Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Isovanhemmat, saatteko lounasta ym. kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan?

Vierailija
27.03.2023 |

Poikani perhe asuu parin tunnin ajomatkan päässä ja totta kai nälkä alkaa kalvaa pitkän ajomatkan jälkeen. Olen kuitenkin ihmetellyt, miksi on niin nihkeää laittaa ruokaa tarjolle? Pojalla ja miniällä on kaksi pientä lastakin, heillehän laitetaan ruokaa monta kertaa päivässä, mutta jostain syystä kun tulen, on kohtelu minulle nihkeää.

Kahviakin täytyy erikseen pyytää ja tulee vaivaantunut olo istua sohvalla odottamassa, toki kuuntelen lasten juttuja ja voin heille lukea vaikka kirjan. Poika tuo usein myös lehden, mutta eihän se verensokeriin auta. Pari kertaa olen mennyt keittiön pöydän ääreen juttelemaan miniän kanssa kun hän touhuaa, mutta hän on niukkasanainen ja pyysinkin anteeksi että häiritsen ja siirryin takaisin sohvalle.

Kun meille tulee vieraita, tarjoan kyllä heti lämpimän ruuan, kahvia, teetä ym. kahvipullaa ja pikkupurtavaa. Onhan siinä aikaa valmistella sen pari tuntia, ennen kuin ovat perillä.

Otin huumorin varjolla tilanteen puheeksi poikani kanssa ja vitsailin, että kutsun itseni syömään heille viikon päästä, ja silloin poikani paistaa pihvejä mulle. Tiedän, että hän melko hyvä kokki. Poika naurahti, miniä ei sanonut mitään eikä minua ole sen jälkeen pyydetty enää ollenkaan kylään. Tästä on vuosi.

Kysyisinkin, miten teillä muilla toimitaan, kun menette kylään lapsenlapsia katsomaan. Pitääkö ottaa omat eväät mukaan vai miten? Itse harkitsen, että pysähdyn syömään johonkin matkan varrelle jatkossa, mutta hassultahan sekin tuntuu, kun kyläpaikassakin syödään monta kertaa päivässä.

Kommentit (1696)

Vierailija
521/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnetön kirjoitti:

Minä syön ahven, hauki, kuha. Lohi, säynävä, ankerias. Mullo, kiiski, toutain. Ei ole lapsia, ei lapsen lapsia.

Jos joskus tulee lapsia ja lapset kasvavat aikuisiksi ja tulevat kylään, tarjoan heille ahven, hauki, kuha. Lohi, säynävä ankerias. Mullo, kiiski, toutain.

Kaikki hyvin ! Valot päällä !

Tämä !

Vierailija
522/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinulle on sattunut pa miniä. Niille ei oikein voi mitään, kuin jos poikasi haluaa vaihtaa parempaan. Sekin on mahdollista, kun hänen silmänsä avautuvat.

Mukaviakin miniöitä on.

Tämä

Juurikin noin. Sinulle ap on sattunut keljumainen ja töykeä miniä. Niitä sattuu.

Parempi jättää heidät omaan arvoonsa ja omiin oloihinsa.

Typeryksiä on joka suvussa.

Kuin myös ihania miniöitä ja vävyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä oo yhtään kysymys ruoista vaan: 

- Mummon tarpeesta kokea olonsa tärkeäksi kun tulee

- Miniän tarpeesta olla palvelematta Mummoa kaiken muunkin ruuhkavuosikiireen keskellä. 

Molemmilla puolilla petrattavaa mutta koska Mummo tässä aloitti keskustelun, niin: 

- voisi kysyä ensin mikä olisi pojan perheelle sopivaa syötävää, ja viedä tai ostaa tuota syötävää (ja siis hyvinkin juuri tuota syötävää), jota sitten syötäisiin kun Mummo saapuu lounasaikaan (ja kaikki syö yhdessä). 

- Tästä ruoasta voisi tehdä perinteen, ja Mummo voisi sitä aina viedä. 

- Lapsille tyypillisesti sopivia ovat esim. vesimeloni, kurkku, makaronilaatikko, kalapuikot, spaghetti ja kastike.  Karkkeja ja makeita yritetään välttää mahdollisimman pitkään, koska nykymaailma on yltäkylläisyyttä täynnä. 

- Passiivisagressiiviset vihjailut siihen, että Mummoa pitäisi jotenkin palvella paremmin, pitäisi lopettaa ihan heti. Nykyään monella on mehut niin imetyt, että kahden pienen lapsen perheessä, jossa työssäkäyvät vanhemmat, ei vaan ole sitä ylimääräistä, josta voisi miettiä Mummolle mukavia pieniä yllätyksiä tai alkaa paistamaan erityisiä pihvejä jos lapset eivät niitä syö. Näin toimiessaan Mummo laittaa itsensä lisäkuormitukseksi, eikä vähennä perheen kuormitusta. 

- Perheen kuormituksen pitäisi vähentyä. Eli juuri lasten kanssa leikkiminen on tervetullutta apua. Ihan vaikka vaan takapihalla niin että Miniä saisi rauhassa juoda oman kupin kahvia. Tai ehkä voisit viedä lapsia jonnekin naapuripuistoon? Toista lasta? Ajatella, että vieraillaan lasten eikä aikuisten luona?

En usko, että kyseessä on mikään ihmeellinen vihanpito vaan lähinnä siis uupumus ja väsymys. Tyhjästä on paha nyhjäistä mutta sitä seniorit harvemmin hoksaavat kun elämäntilanne heillä ollut niin erilainen. Näkevät vain sen mikä helpompaa nyt mutta monet asiat kuormittavat myös erilaillla. 

Ihan kotona kannattaa olla,ei kannata alkaa viemään pieniä lapsia muualle ainakaan ilman vanhempien täyttä myöntymystä ja halua.

Vierailija
524/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko että miehet mitenkään ilahtuvat siitä että vaimo ei tule toimeen miehen äidin kanssa. Vaikka äiti ja poika ei kauhean hyvin tule toimeen, voi hyvä miniä olla sillan rakentaja tässä kohtaa. Mutta oma valinta miten suhtautuu muihin.

Vierailija
525/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tarjoa appivanhemmilleni ruokaa meillä.

Syy: he temppuilevat ja oikuttelevat ruoan kanssa niin paljon, että emme enää siedä sitä kotonamme.

Jos haluavat syödä Helsingissä käydessään, mies voi mennä heidän kanssaan ravintolaan. He maksaa omansa, mies omansa.

Et oo harvinainen .

Kusipäitä miniöitä on tilastojen valossa noin 30% 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Varmasti mäkin olen anopin mielestä kusipää. Sopii mulle, kunhan ymmärtää jatkossakin pitää riittävän hajuraon.

Kyllä, sillä poikansa löytää paremman joka tulee suvun kanssa toimeen. Sinähän olet jo polttanut sillat miehesi sukuun.

En itseasiassa ole. Ainoastaan anoppiini. Muut miehen sukulaiset ovat ihan ok. Enempi mä vaihdan kuulumisia mieheni sisarusten kanssa kuin mieheni.

Vierailija
526/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työntäkää miniät tunkkinne takamukseenne.

Todella uskomattoa lapsiperheitä .

HÄVETKÄÄ.  Ai niin, eihän narsistit osaa.

Vierailija
527/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kutsuin äitini, kaksi lapsetonta siskoani, lapsettoman siskopuolen ja yhden aikuisen lapsen isän velipuoleni meille jouluksi.

Meillä oli 3- ja 1-vuotiaat lapset.

KUKAAN näistä ei tuonut mitään muassaan. Siis mitään.

Kehtaisitteko te oikeasti mennä viettämään jouluaattoa niin, että ette vie mitään muassanne pienten lasten vanhemmille? Kahdella vielä erikoisruokavalio.

No, tiedätpähän, ettet kutsu enää. Etkä vie itsekään mitään, jos sinut kutsutaan.

Ei pidä olettaa mitään, vaan suuta auki ja sanomaan että pidetään nyyttikestit, tai että voisiko joku tuoda sitä tätä tai tuota. Yleensä kylään mennessä kyllä viedään jotain, kukkia, kahvipaketti tms. Jos siis ovat kaikki sinkkuja tai lapsettomia, niin osaavatko edes ajatella että pitäisi jotain tuoda kun aina ovat pitäneet huolta vain itsestään?

Kyllä normaaliälyinen ihminen osaa ajatella, että kylään mennessä viedään jotain, vaikka kuinka olisi sinkku ja lapseton :D

Mielestäni ei viedä joka kerralla. Eihän se ole luontevaakaan, jos usein vieraillaan. Vieminen voi olla jotain ihan väärää ja tilaa vievää, mitä talonväli ei tarvitse. Kukista voi tulla allergiaa. Mukavampaa, kun ystävät ja sukulaiset tulevat sisälle ihan tyhjin käsin, vain itsensä tuoden. Voi sitten kyläillä vastavuoroisesti ilman paineita ja kauppareissu-pähkäilyjä.

Vierailija
528/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pyydä lastenlapsia joskus luoksesi, tai jos vanhemmille sopii ( milloinkaan...?! ), niin käytte jossain pikku reissulla tai mökillä jne.....

Vierailija
529/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko että miehet mitenkään ilahtuvat siitä että vaimo ei tule toimeen miehen äidin kanssa. Vaikka äiti ja poika ei kauhean hyvin tule toimeen, voi hyvä miniä olla sillan rakentaja tässä kohtaa. Mutta oma valinta miten suhtautuu muihin.

Mä toivoisin, että anoppini olisi ihminen, mutta ei ole. Hän on jyrä, jonka kanssa ei tule toimeen edes hänen lapsensa. Kovasti on ollut yritystä olla se korkein päättävä elin poikansa perheessä, mutta kosto on ollut karmiva, kun hänelle ei ole tätä suotu. Hän myös haukkuu, juoruaa meidän asiat kaikille. Kun informaatiohanat on suljettu, niin nyt hän keksii ties mitä satuja. En usko että kukaan häntä uskoo, mutta tarve päteä on kova.

Ei, ei tulisi mieleenkään alkaa rakentaa miehen ja äitinsä välille siltaa. Päin vastoin, polttaa sekin hatara rakennelma mikä on jäljellä.

Vierailija
530/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo on selvä viesti sulle: Jos ruokaa on tarjolla halutaan vieraiden viipyvän pidempään. Varmin tapa päästä anopistaKIN eroon kohtuuajassa on olla tarjoamatta ruokaa.

Mua ärsytti aina, kun anoppi yritti saada jäämään heille kylään ruuan avulla.

Kutsui kylään vielä niin että ruuan valmistus oli kesken. Tunnin päästä syödään ja sitten keitellään kahvit ja hupsista kolme tuntia mennyt!

En missään kyläpaikassa viihdy tuntikausia, kahvit voin juoda mutta mieluiten en niitäkään.

Jos kokkaisin anopille se ottais sen toiveena jäädä kylään.

Tunti on hyvä aika kyläilylle.

Ystäville ja KUTSUVIERAILLE grillataan ja kahvitellaan kakun kanssa.

Vierailija
531/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, pyydä lastenlapsia joskus luoksesi, tai jos vanhemmille sopii ( milloinkaan...?! ), niin käytte jossain pikku reissulla tai mökillä jne.....

Väkisin vierailulle tuppautua anoppi tuskin saa viedä lapsia reissuun. En mä ainakaan antaisi.

Vierailija
532/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, sinulle on sattunut pa miniä. Niille ei oikein voi mitään, kuin jos poikasi haluaa vaihtaa parempaan. Sekin on mahdollista, kun hänen silmänsä avautuvat.

Mukaviakin miniöitä on.

Tämä

Juurikin noin. Sinulle ap on sattunut keljumainen ja töykeä miniä. Niitä sattuu.

Parempi jättää heidät omaan arvoonsa ja omiin oloihinsa.

Typeryksiä on joka suvussa.

Kuin myös ihania miniöitä ja vävyjä.

Emme tiedä mitä AP:m käytös on todellisuudessa ollut ja mistä kiikastaa, vai tulkitseeko AP väärin miniän. Miksi miniää pitää syyttää, kun oma poika voi huolehtia kyläilyistä? Jotain on sanottu sellaista, ettei miniä ehkä luota ja osaa puhua mitään? Tai sitten AP vain tulkitsee joko väärin tai omin päin mitä haluaa.

Vierailija
533/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on välillä sama tilanne poikani ja miniäni kanssa.

Mutta käyvätkin melkein aina mun luona, kun tykkään ja osaan leipoa kaikenlaista hyvää. Jos menen heille piipahtamaan, laitan viestin että tuon pullaa tai kakkua tullessani. Jos en vie mitään, juodaan pelkät kahvit. Mutta asutaankin ihan lähekkäin, eikä tehdä kyläilyistä mitään isoa spektaakkelia. 

Vierailija
534/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukaviakin miniöitä on.

Olisin toivonut rehellisesti, ettei poika olisi tämän kanssa mennyt yhteen mutta minkäs teet. Nyt lapset ja kaikki "jarruna". Naimisissa olleet kymmenen vuotta jo, että aika turha toivo varmaan että ero tulisi, ja sitä myöten välit kuntoon pojan ja lasten kanssa.

Vierailija
535/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:han veti herneen nenään kun miniä ei antanut hänelle pariviikkoista esikoista.

Sitä muistoa nyt vaalitaan ja kiukutellaan.

Ei häntä lapsenlapset oiekasti kiinnosta, se on se oma napa kaikessa tiellä.

Vierailija
536/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en tarjoa appivanhemmilleni ruokaa meillä.

Syy: he temppuilevat ja oikuttelevat ruoan kanssa niin paljon, että emme enää siedä sitä kotonamme.

Jos haluavat syödä Helsingissä käydessään, mies voi mennä heidän kanssaan ravintolaan. He maksaa omansa, mies omansa.

Et oo harvinainen .

Kusipäitä miniöitä on tilastojen valossa noin 30% 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Varmasti mäkin olen anopin mielestä kusipää. Sopii mulle, kunhan ymmärtää jatkossakin pitää riittävän hajuraon.

Kyllä, sillä poikansa löytää paremman joka tulee suvun kanssa toimeen. Sinähän olet jo polttanut sillat miehesi sukuun.

Meillä ainakin miehelle selvisi anoppinsa toksisuus vasta anoppiuden myötä. Määrittelin anopille rajat heti vauvan syntymän jälkeen, että hänen mummoilunsa ei ole yhtä tärkeää kuin vanhempien ja vauvan kiintymyssuhde, en ollut mitenkään läheinen anopin kanssa ennen vauvaakaan, joten miten yhtäkkiä vauva lähentäisi meitä?

Kävi päin vastoin, aiemmin järkevänä pitämäni anoppi osoittautui kyvyttömäksi tukea ja auttaa tuoretta perhettä, teki törkeitä ylilyöntejä,

mutta ei halunnut vaipan vaippaa vaihtaa tai auttaa.

Vielä vuodenkin jälkeen jaksaa jauhaa pas kaa minusta miehelle ja esittää marttyyria,

muhun hän laittoi välit poikki kokonaan ja yritti ensin sivuuttaa minut ja päästä poikansa kautta elämään vauvan kanssa.

Miehelle tuli siitä niin paha mieli, sillä hän oli täysin meidän perheen puolella eikä hyväksynyt äitinsä käytöstä.

Miehen mukaan anoppi suuttui kun ei päässytkään määräilemään ja kasvattamaan vauvaa.

Joten nyt on sitten miehelläkin mennyt hermo äitiinsä ja pitää tätä aivan itsekeskeisenä ja toksisena, mitä äitinsä siis onkin.

Joten ei ne välit heillä parantuisi vaikka me erottais, mies ei jaksa marisevaa äitiään yhtään.

Vierailija
537/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ABCltä isovanhemmatkin saa ostaa aivan sellaisen aterian kuin haluavat.

Vierailija
538/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mieheni ei tarjoaisi mitään, ellen patistaisi. Eli appivanhempani istuisivat nälkäisinä vielä pidemmän ajomatkan jälkeen kuin ap:lla. Aluksi luulin, että mies on sopinut näin vanhempiensa kanssa, kun hän on kuitenkin se joka heidän kanssaan soittelee. Tämä toistui pitkään. Kun mainitsin, että haluavat varmaan syödäkin jotain, mieheni kuskasi heidät kauppaan ja ostatti vanhemmillaan kassillisen ruokaa, jonka myös äitinsä kokkasi. Ihmettelin tätä, mutta oletin taas, että näin haluavat toimia. Näin toimivat taas useamman kerran. Eräällä kerralla vaadin, että saisin tehdä ruuan, että onhan se hyvien tapojen mukaista, ja appivanhemmat olivat enemmän kuin mielissään ja hokivat, että ehtikin tulla nälkä matkalla.

Voin siis kuvitella, että ovat saattaneet pitää minua, miniää, tylynä ja pihinä kun mitään ei ole ollut tarjolla, vaikka ruokaa ei ole halunnut (lue jaksanut) tarjota heidän oma, itse kasvattamansa laiska ja ahne poikansa. Eivät ole opettaneet hänelle juuri mitään tapoja, ja antavat periksi kaikessa. Omia vanhempiani en ikinä kohtelisi noin.

Potkaise vetelys pihalle, mitä valitsit noin huonon alunperinkään? Siis jos eukon suku tulee kylään on kunnon tarjoilut (yhteisillä rahoilla??) ja kun miehen suku tulee kylään se on miehen ongelma. Voi luoja näitä naikkosia.

Mieskö on kykenemätön laittamaan tarjoiluja (niillä yhteisillä rahoilla)?

Omituista.

Ai niin tasa-arvo kaikessa, paitsi raskaissa hommissa ja autoon, vaativampiin hommiin liittyvissä asioissa, mutta unohdetaan ne toki, koska anoppi. Laiska töitään laskee.

Pitääkö niitä raskaita hommia tehdä silloin, kun äiti tulee kylään? 😂

Aaa, unohdin lisätä tuohon, ettei toki samaan aikaan varmaankaan,  yleensähän miehet tekevät ne ns.paskahommat joka tapauksessa, oli se äiti tullut kylään tai ei. Voivat olla muijaansa paossa  myös. Muutes, tekevät nuo hommat silloin kun joutavat ja jaksavat aika usein. Paitsi ne jotka täälläkin on haukuttu surkimuksiksi muttei ymmärretä erota.

No, sitten vaan äidille kahvia tippumaan ja nisua pöytään, niin ei tarvitse juuri silloin mennä paskahommiin...

Vierailija
539/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menetkö siis yllättäen, vai tiesivätkö tulostasi? Ja jos tiesivät, olivatko kutsuneet vai ilmoititko vain itse että olet tulossa?

Kyllä ovat tienneet tulostani. Olen ehdottanut etukäteen viikonloppuja, milloin voisin tulla, ja ovat valinneet itselleen sopivan ajankohdan. Tämä on ollut meillä aina käytäntönä.

Kannattaisiko odottaa, että saat KUTSUN tulla kyläilemään, eikä tuppautua itse väkisin. Nykypäivänä kukaan ei tykkää kutsumattomista vieraista, joten enpä ihmettele, jos kohtelu on hieman nihkeää.

Etkö OSAA LUKEA ???

Tuossahan lukee selvällä Suomella, VANHEMMAT VALITSIVAT SOPIVAN AJANKOHDAN.

Toivottavasti tuollaisia lapsia perheineen on erittäin vähän.

Ei vaan sinä et näköjään osaa lukea. Anoppi TARJOSI sopivia ajankohtia koska voisi tulla kylään. Hänen pitäisi kuitenkin odottaa, että tulee KUTSU tulla kyläilemään, eikä tuppautua väkisin. Ei ole niin kovin vaikeaa. Opettele sisälukutaitoa.

Pitäiskö se anoppi päästää päiviltä kun on niin pirun vaikeata miniöiden elo yhdestä kyläilystä, tarvivat happea ja vertaistukea. Niin tasapainottomilta nämä miniät täällä vaikuttavat, toivottavasti eivät ole vaaraksi lapsilleen ja miehelleen. Kohta lapset vetää toisiaan teräaseella kylkeen kun elämä yhtä hlvettiä.

Riittää että se anoppi opppii edes alkeelliset käytöstavat.

Riittää että se miniä älyää kunnioittaa miehensä äitiä, lastensa isovanhempaa, joka on varmasti pärjännyt erittäin hyvin sillä käytöksellä jonka on oppinut ja johon on tottunut. Ei tästä niin kauaa ole kun mentiin kylään kutsumatta ja kahvitarjoilu vähintään järjestyi. Silloin käytiin kylässä sukulaisilla ja jopa naapurissa, nyt saa poliisit peräänsä jos yrittää samaa. Nykyaikuiset linnoittautuvat omiin pikku kupliinsa ja elävät homogeenista elämää muiden pikkukuplassa elävien kanssa, saman ikäisten ja saman henkisten,

niin on ahtaat aivot nykyaikuisilla. Tv-ohjelmatkin nykyään pelkkää sontaa, toki en tiedä viitsiikö kukaan katsoa niitä. Järkyttävän huonoja. Onhan sanottu että älykkyys on laskenut ja sen huomaa.

Tämä anoppi vaikuttaa olevan, jos ei nyt ihan narsisti, niin hyvin egosentrinen ja itsekeskeinen joka tapauksessa. Kenekään ei tarvitse sietää sellaista ihmistä omassa elämässään jos ei halua, ja miniä ja poika eivät tunnut haluavan.

Vierailija
540/1696 |
28.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan pistää silmään että tässä vaan mummoa morkataan joka kantilta.

mummo morkkaa itse joka kantilta

No se on sitten tätä nykypäivää, mummokin on lapset kasvattanut aikanaan ja varmaan

ei ole tietoa tästä, ei edes lapsimäärästä, mihin tämä liittyy?

resurssit voi olla olleet vähempiä kuin nykyajan kaikki laitteet.

ainakin älylliset resurssit on hyvin pienet, mihin tämä edes liittyy?

Mummo on varmasti pahoittanut mielensä tämän ketjun kanssa.

no hyvä, pienen pieni toivon kipinä, että ymmärtäisi miten törkeä on

Miniää kehutaan vaikka ei tuossa käytöksessä nyt niin paljon kehumista ole, eikä pojankaan.

sietäneet kamalaa ihmistä ihan liian pitkään

Ja vielä haukutaan apet ja muut,  jokainen omalta kantiltaan on asioita katsonut,

mitä on kokenut, kyllä pitäs suvaitsevuutta olla vähän enemmän. Eri ikäkauden ihmiset

elää hieman eri lailla ja odotuksetkin on sen mukaiset. 

kun olisikin sitä suvaitsevaisuutta nini ei tarvitsisi tunkea toiseen kotiin omine näkemyksineen

ja käyttäytyä törkeästi

ET TIEDÄ  KO: tapauksesta YHTÄÄN MITÄÄN !

Siinä on TÄMÄ lapsiperhe käyttäytynyt törkeästi !

Olipa sitten heidän välinsä ( kuten sinunkin sukusi välit päin persettä ), vaikka kuinka huonot, silti, VIERAILLE PITÄÄ TARJOTA RUOKAA  jos he tulevat noinkin kaukaa kuin 200 km ja SOVITTUNA AIKANA Eivät menneet kutsumatta.  Ihminen joka ottaa kotiinsa pitkän matkan vieraan, eikä tarjoa heille , kuin nyrpeää nenää, ovat KULKUKOIRAAKIN TYPERÄMPIÄ.

Kun sinun anoppisi ja äitisi välit ovat tulikiven katkuisessa ilmi riidassa. niin ap:n ( heidän ) EI OLE.

Ei tuo sinun huutamisesi täällä tee asiastasi yhtään enempää sen oikeampaa. Olet nyt oman mielipiteesi kanssa täysin väärässä.