Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 32v nainen ja elämäni ensimmäinen gynekäynti huomenna, jännittää vähän!

Vierailija
27.03.2023 |

Onko mitään vinkkejä jännityksen lievittämiseen? Jännitän vähän lääkärikäyntejä siis ylipäänsäkin mutta mua pelottaa esim. mahtuuko spekula ja muuta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olet pystynyt välttämään gynellä käynnin tuohon ikään asti? Mahtaa takanasi kävellessä lemahtaa kala jos ei koko akvaario.

Vierailija
2/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet käynyt papa - kokeessa , nii ei se sen kummempaa ole .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku syy mennä? Gyne kysyy muutaman kysymyksen, sisätutkimus ja ultra. Lasku n 200e.

Vierailija
4/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olet pystynyt välttämään gynellä käynnin tuohon ikään asti? Mahtaa takanasi kävellessä lemahtaa kala jos ei koko akvaario.

Kaikki ei jaa itseään koko kaupungille

eri

Vierailija
5/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa was a rolling stone.

Vierailija
6/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan ollut papakokeessa mutta olen vuoden nuorempi.

7/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa että noin vanhana vasta menet. Kyllä päivittelee lääkärikin sitten sua. Saattaa arvostella terveydenhoitotaitojasi.

Vierailija
8/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään vaivaa.

T30

Vierailija
9/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harvinaista, ettet ole gynellä koskaan käynyt tohon ikään mennessä. Mutta ei sen sen ihmeempää ole, hyvin se menee. Et kai neitsyt ole?

Vierailija
10/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyväksi havaittu vinkki on, et kerrot tämän olevan eka kerta ja jännittää kamalasti. Pyydä häntä kertomaan, mitä milloinkin tekee niin pysyt kärryillä. Oletan, ettet ole myöskään synnyttänyt, joten mainitse myös siitä. Siten hän osaa valita pienemmät välineet. Kipua et tunne missään vaiheessa!

Minä myös jännitän aina lääkäriin menoa oli lääkäri sitten mitä lajia tahansa. He muistavat hyvin minut, kun menen uudelleen samalle lääkärille ja ovat mielissään, että heidän ammattitaitonsa luotetaan. Siksi minulla on luottolääkärit.

Vierailija
11/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei jaa itseään koko kaupungille

eri

Mitä tämä liittyy asiaan? Menetin neitsyyteni 33-vuotiaana, mutta olin sitä ennen käynyt gynellä jo monta kertaa. Ekan kerran 15-vuotiaana outojen alavatsakipujen takia.

Vierailija
12/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitsytkäynti 😂

Vierailija
13/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin haluttoman poikkiksen kanssa, sitten yksin. Vaikka kaikki miehet haluavat niin ei ole tullut sopivaa vastaan. Noin 10 kertaa olen paritellut elämäni aikana.

T30

Vierailija
14/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkoi seisomaan.

Onko koskaan seisomatta? Esim. jos hengaat kavereiden kanssa tai vaihdat emälle vaippaa?

Vierailija
15/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 39-vuotias nainen, enkä ole käynyt koskaan gynekologilla, enkä myöskään aio koskaan mennäkään. Muutenkaan en pysty lääkärissä käymään. Kaikenlaista vaivaa kyllä on, mutta olkoon. On niin huonot kokemukset lääkäreistä lapsuudesta, että päätin, että sitten kun saan vihdoin itse asioistani päättää en mene lääkäriin.

Vierailija
16/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia on muutenkin vähemmän kuin miehiä ja yhä harvempi päästää miestä tekemään heihin tarpeensa. Onneksi niitä samoja voi käyttää useampi, että kaikille riittää pumpattavaa.

Vierailija
17/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi moni ihmettelee ap:n korkeaa ikää? Itse olen käynyt gynekologin vastaanotolla tarkastuksessa kahdesti, ap:ta vanhempana. Siihen saakka gynekokologiset tarkastukset olivat hoituneet ihan yleislääkärillä ja toimenpiteet poliklinikoilla.

Vierailija
18/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista huokaista syvään kun spekula menee sisään.

Vierailija
19/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko gynellä pakko käydä? Olen 40v nainen, enkä ole vielä koskaan käynyt gynekologilla. Papa-kokeissa olen käynyt hoitajalla, niissä joukkoseulonnoissa. Minulla on normaalit kuukautiset, seksiä harvoin ja ehkäisynä kondomi. Alapäässä ei mitään outoa vuotoa, hajua tai kipua. Pitäisikö silti käydä gynellä? Miksi? En käy korvalääkärilläkään säännöllisesti näyttämässä korviani vain siksi kun minulla on korvat!!

Vierailija
20/24 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi moni ihmettelee ap:n korkeaa ikää? Itse olen käynyt gynekologin vastaanotolla tarkastuksessa kahdesti, ap:ta vanhempana. Siihen saakka gynekokologiset tarkastukset olivat hoituneet ihan yleislääkärillä ja toimenpiteet poliklinikoilla.

No mä ainakin tulkitsin aloituksen niin, että ei ole mitään tarkastuksia tai toimenpiteitä tehty aiemmin. Eihän siinä nyt niin suurta eroa ole, tekeekö sen tarkastuksen gyne vai yleislääkäri.