Kun olette päässeet narsistista tai muuten hullusta eroon, miten toimit kun hänellä on uusi kumppani
Mun tekisi mieli varoittaa uutta naista, mutta en tiedä miten. Meitä on jo 4 exää, joiden kanssa mies on seurustellut osittain jopa samaan aikaan. Kaikkien suhde oli ekat 1-2 vuotta täydellisttä, kunnes helvetti repesi.
Seuraavalle voi käydä todella huonosti.
Nyt mies tuli Tinderissä vastaan. Etsii pitkäaikaista kumppania, kuvissä herttainen hymy. Tein ilmoituksen profiilista.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran varoittanut ja siitä seurasi sen verran iso sotku, että päätin etten näe vaivaa asian eteen enää ikinä. Varoitettu henkilö oli yhtä persoonallisuushäiriöinen kuin ex. Opin siitä sen, että jotkut ihmiset ansaitsee karmansa. Seuraavat uhrit on olleen ihan fiksuja ja täsyjärkisiä ihmisiä, joten ovat itse kuolettaneet suhteet hyvin nopeasti. Pitää antaa myös luottoa sille narskulle siitä, että se muuttuu ikääntyessä aina vain pahemmaksi ja häiriön peittely käy mahdottomaksi.
Jep. Pahentuvat vanhentessaan eivätkä pysty peittelemään tosiaan enää millään tavalla häiriöisyyttään. Syyttävät aina muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppanit ovat nuoria naisia, ehkä voi varoittaa nimettömänä. Mutta toisen profiilista ei varmaan kannata ilmoitella. Jos on vanhempia naisia tai yli 33v, heidän pitäisi osata jo itse vähän katsoa kenen mukaan menee. Kaikkia on vaikea pelastaa, paitsi joku kriisityöntekijä, jos tilanne eskaloituu.
Tämän opin käytännössä, että jos joku aikuinen, kypsään ikään päässyt nainen haksahtaa luonnevikaiseen niin se johtuu hänen omasta persoonallisuushäiriöstään tai mielenterveysongelmistaan. Näitä ihmisiä ei vain voi neuvoa eikä auttaa millään tavalla koska heidän häiriöä ohjaa heidän elämäänsä. Aikuisesta ja mieleltään terveestä ihmisestä, jolla on elämänkokemusta ei tarvitse olla huolissaan. Ne on nähneet jo asioita.
Minä kohtasin elämäni ensimmäisen narsistin 46 vuotiaana. Kesti 2 vuotta tajuta asia. Enkä käsittääkseni ole persoonallisuushäiriöinen, ehkä sitten puuttui sitä elämänkokemusta
Narsisti pystyy huijaamaan fiksuintakin ihmistä, koska nämä käyttää henkilön hyviä ominaisuuksia aseena tätä vastaan. Jos ei ole ikinä läheisesti kokenut mitä on elää narsistin vaikutuksen alaisena, niin koko ilmiötä on hyvin vaikea käsittää.
Minua vainosi yli 10 vuotta ja elin aivan järjettömässä pelossa siitäkin huolimatta että kävin maistraatissa vaihtamaan tietoni salaisiksi ja muutin kauas paikkakunnalta. Mielessä kävi jo palkata joku maksullinen että olisi hänen tyttöystävä edes hetken että uskaltaa nukkua. Meni oikein kylmät väreet jo ajatuksesta että joku nainen onnellisena ja hyvä tulevaisuus toiveissaan, kantaisi kalusteita hänen kotiinsa. Tekisi mieli tuollaisessa tapauksessa varoittaa mutta sitten saisin sen hullun taas kimppuuni ja minä tietenkin valehteleva katkera exä jota uusi nainen ei kuitenkaan uskoisi. Ja jos saisin torpattua psykon uuden suhteen niin minulle kävisi kyllä harvinaisen huonosti.
Ei, ei, ei. Kerran kun siitä oot päässy, niin jatkat juoksemista pois päin, etkä taakse enää kato!
En toimi mitenkään. Poistin narsistiaviomieheni niin tehokkaasti elämästäni, että en edes tuntenut häntä kun satuimme sattumalta samaan seminaariin meille molemille vieraassa kaupungissa. Ihmettelin vaan, kuka on tuo mies joka hymyilee minulle maireasti koko ajan. Seminaarin jälkeen hän tuli kysymään, enkö todellakaan tunne häntä ja lähtisinkö kaakaolle läheiseen kahvilaan.
En lähtenyt enkä todellakaan tuntenut.