IL: Suomi alisuorittaa 640.000 on pudonnut pois työelämästä
No nyt on suuruusluokat kohdallaan ja tämä on totuus. Nykyiset työttömyysluvut ovat ihan täyttä silmänlumetta.
Tuo 640.000 on oikein ja pitää sisällään kaikki pupukurssilaiset, tempputyöllistyneet ja käsittämättömän 140.000 ihmisen joukon, jotka eivät opiskele, ilmoittaudu työttömäksi ja ovat siis kokonaan työvoiman ulkopuolella.
Kommentit (605)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksipuolinen juttu. Ensin sanotaan, että "koordinaatioryhmä linjaa muun muassa, että seuraavan hallituksen pitää asettaa koulutustasotavoite niin, että työikäisten osaamis- ja koulutustaso nousee työmarkkinoiden tarpeet huomioiden.työikäisten osaamis- ja koulutustaso nousee työmarkkinoiden tarpeet huomioiden." Tämän jälkeen aletaankin puhua korkea-asteen tutkinnon suorittaineiden määrästä, ikään kuin se tutkinto olisi automaattisesti tae työllistymisestä. Newsflash: ei ole. Eikö vähitellen mene kaaliin, että Suomessa on paljon korkeastikoulutettuja työttömiä? Miksei kukaan vaivaudu miettimään, miten heitä autetaan? Olisiko mitään, että annettaisiin lupa hankkia täydennyskoulutusta / uudelleenkouluttautua työttömyystuella?! Nykyäänhän opiskelu työttömänä on suorastaan rangaistava teko.
Korkeastikoulutettu kyllä osaa auttaa itseään, jos ei , niin on ollut väärässä paikassa.
Olipa ylimielinen kommentti. Korkeakoulutetut ovat aivat yhtä avuttomia kuin muutkin, kun oikein vaikea tilanne tulee.
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkujen perusteella tällä palstalla on aika paljon näitä yhteiskunnan varoilla loisijoita :D
kyllä minä olen. En ole saanut 2 vuoteen mitään töitä. t: merkonomi yh Hki, työkokemusta 23 vuotta. ehkä kuulun tilastoon seuraavat 20 vuotta? Ei ole muuta tekemistä kuin netissä surffailu lapset ovat harrastuksessa
Vierailija kirjoitti:
Eli siis työnantajat valittaa ettei työntekijöitä ole?
Kumpaan firmaan te menisitte töihin siihen firmaan mikä maksaa 2500e/kk palkkaa vai siihen joka maksaa 4000e/kk palkkaa?
Työ olisi samanlaista molemmissa firmoissa ja työmatka olisi yhtä pitkä molempiin paikkoihin.
Eli jos ei saa 4000 paikkaa niin 2500 palkka ei kelpaa vaan saa maata kotona koska ei huvita tuolla rahalla mennä töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kumpaan firmaan te menisitte töihin siihen firmaan mikä maksaa 2500e/kk palkkaa vai siihen joka maksaa 4000e/kk palkkaa?
Työ olisi samanlaista molemmissa firmoissa ja työmatka olisi yhtä pitkä molempiin paikkoihin.Eli jos ei saa 4000 paikkaa niin 2500 palkka ei kelpaa vaan saa maata kotona koska ei huvita tuolla rahalla mennä töihin?
2500 e kk palkan töitä ei paljoa tarjolla ole. se on jo iso palkka.
t: pitkäaikaistyötön
Vierailija kirjoitti:
Tääällä oli hyvä ketju noista 140 000 hlöstä, jotka ovat ikäänkuin yhteiskunnan tietymättömissä.
Ihmiset kertoivat kohtalostaan, elämäntavastaan...
T. Yksi heistä
Minä kaikeketi kuulun tuohon joukkoon. Hoidan kotona kahta alle kouluikäistä lasta joista ei saa mitään tukea, paitsi lapsilisän. Miehellä on sen verran hyvä palkka, että tullaan sillä toimeen. Lisäksi käytän mun säästöjä. Saatiin lapset nelikymppisenä pitkien lapsettomuushoitojen jälkeen joten haluan olla lasteni kanssa enkä säilöä heitä päiväkotiin.
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on 1 600 000 eli miljoona kuusisataa tuhatta. Lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 200 000 leskeneläkettä. Lisäksi eläkeläisille maksetaan kelan hoitotukea, lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa), kelatakseja palveluseteleitä ja verovähennystä palveluihin + toimeentulotukea.
Eläkeläiset ovat työnsö tehneet ja veroja tähän maahan maksaneet vuosikymmeniä.
Täällä sössötää yhteiskunnan ongelmajötteitö, joista monikaan ei ole päivöökää eläessään töitä tehneet.
Nyt ob loisella taas pikkuisen puurot ja vellit sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on kaksi todellisuutta.
Osa ihmisistä, nuo 640 000, elävät sosialistisessa kuplassa jossa ei tarvitse tehdä oikeita töitä ja jossa elatus tulee seinästä.
Osa ihmisistä, veronmaksajat, elävät markkinataloudessa jossa tekevät oikeita töitä ja yrittävät kasvattaa hyvinvointiaan jota valtio yrittää heiltä riistää.
Molempia yhdistää se todellisuus, että heille ei haluta maksaa kunnollisia palkkoja. Ja vain riittävästä palkasta kertyy niitä verotuloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, eläkeläisten hoitokoteja 5 miljardia, eläkeläisten terveydenhoitoa 6500/1 eläkeläinen vuodessa ja eläkeläisiä on 1 600 000 eli miljoona kuusisataa tuhatta. Lisäksi 200 000 eläkeläistä saa asumistukea ja 200 000 leskeneläkettä. Lisäksi eläkeläisille maksetaan kelan hoitotukea, lääkkeitä (lääkekatto 600 vuodessa), kelatakseja palveluseteleitä ja verovähennystä palveluihin + toimeentulotukea.
Täällä sössötää yhteiskunnan ongelmajötteitö, joista monikaan ei ole päivöökää eläessään töitä tehneet.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia joista 25 miljardia nyt työssäkäyvien palkoista , 5 miljardia rahastosta ja 3 miljardia kansan- ja takuueläkkeitä verorahoista.
Työttömyyskorvauksia maksetaan vain 4,9 miljardia ja osa työttömistä on sillä työkokeilussa esim. hyllyttää tavaroita kaupoissa, laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa, auttaa osastonsihteeriä sairaalassa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin työttömät ei ole töitä tehneet. CV on 2 sivua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työ olisi samanlaista molemmissa firmoissa ja työmatka olisi yhtä pitkä molempiin paikkoihin.Eli jos ei saa 4000 paikkaa niin 2500 palkka ei kelpaa vaan saa maata kotona koska ei huvita tuolla rahalla mennä töihin?
Tuo 2500 on ihan hyvä palkka, ainakin jos ei tarvi perhettä elättää.
Tiedätkö, että Suomessa on myös pienituloisia ihmisiä, jotka käyvät töissä, mutta koska palkka ei todella riitä elämiseen,he saavat yhteiskunnan tukia. On paljonkin niitä, jotka tienaavat alle 2000 kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukkujen perusteella tällä palstalla on aika paljon näitä yhteiskunnan varoilla loisijoita :D
kyllä minä olen. En ole saanut 2 vuoteen mitään töitä. t: merkonomi yh Hki, työkokemusta 23 vuotta. ehkä kuulun tilastoon seuraavat 20 vuotta? Ei ole muuta tekemistä kuin netissä surffailu lapset ovat harrastuksessa
Mielestäni sinä et ole silloin yhteiskunnan varoilla loisija jos olet kuitenkin yrittänyt päästä töihin 2 vuoden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sinä et ole silloin yhteiskunnan varoilla loisija jos olet kuitenkin yrittänyt päästä töihin 2 vuoden aikana.
Minua on ainakin syytetty loisijaksi vaikka olen ollut vasta 2 viikkoa työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on juuri se ero mitä jotkut eivät tunnu ymmärtävän.
Se, että yrittää parhaansa ja olisi valmis ottamaan vastaan työn, kuin työn niin hän ei mielestäni ole yhteyskunnan varoilla loisija.
Ne jotka eivät HALUA tai edes YRITÄ hakea töihin ja vaikka saisivat työpaikan niin eivät ota sitä vastaan niin ovat niitä yhteiskunnan varoilla loisijoita. Sille ei voi mitään jos sairauden vuoksi et kykene töihin. Sellainenkaan ei ole yhteiskunnan varoilla loisija.
Mm pois Suomesta ja töistä ja suomalaiset tilalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että yrittää parhaansa ja olisi valmis ottamaan vastaan työn, kuin työn niin hän ei mielestäni ole yhteyskunnan varoilla loisija.
Ne jotka eivät HALUA tai edes YRITÄ hakea töihin ja vaikka saisivat työpaikan niin eivät ota sitä vastaan niin ovat niitä yhteiskunnan varoilla loisijoita. Sille ei voi mitään jos sairauden vuoksi et kykene töihin. Sellainenkaan ei ole yhteiskunnan varoilla loisija.
Suurin osa työttömistä hakee. Nyt on vain se tilanne, että työvoimapulaa on lähinnä terveydenhuollossa ja tietyillä it-aloilla, joihin kumpaankin pitää olla riittävä koulutus. Eikä kaikkien kyvyt vain riittäisi noiden koulutusten suorittamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka eivät HALUA tai edes YRITÄ hakea töihin ja vaikka saisivat työpaikan niin eivät ota sitä vastaan niin ovat niitä yhteiskunnan varoilla loisijoita. Sille ei voi mitään jos sairauden vuoksi et kykene töihin. Sellainenkaan ei ole yhteiskunnan varoilla loisija.Suurin osa työttömistä hakee. Nyt on vain se tilanne, että työvoimapulaa on lähinnä terveydenhuollossa ja tietyillä it-aloilla, joihin kumpaankin pitää olla riittävä koulutus. Eikä kaikkien kyvyt vain riittäisi noiden koulutusten suorittamiseen.
Sairaanhoitajaksi opiskelemaan haki vuosi sitten 27678 ja pääsi vain 2773
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne jotka eivät HALUA tai edes YRITÄ hakea töihin ja vaikka saisivat työpaikan niin eivät ota sitä vastaan niin ovat niitä yhteiskunnan varoilla loisijoita. Sille ei voi mitään jos sairauden vuoksi et kykene töihin. Sellainenkaan ei ole yhteiskunnan varoilla loisija.Suurin osa työttömistä hakee. Nyt on vain se tilanne, että työvoimapulaa on lähinnä terveydenhuollossa ja tietyillä it-aloilla, joihin kumpaankin pitää olla riittävä koulutus. Eikä kaikkien kyvyt vain riittäisi noiden koulutusten suorittamiseen.
Täytyy muistaa, että tämä on ainoastaan minun mielipiteeni ei sinun tai mistä tietää jos minä olen ainut joka näin ajattelee mutta juurihan sanoin, että olen sitä mieltä, että suurin osa työttömistä ei ole yhteiskunnan varoilla loisijoita. Ainoastaan ne jotka eivät aiokkaan mennä töihin vaikka saisi töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy muistaa, että tämä on ainoastaan minun mielipiteeni ei sinun tai mistä tietää jos minä olen ainut joka näin ajattelee mutta juurihan sanoin, että olen sitä mieltä, että suurin osa työttömistä ei ole yhteiskunnan varoilla loisijoita. Ainoastaan ne jotka eivät aiokkaan mennä töihin vaikka saisi töitä.
En usko että kuvailemasi henkilö saisi työtä, kun halukkaitakin on. Mihin tahansa peruskelvolliseen työhön on vaikka kuinka paljon hakijoita.
Vierailija kirjoitti:
Öö itse olen "loinen" ja laitoin yläpeukkua.
Minkäs teet kun minulle tyrkytetään rahaa. Ei ole tyhmä se jolle tyrkytetään, vaan se joka tyrkyttää.
Työntekijäpula on sen vuoksi, että toisesta työpaikasta ei saada riittävän päteviä työntekijöitä siirtymään toisen yrityksen palkkalistoille.
Työttömät eivät kelpaa työnantajille, joten he eivät kelpaa täyttämään edes huutavaa työvoimapulaa. Tämän työnantajien itse valitseman työvoimapulan vuoksi työttömille vaaditaan lisää keppiä, jotta työttömät ottaisivat vastaan työvoimapulaa kärsivän yrittäjän työpaikat, vaikka nämä työnantajat ei edes suostu palkkaamaan työttömiä.