Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Katson ikkunasta ulos ja VIHAAN SUOMEA

Vierailija
27.03.2023 |

Jopa pääkaupunkiseudulla talvi kestää puoli vuotta! PUOLI VUOTTAhelvetillistä pakkasta ja valkoista sontaa maassa!!!

Kommentit (214)

Vierailija
101/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylmä maa, kylmät ihmiset

Vierailija
102/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää muuttamasta johonkin lämpimään maahan?

Työ ja ammatti

Ei säästöjä tai omaisuutta

Kielitaito

Sitten pitää vain tyytyä. Olet itse itsesi ahdinkoosi ajanut.

Lopeta kitinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talvea kestää huhtikuun puoleenväliin, sitten on kevätilmoja pari viikkoa ja toukokuussa alkaa 30 asteen helle. Mitään muuta säätähän ei voi tietenkään olla **ttu!!!

Vierailija
104/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä pk seudulla tai muualla rannikolla totuitte jo kevätkeleihin mutta täällä Pirkanmaalla ei oo juuri keväistä säätä vielä ollutkaan. Aurinko paistaa kerran viikossa ja lunta piisaa.

Vierailija
105/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

talvi ilma ja pakkasilma on puhdasta

Vierailija
106/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kylmä maa, kylmät ihmiset

Kylmä ilmasto pitää ihmiset liikkeessä kun ei voi elää savimajassa lannevaate päällä ja poimia puusta banaaneja. Kuuma trooppinen ilmasto veltostuu ihmisiä ja siellä on enemmän ikäviä tauteja ja huomattavasti enemmän erilaisia ötököitä, jotka ovat huomattavasti häijympiä kuin suomalaiset itikat.

Itä-Suomessa paistaa kirkas kevätaurinko ja ulkona on muutama aste pakkasta, jonka ansiosta lumi ei sula sohjoksi. Tiet ovat aurattu ja hiekoitettu. Suomalaisten vahvuuteena on viileän ilmaston ohella rajaseutumentaliteetti lännen sivilisaation etuvartiona idän barbaareja vastaan.

Vierailija
107/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää muuttamasta johonkin lämpimään maahan?

Työ ja ammatti

Ei säästöjä tai omaisuutta

Kielitaito

Sitten pitää vain tyytyä. Olet itse itsesi ahdinkoosi ajanut.

Lopeta kitinä.

Oletpa mukava ihminen.

Vierailija
108/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ikkunaan laittas vaikka tinapaperia nii ei näkyis vihaamasi suomi, hienostuneemman version saisit laittamalla kuvia ihannemaastasi sisäpuolelle, kenties moskovasta?

Miten tähän sää- ja ilmasto asiaankin saatiin Moskova vedettyä mukaan? :D Toisaalta jopa siellä on lämpimämpi sää, joskus. Vaikka on tämä kuin Venäjän ilmasto, mutta on muita pohjoisessa sijaitsevia maita runsaasti.

Vierailija
109/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta. Et kadu. nimim. kokemusta on.

Vierailija
110/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistanko mä nyt jotenkin ihan väärin, että ysärillä olis ollut lämpimiä keväitä, siis oikeasti hyviä ei-niin-kuumia kevätilmoja huhti-toukokuussa? Sellaisia että saattoi pukea päälle kevättakin ja pääsiäisenä käytiin virpomassa. Olen kohta 37 ja ilmeisesti vanhaksi tulossa kun muisti tekee tepposet.

Vierailija
111/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuta. Et kadu. nimim. kokemusta on.

Mihin muutit? Se jää AINA sanomatta

Vierailija
112/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistanko mä nyt jotenkin ihan väärin, että ysärillä olis ollut lämpimiä keväitä, siis oikeasti hyviä ei-niin-kuumia kevätilmoja huhti-toukokuussa? Sellaisia että saattoi pukea päälle kevättakin ja pääsiäisenä käytiin virpomassa. Olen kohta 37 ja ilmeisesti vanhaksi tulossa kun muisti tekee tepposet.

Muistat. T: 54v

Vierailija
113/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhemmat kuolivat liian aikaisin liukkaalla kaatumisen seurauksena. En todellakaan rakasta talvea.

Mummovainaa kaatui kolme kertaa murtaen kätensä. Itse sain sulavasta räystäästä lumikasan päälle. Mikäköhän on aikanaan ihmisen tänne asuttanut?

Sulava räystäs? Hui...

Sulavasta räystäästä kun tippuu massiivinen kasa pään päälle, voi olla henki menossa. Elämän oppia sinullekin.

En ole sulavaa räystästä nähnyt. Vaatii massiiviset lämpötilat ja putoo päälle kai sulaa metallia tms?

Vierailija
114/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TALVI ON PASKAA. PASKAA. EPÄONNI SYNTYÄ TÄNNE SUOMEEN. 

Maailman onnellisin kansa :)

Kaikkea muuta, väittäisin että onnettomin kansa. Onkohan tutkimustulokset menneet vahingossa väärin päin. 

Ei taida sää/ilmasto olla kriteerinä.

Vierailija
115/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmat vanhemmat kuolivat liian aikaisin liukkaalla kaatumisen seurauksena. En todellakaan rakasta talvea.

Mummovainaa kaatui kolme kertaa murtaen kätensä. Itse sain sulavasta räystäästä lumikasan päälle. Mikäköhän on aikanaan ihmisen tänne asuttanut?

Ne tyypit, jotka tänne eksyivät, eivät kyllä olleet sieltä älykkäimmästä päästä. Ehkä heidät suorastaan karkotettiin laumasta ja pakotettiin tänne? Muuta selitystä en keksi.

He ovat päinvastoin olleet sieltä älykkäämmästä päästä, kun ovat selvinneet täällä ilman nykyajan mukavuuksia. Tyhmät jäivät lämpimään, kun eivät muuhun pystyneet.

Koskaan kuullut sananlaskua "hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä"? Kyllä minä kallistun sen puoleen.

Parhaimmat paikat vietiin heti (Eurooppa) ja mattimyöhäset saivat tyytyä jäätyneeseen p----reikään Siperian laidalla.

Vierailija
116/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan parasta, suurimman osan vuodesta on ihana viileä ja raikas ilma eikä tarvitse hikoilla tuskissaan.

Vierailija
117/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä valittamista säästä vuodesta toiseen, vuodenajasta riippumatta. Jos nyt olisi hellettä, niin valittaisitte kuinka on kuuma eikä mitään jaksa tehdä.

En näe vuodenajoissa mitään ongelmaa, no ehkä sellainen marraskuun pimeys ja sade on todella ärsyttävää, mutta kyllä kaikkeen aina sopeutuu. Itse vasta vähän aika sitten havahduin siihen, että hetkinen, alkaa kesäaika ja hetkinen, muutama päivä huhtikuuhun. Ja havahduin myös, että onpas jo valoisaa, voi jättää otsalampun pois kun lähtee viemään koiria. Kun ei haikaile sellaista, mihin ei voi vaikuttaa, niin sitten tulee tällaisia kivoja yllätyksiä.

Itselle on päivänselvää omistaa vaatteita säälle kun säälle, silloin on mukavaa ulkoilla säässä kuin säässä. Maalla hyvä otsalamppukin on ehdoton. Auto seisoo katoksessa eli sitä ei tarvitse kaivaa koskaan lumesta, naapuri kolaa pihan joten siitä ei tarvitse huolehtia, ilmalämpöpumppu pitää asunnon joko lämpimänä tai viileänä tarpeen mukaan jne jne. Nämäkin on sellaisia valintoja, älä valita jos joudut kaivamaan auton lumesta jostain Helsingin kadulta, itse olet sen valinnut. Olet myös valinnut pukeutua säähän sopimattomalla tavalla jne jne.

No ei pidä paikkaansa. Rakastan hellettä, kuuma 24/7 ois unelma. Talvea vihaan yli kaiken.

Vierailija
118/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tyypit, jotka tänne eksyivät, eivät kyllä olleet sieltä älykkäimmästä päästä. Ehkä heidät suorastaan karkotettiin laumasta ja pakotettiin tänne? Muuta selitystä en keksi.

He ovat päinvastoin olleet sieltä älykkäämmästä päästä, kun ovat selvinneet täällä ilman nykyajan mukavuuksia. Tyhmät jäivät lämpimään, kun eivät muuhun pystyneet.

Koskaan kuullut sananlaskua "hullu töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä"? Kyllä minä kallistun sen puoleen.

Parhaimmat paikat vietiin heti (Eurooppa) ja mattimyöhäset saivat tyytyä jäätyneeseen p----reikään Siperian laidalla.

Silti persereiässä parhaimmat olosuhteet elää hyvä elämä. Tasan ei mene onnenkävyt.

Vierailija
119/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vihaan tätä paska talvea!

Vierailija
120/214 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan parasta, suurimman osan vuodesta on ihana viileä ja raikas ilma eikä tarvitse hikoilla tuskissaan.

Et hikoile toppatakissa? Et edes seisoessasi se päällä marketin kassajonossa? Jos talvessa jokin ärsyttää, se on kerrospukeutumiset yms.