Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdunkohan liian nopeasti näin isolla elämän muutoksella? Paino 115 kg.

Vierailija
26.03.2023 |

Olen tehnyt isoja muutoksia.
Join alkoholia ennen varmaan 50 annosta viikossa. Ei välttämättä edes riitä. Siideriä, olutta.
Krapulassa roskaruokaa ja masennukseen sokeria.
Lihoin todella nopeasti. Enkä edes jaksanut liikkua, en välittänyt mistään.

Nyt ollaan menty ihan ylösalaisin. Toivuin masennuksesta, lopetin alkoholin käytön nolliin.
Roskaruoka lähti seuraavaksi, sitten sokerit.
Tuli työ ja liikunta. Nyt kävelen noin 40 km viikossa.
Se on aika iso muutos kun olin pari vuotta aivan hukassa.

Ruokaa syön vain sen verran kun jaksan. Runsaasti kasviksia, maltillisesti broileria ja naudanlihaa jne.
Rasvaa käytän, pitää nälkää eikä tule syötyä välipaloja.
En jaksa oikeastaan syödä nyt kuin kolme kertaa päivässä, välillä vain kaksi. En santsaa enkä syö isoja annoksia.

Laihdun nyt 3kg/vko. Minulla on hyvä olo ja annan kehoni toipua, päästää irti kaikesta turhasta ja toimikoon kuin se on luontaisesti syntynyt toimimaan. Kuuntelen kehoani.
Ajatuksissa välillä on, kun on näin hurja muutos tapahtunut, että luulen laihtuvani vauhdilla. Ei se haittaa mutta jännittää vähän.

Tämä on helppoa enkä koe mitään pakkoa tai painetta asettaneeni itselleni. Olen vain helpottunut ja hyvillä mielin.

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa ettei painonpudotus ole sinulle pakkopullaa vaan jotain minkä todella haluat itsellesi tehdä ja suoda. Näillä eväillä on mielestäni hyvät mahdollisuudet siihen että muutoksesta tulee pysyvä. Tsemppiä!

Vierailija
42/45 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa ettei painonpudotus ole sinulle pakkopullaa vaan jotain minkä todella haluat itsellesi tehdä ja suoda. Näillä eväillä on mielestäni hyvät mahdollisuudet siihen että muutoksesta tulee pysyvä. Tsemppiä!

Kyllä. Tämä on se muutostie jota tarvitsin. Se tuli itsestään, joten en koe edes todellakaan tässä edes luopuvani mistään vaan saavani paljonkin. Näen kyllä painajaisia melko usein, että olen humalassa tai muuten huonolla tiellä. Alitajunnassa kenties käsittelen mennyttä ja voin huokaista kun herään aamulla. 

Eilen taas tuli 13 500 askelta ja tänään paino näytti taas tänä aamuna -400g eilisaamuun verrattuna. 

Minä nyt katson painoani aika usein alkuun koska haluan vain tietää, että tässä teen asioita oikein. 

Päivittelen tässä omaksikin ilokseni tätä. On kiva kirjoittaa ja pitää "päiväkirjaa" tähän ketjuun, johon pääsen aina palaamaan ja lukemaan mikäli vaikeita hetkiä tulisi. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on tullut aivan hirveä väsymys. Vaikka voinkin ihan hyvin niin pari iltapäivää olen todella naatti ollut.

Voiko tämä nopea reilun liikunnan lisääminen vaikuttaa? Myös makeaa tekee mieli ja välillä suolaista. Söin sitten himoon leipäjuustoa, sokeroimatonta maapähkinä voita ja mansikoita.

Tuli syötyä tänään vähän enemmän.

Kohta täytyy mennä nukkumaan. Jospa tämä menisi ohi. Jalatkin tuntuu siltä, että niillä on töitä tehty, ovat raskaan ja väsyneen tuntuiset.

Ap

Vierailija
44/45 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nopea painonpudotus ja äkillinen liikunnan lisääminen radikaalisti voi käydä kropan päälle. Itse laihdutin 30 kiloa samalla metodilla, mutta sitten aloin huomata erilaisia ongelmia, kuten seksuaalista haluttomuutta ja voimakkaita nivelkipuja. Otin sitten iisimmin, niin nämä lähtivät pois. 

Valitettavasti en saanut myöhemmin pidettyä painoani alhaalla ja se nousi takaisin.

Vierailija
45/45 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurailla kroppaa, verikokeissa saattaa näkyä yllättäviä muutoksia. Itsellä tapahtui niin, että kun laihdutin rajusti, sairastuin lopulta influenssaan ja koska kroppa oli ollut jatkuvassa nälkätilassa, se vei minut sairaalaan. Sairaalassa huomattiin että veriarvot oli muutenkin ihan päin honkia. Lääkäri sanoi että se johtui liian kovasta laihdutuksesta, todennäköisesti myös influenssakin.

Tärkeintä on, että löytäisit sellaisen elämäntavan, joka ei lihota vaan siirtää sinut normaalipainoon. Nopea painonpudotus on hyvä aloitus, mutta kannattaa alkaa opetella sitä uutta elämäntapaa. Muuten paino tulee takaisin kun kuuri loppuu,

Muistatteko mitä kävi Rakel Lignellille?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yksi