Mitä itse tehtyä haluaisit joululahjaksi ammattilaiselta jos saisit valita? ov
Elikkä aloittaisin nyt jo hyvissä ajoin tekemään joululahjoja läheisilleni, mutta haluaisin tehdä muutakin kuin villasukkia jotka ovat kyllä aina toivottuja. Minulla on artesaanin tutkinto, joten ihan mitään räpellyksiä en ole tekemässä, sitä ei tarvitse pelätä :P Aivot on vain vähän jumissa työstressin takia ja nyt kaipaisin raikkaita ideoita mitä kaikkea kivaa joululahjaksi voisi valmistaa. Valmistustavaksi käy niin ompelu, neulonta, virkkaus kuin huovutuskin, muutakin osaan väsäillä
Kommentit (8)
semmoisen huovutetun saunamyssyn! Eli huopahattu joka kastellaan ja se päässä mennään löylyyn, suojaa hiuksia kuumuudelta.
Ne aina kuluvat puhki, eikä kunnon sukkia näköjään kaupoissa ole.
En ole itse minkään huovutusten jne. ystävä, mutta villasukat rulettavat.
Tuo saunamyssy kuulostaa juuri sopivalta äidilleni, ja miehen perhe on ahkeria teenjuojia niin pannumyssy voisi sopia heille. Eipä tullut ihan tällaisia itse mieleen, sitä niin helposti jumittuu samoihin asioihin eikä osaa uusia enää miettiäkään.
T:ap
minä ole löytänyt kaupasta kuin pieniä kokoja .
Poikani sai sellaisen muutama joulu sitten ja oli iki onnellinen !!!
Samoin ilahtuisin huovutetuista pannunalusista tai patalapuista/patakintaista,
virkatusta pienestä liinasta, nimikoidusta käsipyyhkeestä, itseneulotuista lapasista, tyynynpäällisestä....
pyöreä pitkämäinen "pötkylä", jossa on kuminauhat päissä ja yläpäässä ripustuslenkki, että saa johonkin koukkuun roikkuun kaappiin.Snne sitten tungetaan muovipssit yläpäästä ja alapäästä voi vetää pois,kun tarvii kassia. Vaikeesti selitetty, mutta toivottavasti ymmärsit idean ! Todella näppärä ja siisti säilytyspaikka kasseille ( eipähän loju enää kaapin pohjilla...). Ostettu joskus joltain markkinoilta, muualla en ole nähnyt.
Voi kuulostaa hassulta, mutta oon tässä viime aikoina haikaillut sellaista. Meillä juodaan paljon teetä pannussa haudutettuna, ja sen pannun päälle olisi kiva laittaa pannumyssy niin pysyisi tee kuumana. Alle tietysti yhteensopiva pannualusta. :)
Joku ihana, vaikka huovutettu ja kivasti koristeltu pannumyssy siis on mun ehdotus! :D