Miten välttyä oksennustaudilta?
Hei. Oon menossa koulun kaa kahen päivän päästä lasketteleen, ja oon oottanu sitä toosi paljon. Mutta nyt meidän perheessä jyllää oksennustauti ja oikeesti romahdan jos se tarttuu mulle:( niin oisko teillä jotain kikkoja miten ehkästä ettei tarttus?? (Muutaku huolellinen käsihygienia, se hoituu jo!)
Kommentit (5)
Katsot mihin kosket, et pidä ruokiasi ja muita esineitä paikoissa, joihin muut koskevat. Käsihygienia ja turvavälit.
Kannattamalla natoa ja hakemalla kolme rokotetta.
älä laita sormiasuuhun, nenään tai hiero silmiäsi. pese kätesi ennen ruokailua.
Jatkuva käsienpesu, käytä eri vessaa kun sairaat, kasvoja ei saa kosketella, eikä koskea mihinkään mihin sairas on koskenut, omat ruuat, jotka avaat vsta turvallisesti omassa huoneessa, ettei kukaan pääse hönkimään niihin pöpöjään. Voi olla aika vaikeaa. Pahinta lienee suoraan niille eristteille alistuminen, eli ei kannata mennä sellaiseen vessaan, jossa just on joku purjonnut tai ripuloinut. Hyvä ilmastointi, ikkunaa voi vaikka pitää raollaan. Oikeesti parasta olis, jos voisit lähteä evakkoon jonnekin.
Aika vaikea siltä on välttyä perheolosuhteissa, vaikka pesisi käsiäkin tarkasti. Olisi melkein oltava jossain eri osoitteessa sen aikaa että tilanne menee ohi.