Isä luvannut maksa lapsen harrastuksen, lasku meni perintään
Nyt väittää että minun pitää maksaa koko lasku (mun nimellä) ja isot perintäkulut. Väitti aina kun tuli perintökirje, että on maksanut mutta ei ollutkaan.
Mulla on muistutus Whatsapp viestejä, sekä tekstareita aiheesta. Voinko periä rahoja jotenkin häneltä? Puhutaan useista sadoista euroista. Ei maksa mitään elareita
Kommentit (31)
Voi ei. Kannattaa maksaa jos on omalla nimellä tilattu (tai sukulainen maksaa) ja katsoo sen jälkeen uudelleen. Isään ei voi luottaa, huijasi tai puhui ohi suunsa. Miehen nimissä jos olisi harrastusmaksut, olisi mennyt hänelle laskut suoraan. Jatkossa tarkkana.
Vierailija kirjoitti:
Syyllistyt lapsen emotionaaliseen pahoinpitelyyn, jos et ole hakenut lapselle kuuluvaa etuutta.
Ja millähän lakipykälällä tällaiseen emotionaaliseen pahoinpitelyyn vetoat?
Älä esitä asiantuntijaa, koska selkeästi et ole sellainen.
Ota opiksesi. Tästä lähtien älä usko kyseisen miehen sanomisia.
Emakko ei osannu pitää jalkojaan kiinni ja nyt kitisee. Toivottavasti joudut ulosottoon loppuelämäksesi :)
Sellasta se on. Älä koskaan tee lapsia, joihin sulla ei ole varaa. Ja älä ainakaan eroa, jos et voi sitä tekemääsi lasta elättää. Äläkä laita lastasi harrastukseen, johon ei ole varaa.
Vierailija kirjoitti:
Emakko ei osannu pitää jalkojaan kiinni ja nyt kitisee. Toivottavasti joudut ulosottoon loppuelämäksesi :)
Ei sinne enää loppuelämäkseen joudu. Maksattaa laskun sukulaisellaan tai odottaa vanhenemista ja kk päästä uutta velkaa tekemässä puhtain paperein.
Sinun nimelläsi on lasku tullut niin sinä sen maksat. Toinen vaihtoehto on tehdä rikosilmoitus identiteettivarkaudesta. Lasta tosin ei sen jälkeen varmaan tarvitse viedä treeneihin.
Jos ei maksa elareita, niin miten kuvittelit hänen maksavat lapseen liittyviä laskuja.
Elatus aina virallisesti kuntoon. Ei ihmisiin voi luottaa, vaikka kyseessä oma lapsi. Ap tietää jatkossa ja järjestää asiat paremmin.
Meillä oli elatus virallisesti onneksi sovittu ja kävi niin, että kolmen kuukauden elatusmaksut jäi isältä maksamatta. Tein hakemusen kelaan ja kaikki tuli takautuvasti.
Vierailija kirjoitti:
Elatus aina virallisesti kuntoon. Ei ihmisiin voi luottaa, vaikka kyseessä oma lapsi. Ap tietää jatkossa ja järjestää asiat paremmin.
Meillä oli elatus virallisesti onneksi sovittu ja kävi niin, että kolmen kuukauden elatusmaksut jäi isältä maksamatta. Tein hakemusen kelaan ja kaikki tuli takautuvasti.
Kela maksaa takautuvasti vain 3 kuukauden ajalta. Minulla on jäänyt saamatta 1v 6 k ajalta. Isä pitkitti sopimuksen tekoa ja oikeudenkäynnissä meni pari vuotta.,
Olis kannattanu miettiä siinä vaiheessa kun niitä lapsia hankkii että millä maksat niiden kulut ja harrastukset.
Nyt mies ei elätäkkään ja tupakasta ja kaljoittelusta et suostu luopumaan, niin ollaan menossa oikeuteen.