Katson ikkunasta ulos ja VIHAAN SUOMEA
Jopa pääkaupunkiseudulla talvi kestää puoli vuotta! PUOLI VUOTTAhelvetillistä pakkasta ja valkoista sontaa maassa!!!
Kommentit (214)
Ap. olet säälittävä! Tämähän on tyypillinen kevät sää. Lennä vaihteeksi etelään pariksi viikoksi aurinkoon ja palaa Vapun räntäsateeseen. Kyllä se sieltä parin kuukauden sateinen kesäkin koittaa, kuten joka vuosi.
Viime vuonna kevät olikin pari viikkoa myöhässä. Jännitetään miten tänä vuonna
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Molemmat vanhemmat kuolivat liian aikaisin liukkaalla kaatumisen seurauksena. En todellakaan rakasta talvea.
Mummovainaa kaatui kolme kertaa murtaen kätensä. Itse sain sulavasta räystäästä lumikasan päälle. Mikäköhän on aikanaan ihmisen tänne asuttanut?
Ne tyypit, jotka tänne eksyivät, eivät kyllä olleet sieltä älykkäimmästä päästä. Ehkä heidät suorastaan karkotettiin laumasta ja pakotettiin tänne? Muuta selitystä en keksi.
He ovat päinvastoin olleet sieltä älykkäämmästä päästä, kun ovat selvinneet täällä ilman nykyajan mukavuuksia. Tyhmät jäivät lämpimään, kun eivät muuhun pystyneet.
Koskaan kuullut sananlaskua "hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä"? Kyllä minä kallistun sen puoleen.
Parhaimmat paikat vietiin heti (Eurooppa) ja mattimyöhäset saivat tyytyä jäätyneeseen p----reikään Siperian laidalla.
Silti persereiässä parhaimmat olosuhteet elää hyvä elämä. Tasan ei mene onnenkävyt.
Mikäs täällä on paremmin?
On jengiväkivaltaa, köyhyyttä, työttömyyttä, sairastellaan enemmän varmaan kuin keskimäärin, ostovoima kehitysmaan luokkaa, terveydenhuolto ja koulut ihan hanurista ja huonompaan vaan mennään, ruoka kallista ja huonolaatuista jne.
Onnellisia on vain ne joilla on varaa siihen. Vai??
No mut kerro maa josta nuo puuttuu ja joka on parempi.
Joka maassa on jotain huonoa ja toisia asioita paremmin mutta mitä nyt tuolla etelä-Euroopassa on tullut oleskeltua ja elettyä en valita ruuan laadusta enkä hinnasta (ihan mahtavaa lähiruokaa joka paikassa!), taviksillakin on varaa syödä ulkona perheen kanssa eli ostovoima on huimasti parempi kuin meillä.
Terveydenhuoltokin on pelannut aina erinomaisesti, yksityiselle lekurille pääsee muutamalla kympillä ja saa vielä paketin lääkkeitä mukaan kun lähtee!
Koulutuksen taso on ollut monessa paikassa erilaista ja jopa heikompaa mutta hyvää vauhtia ollaan menossa Suomessakin pohjamutiin. Kannattaako aina ottaa mallia huonommasta ja matkia sitä??
Työllistyminen on sielläkin itsestä kiinni, duunarihommia ei hävetä vaan niitä tehdään mieluummin kuin kerjätään sossun luukulla kuten meillä. Näin myös maahan muualta tulleet pääsee nopeasti yhteiskunnan osaksi ja vältetään monenlaiset ongelmat.
Mielenkiintoinen maa sitten tuo Etelä-Eurooppa.
Vierailija kirjoitti:
Juuri siksi Suomessa ei asuta, vaan käydään kerran talvessa ja kerran kesällä siellä kokemassa vain ne parhaat hetket. Eihän siellä kukaan pystyisi koko vuotta asumaan.
Missä pystyy, kerro!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset valittaa niin kummallisista asioista. Moneen asiaan voi itse vaikuttaa, mutta säähän ei. Onhan se hyvä puheenaihe, mutta kun sille ei voi mitään, niin miksi ne ei muuta pois Suomesta?
Että joku kärsii loppuikänsä, kun ei pidä ilmastosta. Itse pidän juuri siitä, että sää ja vuodenajat vaihtuu koko ajan, mutta jos haluaa tasaisesti lämmintä, niin muuta vaikka Arizonaan.
Väitetään että Suomessa on ihanteelliset vuodenajat, kehutaan ruskat ja kuulaat talvipäivät. No en nyt sanoisi, on näitä vuodenaikoja muuallakin! Esim ruska on ihan jotain muuta kuin kellanharmaata esim etelä-Euroopassa, Kanadassa ja Japanissa.
Italiassa on ihanat vuodenajat - pitkä kaunis kukkiva ja lämmin kevät, intensiivinen kesä, pitkä ja lämmin kaunis syksy ja lyhyt kuulakas talvi. Ihan parasta!! Näin myös monessa muussa maassa
Saksassa oli pitkä lämmin syksy vuonna 2018, teepaitakeli lokakuulle. Suomessa vedetään aina nämä ääripäät keskusteluun eli talvi versus kesä. Itse ainakin kaipaan oikeaa kevättä ja syksyä noita kahta enemmän, siis mitä on tapahtunut lämpimille keväille?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää 3 yötä ja sitten kuukaudeksi kesään!! Kun sitten palaan on täältäkin ehkä lumet poissa:D
Keskiviikkona lento Malagaan.
Kesällä siellä olisikin liian kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset valittaa niin kummallisista asioista. Moneen asiaan voi itse vaikuttaa, mutta säähän ei. Onhan se hyvä puheenaihe, mutta kun sille ei voi mitään, niin miksi ne ei muuta pois Suomesta?
Että joku kärsii loppuikänsä, kun ei pidä ilmastosta. Itse pidän juuri siitä, että sää ja vuodenajat vaihtuu koko ajan, mutta jos haluaa tasaisesti lämmintä, niin muuta vaikka Arizonaan.
Väitetään että Suomessa on ihanteelliset vuodenajat, kehutaan ruskat ja kuulaat talvipäivät. No en nyt sanoisi, on näitä vuodenaikoja muuallakin! Esim ruska on ihan jotain muuta kuin kellanharmaata esim etelä-Euroopassa, Kanadassa ja Japanissa.
Italiassa on ihanat vuodenajat - pitkä kaunis kukkiva ja lämmin kevät, intensiivinen kesä, pitkä ja lämmin kaunis syksy ja lyhyt kuulakas talvi. Ihan parasta!! Näin myös monessa muussa maassa
Saksassa oli pitkä lämmin syksy vuonna 2018, teepaitakeli lokakuulle. Suomessa vedetään aina nämä ääripäät keskusteluun eli talvi versus kesä. Itse ainakin kaipaan oikeaa kevättä ja syksyä noita kahta enemmän, siis mitä on tapahtunut lämpimille keväille?!
Suomessakin oli .t+paita keli lokakuussa 2000. Samana vuonna jo ennen vappua täyslehdet. Eikä kukaan tänäkään vuonna ole lämmintä kevättä poissulkenut. Kunhan talvi on ensin lusittu kokonaan loppuun.
Olisi kiva jo kaivaa kevätvaatteet ja kengät esiin ja nauttia auringon paisteesta. Vaan ei, kun palttoot ja huppu päälle ja tarpomaan ulos. En omista autoa.
Vierailija kirjoitti:
Miten niin puoli vuotta. Laskin joskus että talvet voivat kestää 8 kuukautta.
Laskit väärin. Suomessa talvi ja kesä kestää molemmat aikalailla yhtä pitkään, paitsi Lapissa talvi on pidempi ja lounais-Suomessa lyhyempi kuin kesä. Esim täällä Tampereen seudulla helteitä voi esiintyä touko ja syyskuun välillä, kesä siis kestää jopa viisi kuukautta. Talvi yhtä lailla, marras ja maaliskuun välillä esiintyy lunta, usein sitä tosin tulee vasta jouluna, aina ei silloinkaan. Huhti- ja lokakuu ovat selkeitä kevät ja syyskuukausia, jolloin vuodenaika selkeästi muuttuu. Toki vuodet vaihtelee keskenään, mutta väite siitä että talvi on pidempi, ei pidä paikkaansa, ihmiset vain valehtelee itselleen.
Joskus mietin, että onko mitään järkeä asuttaa tällaista kylmää napa-aluetta. Onko se kovin ekologistakaan, kun lämmitykseen pitää käyttää älyttömästi luonnonvaroja? Jossain muualla voi asua vaikka palmun alla🌴.
Silloin kivikaudella kun ihmiset saapuivat tänne, oli ilmasto paljon leudompi, kunnes se alkoi jälleen kylmetä.
Vierailija kirjoitti:
5/5
Ajatelkaa että tälläkin hetkellä muualla maailmassa kuljetaan shortseissa ja t-paidassa.
Minä en jaksaisi sitä. Mieti nyt. Miten usein kesällä toivookaan, että tämä kärvistävä helle loppuisi, kun ei saa nukuttuakaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi edes syntynyt tanskassa, mukavampi yhteiskunta ja talvet olemattomat.
Kieli kuulostaisi samalta jos yrittäisi puhua kuuma peruna suussa ruotsia.
Tanska ei ole mikään kieli, se on pahanlaatuinen kurkkusairaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enää 3 yötä ja sitten kuukaudeksi kesään!! Kun sitten palaan on täältäkin ehkä lumet poissa:D
Keskiviikkona lento Malagaan.
Kesällä siellä olisikin liian kuuma.
Ei mulle, rakastan yli +30 lämpöä.
Juuri siksi Suomessa ei asuta, vaan käydään kerran talvessa ja kerran kesällä siellä kokemassa vain ne parhaat hetket. Eihän siellä kukaan pystyisi koko vuotta asumaan.