Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IL: Suomi alisuorittaa 640.000 on pudonnut pois työelämästä

Vierailija
27.03.2023 |

No nyt on suuruusluokat kohdallaan ja tämä on totuus. Nykyiset työttömyysluvut ovat ihan täyttä silmänlumetta.
Tuo 640.000 on oikein ja pitää sisällään kaikki pupukurssilaiset, tempputyöllistyneet ja käsittämättömän 140.000 ihmisen joukon, jotka eivät opiskele, ilmoittaudu työttömäksi ja ovat siis kokonaan työvoiman ulkopuolella.

Kommentit (605)

Vierailija
421/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on kaksi todellisuutta.

Osa ihmisistä, nuo 640 000, elävät sosialistisessa kuplassa jossa ei tarvitse tehdä oikeita töitä ja jossa elatus tulee seinästä.

Osa ihmisistä, veronmaksajat, elävät markkinataloudessa jossa tekevät oikeita töitä ja yrittävät kasvattaa hyvinvointiaan jota valtio yrittää heiltä riistää.

Molempia yhdistää se todellisuus, että heille ei haluta maksaa kunnollisia palkkoja. Ja vain riittävästä palkasta kertyy niitä verotuloja.

Myös se, että asuminen siellä missä töitä on, on niin sikakallista ettei alempaa keskituloa saavat edes voi käyttää palveluita kun ei muutenkaan rahat riitä kuin pakolliseen.

Kyllä niitä töitä on muuallakin kuin Helsingissä.Ja asuminen on paljon halvempaa.

Vierailija
422/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukkujen perusteella tällä palstalla on aika paljon näitä yhteiskunnan varoilla loisijoita :D

kyllä minä olen. En ole saanut 2 vuoteen mitään töitä. t: merkonomi yh Hki, työkokemusta 23 vuotta. ehkä kuulun tilastoon seuraavat 20 vuotta? Ei ole muuta tekemistä kuin netissä surffailu lapset ovat harrastuksessa

Mielestäni sinä et ole silloin yhteiskunnan varoilla loisija jos olet kuitenkin yrittänyt päästä töihin 2 vuoden aikana.

Tässä on juuri se ero mitä jotkut eivät tunnu ymmärtävän.

Se, että yrittää parhaansa ja olisi valmis ottamaan vastaan työn, kuin työn niin hän ei mielestäni ole yhteyskunnan varoilla loisija.

Ne jotka eivät HALUA tai edes YRITÄ hakea töihin ja vaikka saisivat työpaikan niin eivät ota sitä vastaan niin ovat niitä yhteiskunnan varoilla loisijoita. Sille ei voi mitään jos sairauden vuoksi et kykene töihin. Sellainenkaan ei ole yhteiskunnan varoilla loisija.

Suurin osa työttömistä hakee. Nyt on vain se tilanne, että työvoimapulaa on lähinnä terveydenhuollossa ja tietyillä it-aloilla, joihin kumpaankin pitää olla riittävä koulutus. Eikä kaikkien kyvyt vain riittäisi noiden koulutusten suorittamiseen.

Sitähän ei kukaan näytä ymmärtävän! Kaikki eivät syystä tai toisesta kykene korkeakouluopintoihin, ellei sitten tasoa lasketa alemmaksi. Ei ihmisen henkinen kapasiteetti ole muutamassa kymmenessä vuodessa noussut eikä tule nousemaan. 60% kansasta ei voi mitenkään omata keskimääräistä parempaa tasoa ihan niin kuin kaikki eivät voi ikinä saada keskimääistä parempia palkkoja.

Nyt muuten hukataan ne, jotka oppivat hitaasti ja kokemuksen avulla, eipä enää yrityksissä pääse ylenemään työkokemuksen avulka ellei samalla hanki muodollisia tutkintopapereita, vapaa-ajalla tietenkin.

Hyvä pointti. Suomessa hyödynnetään työssäoppimista liian vähän.

Itse haluaisin tietää, millä alalla pärjää heikoilla matematiikan taidoilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on, kun ollaan naimisissa koko yhteiskunnan kanssa. Mielummin valitsisin itse kumppanini ja rahankäyttöni.

Vierailija
424/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noiden 140 000 ihmisen osalta pitäisi kyllä tehdä joku verotarkistus? Tuskin pyhällä hengellä elävät ja jos näin niin heiltä pitäisi ehdottomasti saada neuvoja miten se tehdään.

Vierailija
425/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös noiden 140 000 ihmisen osalta pitäisi kyllä tehdä joku verotarkistus? Tuskin pyhällä hengellä elävät ja jos näin niin heiltä pitäisi ehdottomasti saada neuvoja miten se tehdään.

Itse olen kotirouva, enkä usko olevani ainoa.

Vierailija
426/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsien miehet ei tukia kaipaa, varastavat sen minkä tarvitsevat.

Vierailija
427/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on 1 600 000 eli miljoona kuusisataa tuhatta. Lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 200 000 leskeneläkettä. Lisäksi eläkeläisille maksetaan kelan hoitotukea, lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa), kelatakseja palveluseteleitä ja verovähennystä palveluihin + toimeentulotukea.

Eläkeläiset ovat työnsö tehneet ja veroja tähän maahan maksaneet vuosikymmeniä.

Täällä sössötää yhteiskunnan ongelmajötteitö, joista monikaan ei ole päivöökää eläessään töitä tehneet.

Nyt ob loisella taas pikkuisen puurot ja vellit sekaisin.

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista , 5 miljardia rahastosta ja 3 miljardia kansan- ja takuueläkkeitä verorahoista.

Työttömyyskorvauksia maksetaan vain 4,9 miljardia ja osa työttömistä on sillä työkokeilussa esim. hyllyttää tavaroita kaupoissa, laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttaa osastonsihteeriä sairaalassa jne.

"33 miljardia joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista". Työntekijän eläkemaksu on 7,15% palkasta eli vajaa kolmannes eläkemaksusta. Yksi kolmannes 25 miljardista on 8,3 miljardia. Nykyisenkaltaisen työttömyyden kustannukset yhteiskunnalle ovat yli 10 miljardia vuodessa.

Mutta paljonko rahaa tulee takaisin alveina ja muina kulutusveroina, vuokranantajalle ja kauppiaille heidän kannattavuuttaan parantamaan? Paljonko jää makaronipussille hintaa kun siitä jättää pois kiertoon menevän rahan?

Tämä argumentti ei toimi. Jos sinä otat minun lompakostani kaksikymppisen ja sen jälkeen ostat minulta jonkin tuotteen sillä kaksikymppisellä, et voi argumentoida, että minä en hävinnyt mitään, koska sain kaksikymppiseni takaisin. Pelkästään KULUTTAMALLA ei luoda hyvinvointia, ei luoda mitään positiivista.

Vierailija
428/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vuosi sittenhän siitä puhuttiin kun tuli koronat ym. laskukaudet että töpaikkoja ja yrityksiä kaatui ja nyt sitten tätä ihmetellään???

Vierailija
429/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnhakuvelvoite, 4 paikkaa kuukaudessa. Kuinka moni on saanut tätä kautta töitä?

Tuttavapiirissä ei juuri kukaan. Töitä on saatu muuta kautta. 

No, totta kai, te- toimiston tehtävä on vain ja ainoastaan pitää kuria ja kontrollia yllä, jotkut onnekkat voivat silloin tällöin saada sieltä töitä.

Joo, työkkäri on työnantajille työvoiman pooli, josta he voisi etsiä työvoimaa. Eivät etsi, koska haluavat fiksuja työntekijöitä, jotka hakevat paikkansa itse.

Ei ole työkkärin tädin tehtävä etsiä aikuiselle töitä, vaan aikuisen pitää itse etsiä työnsä. Työnhakuvelvoite ei ole kyykyttämistä. Sairaat ja työnhakuvastaiset voivat hakea Kelasta sairauspäivärahaa ja toimeentulotukea. Ei ole pakko olla työkkärin asiakas, koska se on tarkoitettu töihin haluaville omatoimisesti töitähakeville aikuisille.

TE-toimisto työllistää kyllä, mutta vain virkailijat. Epäilen, että nekin palkatut jotain puolueväkeä.

Vierailija
430/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleen, miksi työkyvyttömät lasketaan tuohon joukkoon? Ovat työkyvyttömiä syystä.

Vierailija
431/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

työttämätkö elättää kirjoitti:

forssakin 278000 työtöntä silti valitetaan työvoima pulaa taasko hamutaan uutta satsia elättejä.

Elättejä tuodaan koska elättien kotoutus on tuottoisaa bisnestä. Kyllä sinäkin antaisit Suomen kultturikursseja luokalliselle yön prinssejä jos saisit siitä 2 000 € jokaista tunnilta. Valtio maksaa mitä pyydetään. Kotoutuspalveluita valtiolle myyvät yritykset on entisten poliitikkojen johtamia.

Vierailija
432/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo 640 000 pudokasta ovat ylimääräisiä. Toki heistä voi hyötyä myymällä pupu kursseja valtiolle ja kunnille. Jos joku keksisi miten heidän työllistämisellä voi tehdä isosti rahaa, tappelisivat poliitikot verissä päin siitä kuka saa myydä heidät.

Vierailija
433/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön. Eikä ole mitään aikomusta mennä työhön..ei ole varaa ostaa autoa jolla.toihim edes menisi..kannukastakim luovuin ja sanoin tyokkariin ettei minulle voi soittaa kun ei ole puhelinta.

En nyt sentään mikään pummi ole on minulla pitkä tyohistoria takana mutta viisikymppisena ei kannata hakea enää töihin vaan jättää se työnteko nuoremmille..

Puheet työvoimapulasta on paskaa...työnantajat suorastaan hukkuu hamuksiin kun hakemuksia tulee niin paljon

Vierailija
434/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen kotirouva, enkä usko olevani ainoa.

kannattaa mennä töihin , erokin voi joskus tulla

Vierailija
435/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edelleen, miksi työkyvyttömät lasketaan tuohon joukkoon? Ovat työkyvyttömiä syystä.

Tämä.

Vierailija
436/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan joku elää vaikka puolison tulojen turvin tai vaikkapa perinnön turvin. Yksi tuttu teki hyvät yrityskaupat, eikä tarvitse enää koskaan tehdä töitä.

Vierailija
437/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain hyvä jolleivat ole yhteiskunna riesana, vaan että vaikka joku muu elättää heidän elämänsä.

Vierailija
438/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista Google ei löytänyt kyseistä artikkelia. Eli sensuroi sen.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/38e42ac2-d267-48d4-aa09-ce35add5d…

Google ei löydä paljon muutakaan "epämiellyttävää". Kannattaa muuten tärkeät artikkelit säästää aina archive.org, niin ne  säilyvät vaikka sivusto itse poistaisi sen. Selaimiin saa archive.org lisäosan jolla helppo säästää artikkelit sinne.

Vierailija
439/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi saadaan kuitenkin ulkomailta työtä tekevää väestöä paikkaamaan tätä työvajetta. 

Vierailija
440/605 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhusten hoivakotimenot ja eläkkeet ovat yli 10x suurempi meno valtion budjetista kuin työttömyysturva,miksi siitä ei voida säästää? Miksi joku eläkeläinen joka on päässyt töihin vain menemällä kysymään töitä ja edennyt työpaikalla kivaan työhön ilman mitään koulutusta saa ylisuurta eläkettä? samaan aikaan samaan työhön vaaditaan maisterin tutkinto. näin oli äidilläni, meni 1960 luvun lopussa töihin valtiolle kansakoulun jälkeen ja oli siellä eläkeikään töissä. Nyt samaan työhön on valittu mm kauppatieteiden maistereita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän