Katson ikkunasta ulos ja VIHAAN SUOMEA
Jopa pääkaupunkiseudulla talvi kestää puoli vuotta! PUOLI VUOTTAhelvetillistä pakkasta ja valkoista sontaa maassa!!!
Kommentit (214)
Kesällä ap valittaa sitten taas kuinka siellä pk-seudun asunossa on aivan stanan kuuma ja kokoajan valoa ja kuinka hän vihaa Suomea.
Vierailija kirjoitti:
Pullamössöt uikuttaa lumesta ja kesällä valitetaan kun on liian kuuma 🤷
Sä niin tykkäisit asua Kanadan Albertassa. Talvella -40 ja kesällä +40 (max). Mut helpommallaki pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pullamössöt uikuttaa lumesta ja kesällä valitetaan kun on liian kuuma 🤷
Sä niin tykkäisit asua Kanadan Albertassa. Talvella -40 ja kesällä +40 (max). Mut helpommallaki pääsee.
Tykkään asua suomessa riippumatta säästä, enkä enää muuttaisi täältä mihinkään, kun vihdoin palasin takaisin.
Ihmisillä taitaa suomessa olla nykyään asiat liian hyvin, kun pikkuasioista valitetaan!
Vierailija kirjoitti:
no, olen ajanut prätkällä juhannuksena +4 asteen vesisateessa mökille joten ei tuo tän hetkinen lämpötila siitä kaukana ole. Ei sentään ollut lunta silloin.
Vuonna 82 satoi juhannusviikolla pk-seudulla lunta.
No voi jestas, se on pari viikkoa niin on täysi kevät. Katso sääennustuksia, kevät on jo niin pitkällä että vaikka loppuviikosta ennustetaan kymmenen asteen yöpakkasia niin päivällä on kuitenkin plussaa.
Ei ole vielä kevät jäänyt tulematta Suomeenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset valittaa niin kummallisista asioista. Moneen asiaan voi itse vaikuttaa, mutta säähän ei. Onhan se hyvä puheenaihe, mutta kun sille ei voi mitään, niin miksi ne ei muuta pois Suomesta?
Että joku kärsii loppuikänsä, kun ei pidä ilmastosta. Itse pidän juuri siitä, että sää ja vuodenajat vaihtuu koko ajan, mutta jos haluaa tasaisesti lämmintä, niin muuta vaikka Arizonaan.
Väitetään että Suomessa on ihanteelliset vuodenajat, kehutaan ruskat ja kuulaat talvipäivät. No en nyt sanoisi, on näitä vuodenaikoja muuallakin! Esim ruska on ihan jotain muuta kuin kellanharmaata esim etelä-Euroopassa, Kanadassa ja Japanissa.
Italiassa on ihanat vuodenajat - pitkä kaunis kukkiva ja lämmin kevät, intensiivinen kesä, pitkä ja lämmin kaunis syksy ja lyhyt kuulakas talvi. Ihan parasta!! Näin myös monessa muussa maassa
Ikävänä pidän loppuvuoden pimeyttä ja loskakelejä. Mutta eiköhän sitä pimeyttä ja loskaa kuitenkin riitä samoilla leveysasteilla myös naapurimaissa. Ei liene suomalaisten erityisongelma.
Mutta täällähän ei ole pakko asua. Voi hakea töitä vaikka Bulgariasta tai Kroatiasta. EU-maita ja hintatasoltaan edullisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset valittaa niin kummallisista asioista. Moneen asiaan voi itse vaikuttaa, mutta säähän ei. Onhan se hyvä puheenaihe, mutta kun sille ei voi mitään, niin miksi ne ei muuta pois Suomesta?
Että joku kärsii loppuikänsä, kun ei pidä ilmastosta. Itse pidän juuri siitä, että sää ja vuodenajat vaihtuu koko ajan, mutta jos haluaa tasaisesti lämmintä, niin muuta vaikka Arizonaan.
Väitetään että Suomessa on ihanteelliset vuodenajat, kehutaan ruskat ja kuulaat talvipäivät. No en nyt sanoisi, on näitä vuodenaikoja muuallakin! Esim ruska on ihan jotain muuta kuin kellanharmaata esim etelä-Euroopassa, Kanadassa ja Japanissa.
Italiassa on ihanat vuodenajat - pitkä kaunis kukkiva ja lämmin kevät, intensiivinen kesä, pitkä ja lämmin kaunis syksy ja lyhyt kuulakas talvi. Ihan parasta!! Näin myös monessa muussa maassa
Kuulakas talvi Italiassa, anna mun nauraa! Meillä Suomessa on kaunis ja kuulakas luminen talvi.
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan kotimaata Suomea
Sama täällä. En ymmärrä tätä JATKUVAA valitusta säästä. Miten se voi tulla yllätyksenä? Ja jos siitä kärsii niin kovin niin kannattaa oikeasti muuttaa muualle. Asiat on aika hyvin sillon jos joku talvinen sää on syy vihata tätä maata, pienet on ongelmat. Vois olla paljon pahemminkin... Minä arvostan Suomea kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat vanhemmat kuolivat liian aikaisin liukkaalla kaatumisen seurauksena. En todellakaan rakasta talvea.
Mummovainaa kaatui kolme kertaa murtaen kätensä. Itse sain sulavasta räystäästä lumikasan päälle. Mikäköhän on aikanaan ihmisen tänne asuttanut?
Ne tyypit, jotka tänne eksyivät, eivät kyllä olleet sieltä älykkäimmästä päästä. Ehkä heidät suorastaan karkotettiin laumasta ja pakotettiin tänne? Muuta selitystä en keksi.
He ovat päinvastoin olleet sieltä älykkäämmästä päästä, kun ovat selvinneet täällä ilman nykyajan mukavuuksia. Tyhmät jäivät lämpimään, kun eivät muuhun pystyneet.
Koskaan kuullut sananlaskua "hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä"? Kyllä minä kallistun sen puoleen.
Parhaimmat paikat vietiin heti (Eurooppa) ja mattimyöhäset saivat tyytyä jäätyneeseen p----reikään Siperian laidalla.
Silti persereiässä parhaimmat olosuhteet elää hyvä elämä. Tasan ei mene onnenkävyt.
Mikäs täällä on paremmin?
On jengiväkivaltaa, köyhyyttä, työttömyyttä, sairastellaan enemmän varmaan kuin keskimäärin, ostovoima kehitysmaan luokkaa, terveydenhuolto ja koulut ihan hanurista ja huonompaan vaan mennään, ruoka kallista ja huonolaatuista jne.
Onnellisia on vain ne joilla on varaa siihen. Vai??
Toivotaan , että tulee hyvä kesä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
5/5
Ajatelkaa että tälläkin hetkellä muualla maailmassa kuljetaan shortseissa ja t-paidassa.
No miks ihmeessä te valittajat ette mene sinne Afrikan hiekka-aavikoille?
Miksi Afrikkaan kun etelä-Euroopassakin on Suomen kesää vastaavat lämmöt??
Kyllä tähän aikaan noin runsas lumentulo on harvinaista.
Mulla on synttärit 24.3. päivä ja kevät on pitkällä siinä vaiheessa suurimmaksi osaksi.
19 vuotta sitten tuli lunta vastaavasti pääsiäisenä huhtikuun 7. päivä. Sitä ennen oli kerennyt kaikki sulamaan ja pajutkin oli kukassa.. Sitten vaan yhden vuorokauden aikana pasahti 20 senttiä lunta. Suli seuraavalla viikolla pois ja kevät alkoi kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulakas talvi Italiassa, anna mun nauraa! Meillä Suomessa on kaunis ja kuulakas luminen talvi.
Tämä talvi on ollut poikkeuksellisen kylmä,on ollut useamman kerran lunta ja vieläkin yöpakkasia tällä viikolla vaikka päivällä jo 20 astetta. Mikään ei ole niin kaunis kuin utuinen -1 asteen pakkasaamu mistä jo tuntee että aurinko kohta lämmittää usvan ja kuuran pois! Lunta sataa tunnin pari ja huomenna paistaa taas aurinko täysillä. Äärimmäisen miellyttävää.
Vihaan talvea, en Suomea. Ja kyllä, heti kun on mahdollista en täällä talvia enää vietä. Viime viikolla tulin lämmöstä ja ensi viikolla lähden takaisin, enää ei harmita yhtään nämä lähekkäiset reissut.
Vierailija kirjoitti:
ennen puhuttiin mustasta joulusta, nyt on kaikki vuoden ajan ja ilmansuunnat täynnä mustia, minäkin vihaan suomea
Ei saa puhua mustasta joulusta koska rasismi. En kyllä osaa sanoa, saako valkoisestakaan joulusta puhua. Vaikeaksi menee. Ehkäpä ei puhuta ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa vallitsee pääosin subarktinen mannerilmasto. Jos tämän perusteella pitkä talvi tulee sinulle yllätyksenä, olet tainnut nukkua läpi koulusi.
Et ilmeisesti osaa lukea? Missä kohtaa aloittaja mainitsi, pitkä talvi tulee hänelle yllätyksenä?
Vaikka olisikin kevät niin keväälläkin voi sataa lunta. Uusi lumi vanhan surma, kevät keikkuen tulevi jne.