Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En pääse lääkäriin, tk:ssa ei ole ikinä aikoja!

Vierailija
27.03.2023 |

Olen köyhä työkyvytön. En pääse terveyskeskukseen. Aina kun soitan sinne ajat ovat loppuneet, on vain päivystysaikoja, jos niitäkään. Kehotetaan soittamaan myöhemmin uudestaan ja kun soitan, aikoja ei ole.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sairaat hoitajat ovat hyvä pelote jättää menemättä sairaalaan. Koillis Helsingin sairaalassa on hoitaja, jolta muut hoitajat anelevat, että saisinko hoitaa tuota potilasta. Mitä potilas voi tehdä sairaalassa, kun jätetään hoitamatta ja huomiotta? Järkyttävä tilanne, kun avuttomana letkuissa et voi lähteä poiskaan. Kuka tietää mitä siinä voisi tehdä?

Vierailija
82/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaapa miten onnistuu reseptin uusiminen omakannan kautta, kun siinä ei ole mitään viestikenttää, johon voisi kirjoittaa esim. että annostusta pitäisi nostaa?

Edellisellä kerralla reseptin uusiminen jotenkin vain unohtui Helsingin terveydenhoidossa. Nyt yritän uudelleen. Kahdeksassa päivässä pitäisi tulla resepti, jos siihen on uskominen.

Miten on tehty prosessit niin jäykiksi, ettei edes Maisan kautta voi lähettää viestiä, kun yhteyshenkilöitä ei siellä ole valittuna? Soittamisessa on käytössä järkky takaisinsoittopalvelu ja soitto voi tulla milloin tahansa ja yleensä tulee juuri huonona aikana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain yhteen terv.keskukseen voit olla asiakkaana. Et siis voi tuosta vain vaihtaa minne menet. Vaihto prosessi vie aikansa.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi valita minne terveyskeskukseen menee sairastuessaan. Yhteen on merkitty potilaaksi ja siellä käytävä. Terv.keskuksen vaihto on oma prosessi, se ei hetkessä käy. Eikä siihen vaihtoon aina edes suostuta.

Lupaa muutokaeen ei tarvitse keneltäkään kysyä älkää nyt tyhmiä olko, tähän tuli lakimuutos jo vuosia sitten.

Omaa typeryyttä jos ei ota selvää omista oikeuksistaan, tarvittaessa sosiaaliasiamiehen palvelu on ilmainen jos ei kykene itsenäiseen tiedonhakuun.

Ohessa sosiaali- ja terveysministeriön ohje hoitopaikkansa valintaan

https://stm.fi/hoitopaikan-valinta

Terveydenhuoltolaki

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2010/20101326

Vierailija
84/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Actresssss kirjoitti:

Mulla oli n. 10 vuotta hyvälaatuinen kasvain polvessa, ennen kuin kokeilin siipiäni näyttelemisen saralla.

Terveyskeskuksen lääkärin tuuheat kulmakarvat kurtistuivat, kun klonkkasin kepeillä sisään. Polvi oli taas kerran turvonnut ja kipeä, mutta tällä kertaa liioittelemani kipu auttoi minua tulemaan kuulluksi.

Kun lääkäri oli vihdoin taas ottanut jättimäisellä ruiskulla nestettä polvestani, sopersin varovaisen haparoivalla ja KOHTELIAALLA äänellä, että "E-enhän mä näistä mitään tiiä, mutta entä jos tällä kertaa kokeilis, näkyiskö magneettikuvassa jotain??"

Minua oltiin kaikki nämä vuodet tuloksetta retuutettu eestaas välillä röntgeniä, buranaa tai lepoa määräten.

Polveni kasvain poistettiin vihdoin n. 8 vuotta sitten. Nykyisin julkisen terveydenhuollon tilanne on tietysti vieläkin huonompi.

Olen ihmetellyt, miksi tk-ssa pitää olla nöyristelevä, arka ja liioitteleva, että saisi normaalin kohtelun? Suun saa avata vain kun kysytään jotain, eikä saa olla kuin yksi oire tai tauti?

Samoin olen miettinyt tätä ilmiötä, että työntekijöille puhutaan rumasti ja väkivallan uhkaa potilailta/omaisilta. Ei saisi olla, mutta en ihmettele. Voisi vähän omaa asennetta tarkistaa, miten itse kommunikoi, muljauttelee tai vähättelee.

Hoitovelka kasvaa ja iltalehdet kertoo, mistä kaikista oireista heti lääkäriin. Asiantuntijat ihmettelee miksi kansanterveys huononee ja uusia kansantauteja putkahtelee mystisesti jostain. Tiedän ihmisiä, jotka ei saa lääkärinaikaa vaikka pitäisi, ihmisiä jotka ei uskalla mennä tympeän kohtelun takia ja ihmisiä, jotka sanovat etteivät enää ikinä mene. Kaikkien heidän pitäisi päästä (paitsi niiden jotka ehti kuolla).

Lisäksi kaikki oireet laitetaan jonkun masennuksen piikkiin heti

Jaa minä sairastan psykoottista masennusta silti minulta on leikattu sydän ja hoidettu kasvohermohalvaus.

Vierailija
85/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) päivystys

b) yksityinen.. yleislääkäri maksaa max 90 euroa, riippuen tietenkin vaivasta..omavastuu terkkarissa on kuitenkin sen 60e 30e maksaa mielellään siitä, että pääsee just silloin kun haluaa.

c) odottelee ja soittelee terkkariin pääsyä

Vierailija
86/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroppa nyt enson, että minkälaisia oireita sinulla oli kun halusit varata ajan TK.hon?

Jos vaivasi on kiireellinen, mene suoraan päivystykseen!

Vierailija
87/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä syystä meidän perheellä on vakuutukset. Moni näillä.palstoilla on tyrmännyt ne jonakin "eliitin hössätyksenä" mutta itse koen että se tuo turvaa ja ollaan hyödytty niistä paljon.

Tässä mennään Amerikan malliin. Ne hoidattavat itseään, joilla on varaa.

Köyhät joutavatkin kuolla hoitoonpääsyä odotellessaan.

Kaikilla ei ole varaa, vakuutuksiin tai yksityiselle.

Ja te jotka kommentoitte tänne "kyllä minä pääsin ihan varaamaan puhelimessa ajan ja sainkin sen ensi viikoksi"  ja "meillä länsi-Helsingissäpä pääsee lääkäriin niin ja niin nopeasti", olkaa sitten kiitollisia

että saitte niin nopsasti ja kätevästi apua.

Mutta älkää tulko meille sitä naamaan hieromaan, kaikkialla Suomessa tuo ei vain yksinkertaisesti onnistu

koska yksinkertaisesti kukaan ei vastaa puhelimeen siellä terveyskeskuksessa!

No äänestäkää kokoomusta niin tulis ne kelakorvaukset yksityiselle takaisin. En hieronut sitä naamaan mutta kerroin faktana. Ihme loukkaantuminen faktan toteamisesta.

Vierailija
88/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus haluaa leikata sotepalveluista, myös terveydenhuollosta.

Kokoomus haluaa leikata 5-7 tasoisesta hallinnollisesta esimies-portaasta, mikä on laitettu pystyyn hyvinvointialueilla. Sieltä löytyy sellainen määrä IT-johtajia, HR-päälliköitä, ryhmäpäälliköitä, kehitysjohtajia, hallinnollisia ylilääkäreitä jne jne että ennen kuin ensimmäinen suorittavan työn lääkäri tai sairaanhoitaja löytyy ollaan tosiaan tultu se vähintään 5 tasoa alaspäin. Mutta meillehän myytiin ajatus, että terveydenhoito on niin tehokasta kun yksityiset firmat eivät pääse väliin laskuttamaan. Nyt todellakin nähtiin miten tehokasta on Suomessa luoda yksi hallinnon taso lisää. Ja kaikkien pomojen palkat vähintään 8000, mieluiten yli 10 000

Vierailija
89/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus haluaa leikata sotepalveluista, myös terveydenhuollosta.

Miten tyhjästä voi enempää leikata?

Pienistä kunnista palvelut veks.

Vierailija
90/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ajat menee ukrainalaisille ja muille mamuille. Heillä on oikeus terveydenhuoltoon.

Vierailija
91/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täälläkään saa aikoja terveyskeskukseen lääkärille. Mulla vaivana pitkään jatkuneet virtsavaivat. Välillä on ollut virtsatietulehdusta, joka kerta ei. Labraan saa kyllä lähetteen, mutta jos testissä ei todeta tulehdusta, niin sen enempää ei asialle tehdä. Jos soitan terveyskeskukseen, niin mulle sanotaan, että kiireettömiä aikoja ei ole antaa. Kiireelliseksi en itsekään tätä arvioisi, enkä sellaiseksi että päivystykseen pitäisi mennä.  Mutta ikävää on jatkuva kipu. Kiireettömien aikojen olemattomuus on täällä jatkunut jo ainakin korona-ajan alusta asti. Tosin en ole varma, koska en ennen tätä ole juurikaan lääkärissä käynyt.

Vierailija
92/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielipiteeni, meilläpäin toimii hyvin, lääkäriä ei tosin livenä näe.

Soitan tk pyydän lähetettä virtsatulehdukseen käyn labrassa, soitan hoitajalle. Toinen hoitaja soittaa, lääkäri määräsi lääke x, bakteeri on x.

Käyn vuosittaisissa kokeissa, tilaan soittoajan. Hoitaja soittaa ja kertoo lääkärin katsoneen kokeet ja nyt lääke x vaihdetaan lääke z. Syö loppuun nykyinen pakkauksesi.

Näin on hoitunut hyvin hoitajien välityksellä kun ei mitään outoa vaivaa ole tullut. Luomen poiston sai kahden viikon päähän.

Vierailija
93/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko yrittänyt tilata aikaa sairaanhoitajalle? Sen luo saattaisi päästä ja se voi sitten yrittää junailla sulle ajan lääkäriin, jos sellaista tarvitaan.

Tämä on hyvä väylä, monesti näkee lääkärin heti samalla käynnillä muiden potilaiden välissä.

Toinen mitä aikoinaan käytin oli neuvolan verenpainemittaus ja verikoe sormenpäästä. Siellä sitten sain rytmihäiriöitä ja minut vietiin heti EKG hen ja aika lääkärille löytyi nopeasti. Puhelimessa aikaa ei koskaan ollut tarjolla.

Vierailija
94/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos työnantajalleni! Mulla kattava työterveyshuolto ja sen lisäksi sairauskassa 👍🏻. Mutta olen myös aina päässyt julkiselle, jos tarve ollut: esim.epilepsiakohtaus, munuaisaltaan tulehdus.

Vierailija
95/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yritän aina säästää aikoja suomalaisille

Vierailija
96/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muualla maailmassa ei vissiin ole terveydenhuoltoa ollenkaan kun täällä "maailman onnellisimmassa" maassakaan ei pääse hoitoon.

Vierailija
97/98 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohimennen sattui silmiin jonkun ehdotus aikuisneuvolasta. Minusta se olisi hyvä työvoiman ulkopuolisille ja vanhuksilke. Saisi neuvoja, mittauksia, arviointia vaivoistaan.

Täällä oli kaksi terveyskioskia, kunnallisia. Muutama hoitaja oli kummassakin. Itse kävin punkin otattamassa, verenpaineen mittaamassa heidän koneellaan, yksi rokotus, neuvontaa sokerinmittauslaitteen käytöstä.

Siellä oli jonotus ja pääosin kuuli toisten jutut, vain johonkin tikinpoistoon, rokotuksii n jne verhollinen komero. Isä oli tyttären pään kutinaa näyttämässä, saivat hoitajalta täiohjeet jne. Joku näytti verenpurkaumaa silmässä jne.

Vierailija
98/98 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, aikoja ei heru oli vaiva mikä tahansa. Työterveys ei ota vastaan koska työnantaja on ottanut halvemman palvelun sieltä, keskitytään "enneltaehkäisevään terveydenhoitoon". Vain työkykyä uhkaavissa asioissa kuten tuki-ja liikuntaelinten vaivoissa saattavat ottaa vastaan ja sekin jotta työtekijä saadaan mahdollisimman pian takaisin työhön. 

Esihenkilö voi myöntää max. 5 päivää saikkua ja lähes kaikissa asioissa on soitettava julkiseen terveydenhuoltoon josta siis ei aikoja heru tai asioita hoidetaan usean eri henkilön kanssa puhelimessa. 

Kummallista tämä touhu nykyään. Mulle on mm. määrätty näkemättä ja mitään mittaamatta hormonikorvaus vaihdevuosiin sekä verenpainelääkitys perustuen omiin markettimittarilla tehtyihin mittauksiin jotka lääkärille ilmoitettiin puhelimitse. Yksi lääkäri on sitä mieltä että näillä arvoilla on aloitettava lääke. Lääkkeeestä tuli sivuvaikutuksia. Hoitaja selvitti asiaa ja tutki oireita paikan päällä 5 minuuttia, kysyi naapurihuoneesta joltakin muulta lääkäriltä että miten toimitaan. Lääkäri sanoi että lääke tauolle. Tuosta vaan! Verenpaineeseen määrätty lääke :O 

Lääke oli tauolla, mittailin taas itse paineita. Taas uusi hoitaja soittaa, lupaa laittaa lääkärin soittolistalle. Ei kuulu soittoa, joku uusi hoitaja soittaa taas ja laittaa uudelleen lääkärin soittolistalle. Edellinen hoitaja on jättänyt kirjaukset tekemättä. Lääkäri soittaa viimein, minulle tuntematon ihminen, eikä puhu kunnolla suomeakaan. Hän on nyt sitä mieltä että koko verenpainelääke lopetetaan. Olen tyrmistynyt. Suvussa on kuoltu infarkteihin ja nyt minun " ei näillä paineilla tarvitse syödä verenpainelääkettä" Jatka mittailua kotona ja soittele jos nousevat. 

Voi hyvä luoja tätä nykyistä meininkiä. Miten tämä on mennyt tällaiseksi että ihmiset eivät saa hoitoa enää? Kuinka lääkäri voi määrätä suht tarkeitä lääkkeitä/käskeä lopettamaan lääkityksen näkemättä koko asiakasta, mittaamatta mitään arvoja, ajattelematta kokonaistilannetta ollenkaan? Ja tämä hoitajalta ja lääkäriltä toiselle pallottelu on edesvastuutonta. 

Oon itse tosi huolissani terveydestäni ja lääkkeistäni tällä hetkellä. Olisipa varaa mennä yksityiselle ja selvitellä kaikki asiat jotka minua huolettavat ja ovat pielessä, saisi edes hoitoa.