas mikä tyyppi.

"Itä-Helsinkiin ollaan menossa, nyt minua pelottaa." Oispa pelottanut tarpeeksi, että.olis hypännyt pois koko ohjelmasta. Eihän kukaan voi olla noin tyhjäpää?

Vierailija
315/872 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuotantoyhtiö maksoi sen 1 550 euroa.

Miksi ne köyhien ja rikkaiden viikkobudjetit sitten vaihtelee? Antoiko tuotantoyhtiö taannoin sille yhdelle köyhälle rikkaan käsien kautta myös salkullisen kolikoita? Taidat olla hieman yksinkertainen.

Vierailija
316/872 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, monet mun työssäkäyvät kaverit asuu jva:n eli kaupungin vuokra-asunnoissa mutta ei tuolla paikalla koska vuokrat on niin kalliit vaikka työmatka olisi toki lyhyempi jos on töissä keskustassa kuin jostain kuokkalasta tai palokasta. Sehän se on et tuilla on helppoa asua hyvällä paikalla vaikka työttömänä alueella ei olisi niin väliäkään kun ei tarvitse kulkea työmatkoja.

Ei näköjään niin köyhää ja sairasta olekaan, ettei joku häntäkin kadehtisi.

Vierailija
317/872 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taas on kommentissa puurot ja vellit suloisesti sekaisin. Totta varmasti ettei monilla työssäkäyvillä ole alueella varaa asua saati ostaa asuntoa. Mutta ohjelman köyhä todellakin asui kaupungin vuokra-asunnossa ja saa varmasti asumiseensa asumistuen. Ei voi mitenkään verrata niihin jotka itse maksavat vapailta markkinoilta hankkimiensa vuokra-asuntojensa vuokrat. 

Vierailija
318/872 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se yksi kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se työtön ole välttämättä ikuisesti työtön eikä työssäkäyvä toisaalta ikuisesti työssäkäyvä.

Vierailija
319/872 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään kaunotar tuo viimeisimmän rikkaat-osaston rouva. Ihme imeke tukka, toiselta puolelta roikkuu hampsottavana, ja toisella puolella korvalle ulottuva kiharakasa.

Vierailija
320/872 |
29.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihmettelen kun jos itse olisin rahaton niin ensin luopuisin tekokynsistä, -ripsistä ja -hiuksista sekä kaikenmaailman browlifteistä sekä roskaruuasta.

Mä luulen, että moni vähävarainen hakee noilla statusta ulkoiseen olemukseensa. Tosin monesti vaikutelma on juurikin päinvastainen. Heillä on myös jonkinlaista ajatusvääristymää, josta johtuen luulevat, että varakkuus näkyy ihmisestä aina ulkoisilla jutuilla. Siksi itsekin törsäävät tunteakseen itsensä edes hetken aikaa ns. paremmaksi. Oman kokemukseni mukaan suurin osa tietämistäni hyvätuloisista panostaa säästämiseen.

Ja itse olen siis matalatuloinen. Bruttopalkka noin 2100-2200. Mutta olen sitä pienituloista porukkaa, joka jättää ripset ja kynnet ottamatta ja laittaa sen rahan mielummin säästöön tulevaisuuden varalle. Säästämisen tärkeyden opin teini-iässä (varakkaiden perheiden) kavereiltani, jotka olivat saaneet kotoaan talouskasvatusta. Osa tuosta opista onneksi valui minullekin.

Jostain syystä me, jotka olemme lähtöisin pienituloisista perheistä, emme ole saaneet kotoa minkäänlaista henkistä pääomaa tuohon rahan käyttöön/säästämiseen liittyen.

(Jostain kumman syystä iskällä oli kuitenkin varaa ostaa itselleen tupakkiaski per päivä).

Siksi olisikin tärkeää saada kouluihin oppilaille talouskasvatusta enemmän kuin pari hassua oppituntia.

Sellainen päivitys, että koska sinulla jää käteen yli 1700 €/kk, olet keskituloinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yksi