Vastenmielisin kotityö?
Mulla tiskaus. Siivoan lattiakaivonkin ennemmin kuin tiskaan. Meillä ei siis astianpesukonetta.
Kommentit (86)
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti vastenmielisin on suihkukaapin pesu. Kuka s'''tana onkaan tuon hökötyksen suunnitellut saisi kärventyä alimmassa helvetissä!
No tämäpä. Aikaa vievää ja kiukkukäyrä nousee kyynärpäiden kolistessa seiniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunin pesu. En tajua, miksei Suomessa voi myydä sivusta-aukeavia uunia. Aina se uuniluukku alatasolla levällään ja sitten pitäisi yltää pestä uunin takaseinää myöten.
Olisihan siinä sivussakin luukku, mistä uuni aukeaisi. Kätevintä olisi uuni, jossa luukun saa irti. Helpottaisi sitä lasinpesuakin. Minulla kun ei se lasikaan lähde irti, vaan pitää pestä siinä lattiatasossa.
Luepa hellasi ohjekirja. Lattialiesissä on ainakin ollut maailman sivu irtoavat luukut, ja osatkin lähtevät erilleen.
Olisi kiinnostavaa nähdä, millä tavalla saat tuon uunin lasin ja luukun rikkomatta uunia. Siihen kun ei ohjeissakaan ole neuvoa. Haluatko tulla joku päivä näyttämään?
t. sama
Luukun alaosan metallihärpäkkeitä pitää painaa, ja kas, luukku irtoaa. Yleensä ulkoistan tuon työn siipalle, kun hällä on enempi näppivoimaa.
Ja olet 100% varma, että tuo toimii ihan jokaisessa uunissa. Myös niissä, joiden ohjekirjassa ei puhuta tuollaisesta sanaakaan.
t. eri
Ruuanlaitto kun olisi varaa ulkoistaa, niin elämänlaatu nousisi paljon.
Kaikki tyhjentäminen/purkaminen. Astianpesukoneen tyhjennys, ostosten laittaminen jääkaappiin ja kaappeihin, pyykin laittaminen narulle ja viikkaus kaappiin, kuivauskaapin tyhjentäminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uunin pesu. En tajua, miksei Suomessa voi myydä sivusta-aukeavia uunia. Aina se uuniluukku alatasolla levällään ja sitten pitäisi yltää pestä uunin takaseinää myöten.
Olisihan siinä sivussakin luukku, mistä uuni aukeaisi. Kätevintä olisi uuni, jossa luukun saa irti. Helpottaisi sitä lasinpesuakin. Minulla kun ei se lasikaan lähde irti, vaan pitää pestä siinä lattiatasossa.
Luepa hellasi ohjekirja. Lattialiesissä on ainakin ollut maailman sivu irtoavat luukut, ja osatkin lähtevät erilleen.
Eipä se lukeminen niitä osia irrota. Jos ei ole irtoavat, ei ole.
Kerropa missä hellassa on luukku, jota ei voi irrottaa? Mulla on ollut ainakin useammassa Strömbergissä, useammassa Rosenlewissa ja nykyisessä Upossa ollut irtoava luukku. Toki vaatii pikkuisen sorminäppäryyttä, mutta onnistuu kyllä. Vai etkö ole hoksannut lukea ohjekirjaa?
Oletko oikeasti niin typerä, että luulet sinun hellojen olevan sama asia kuin kaikki Suomessa myytävät hellat? Vai etkö hoksannut, että nyt ei puhuttu sinun helloistasi mitään?
Mulla on UPO C330T. Samalla ohjeella menee C305, C310, C330, C316 ja C336T. Ohjekirjan sivulla 10 on yksikertainen ohje, miten tuo operaatio tehdään. Muutkin perusliedet ovat samalla tavalla tehtyjä, joten tuo ohje käynee myös muille merkeille, ainakin on sama systeemi kuin muissa minulla aiemmin olleissa helloissa. Nuo ohjeet löytynevät myös netistä, joten voit itse googlata asian riehumisen sijasta. Sinä se tässä typerä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se lukeminen niitä osia irrota. Jos ei ole irtoavat, ei ole.
Kerropa missä hellassa on luukku, jota ei voi irrottaa? Mulla on ollut ainakin useammassa Strömbergissä, useammassa Rosenlewissa ja nykyisessä Upossa ollut irtoava luukku. Toki vaatii pikkuisen sorminäppäryyttä, mutta onnistuu kyllä. Vai etkö ole hoksannut lukea ohjekirjaa?
Oletko oikeasti niin typerä, että luulet sinun hellojen olevan sama asia kuin kaikki Suomessa myytävät hellat? Vai etkö hoksannut, että nyt ei puhuttu sinun helloistasi mitään?
Mulla on UPO C330T. Samalla ohjeella menee C305, C310, C330, C316 ja C336T. Ohjekirjan sivulla 10 on yksikertainen ohje, miten tuo operaatio tehdään. Muutkin perusliedet ovat samalla tavalla tehtyjä, joten tuo ohje käynee myös muille merkeille, ainakin on sama systeemi kuin muissa minulla aiemmin olleissa helloissa. Nuo ohjeet löytynevät myös netistä, joten voit itse googlata asian riehumisen sijasta. Sinä se tässä typerä olet.
Eli olet niin typerä. Niin ajattelinkin. Helppo päteä tietämättä asiasta todellisuudessa yhtään mitään :D
Ilmastointilaitteen suodatinten vaihto. Aina kun aukaiseen niin on aivan täynnä ötököitä.Enimmäkseen kuolleita mutta aina pari elävääkin on. Kirsisääskiä ja hämähäkkejä enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Pyykkihuolto. Tai kyllä ne pyykit sinne koneeseen laittaa, mutta kaikki siitä eteenpäin.
Minusta taas on ihanaa ripustaa puhdasta pyykkiä naruille ulos hulmuamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikkunoiden pesu ja saunan pesu. Nämä ovat miehen hommia, minä olen tehnyt kumpaakin vain kerran elämässäni.
Näissä on se hyvä puoli, ettei ikkunoita tai saunaa tarvitse jatkuvasti olla pesemässä.
Eri: joo mutta kun mä en haluaisi pestä ikkunoita ikinä! 😆
En tiedä mikä siinä oikein vastustaa? Mikä siinä on? Kaikki muut hommat hoituu hienosti, kämppä kiiltää, mutta ikkunat ovat aina mulla sameina. Mikä hemmetin ikkunatrauma minulla on? Olenko saanut läimäyksiä vanhemmiltani kun läästin ikkunoita? En tiedä mikä juttu siinä on, että olen todella överisiisti kaiken muun suhteen, mutta ikkunat on mulla aina hirveä kynnys. Ja ne tosiaan on mulla ihan vuosiakin pesemättä helposti. Nyt juuri on se tilanne, että ne on niin harmaita ja tänä vuonna pakko vihdoin pestä.
Mielestäni jos ikkunat ovat harmaina ja pesemättöminä pitkän aikaa, saat siivota kämppää vaikka kuinka ja ei näytä hyvältä. Pestyäsi ikkunat kaikki kirkastuu ja näyttää hyvältä, jopa avarammalta. Pesen usein ikkunoitani, ei ole iso homma oikeilla vehkeillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti vastenmielisin on suihkukaapin pesu. Kuka s'''tana onkaan tuon hökötyksen suunnitellut saisi kärventyä alimmassa helvetissä!
onneksi suihkukaappia ei ole pakko ostaa
Ei toki, mutta jos asuu vuokralla on tyydyttävä siihen mitä on. Ja kaikilla ei ole heti lapsuudenkodista muuttaessa mahdollista muuttaa omistusasuntoon.
Suihkukaappi on ihan kätevä jos vertaa entisaikaisiin suihkuverhoihin, jotka liimaantuivat kroppaan. Etsin kauan kikkoja eli ennen sanottiin niksi, miten suihkukaapin lasit ym pysyvät kauemmin puhtaina. Tietty jos on kalkkipitoinen vesi on putsattava useimmin. Pinterestistä löysin itselleni sopivia niksejä ja toimivat tosi hyvin. Vika on usein siinä, että pesuaine ruiskutetaan eikä anneta vaikuttaa ollenkaan´.
Imurointi. Onneks keksin laittaa napit korviin ja peltorit päähän, niin sujuu mukavammin. Silti se on edelleen inhokki, mutta asteen vähemmän, mitä aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Toimiiko nuo robotti-imurit nykyään ihan oikeasti? Meillä oli tuollainen vuosia sitten, mutta ei kyllä hoitanut hommaansa niin annettiin pois.
Riippuu hieman kodin sisustuksesta ja huoneiden järjestyksestä. Ei se rappusia osaa kiivetä tai korkeiden kynnysten yli loikkia. Pitää myös sisustaa kämppä silleen, ettei ole mitään "ansoja" mihin robotti voi jäädä jumiin.
Silti kaikista näistä huolimatta ehdottomasti on toimiva laite. Melkein päivittäin saa käydä lattiat läpi sillä aikaa kun kukaan ei ole kotona sen huminaa kuuntelemassa. Kokonaan tuo ei imuroimisen tarvetta poista, mutta vähentää sitä merkittävästi. Riittää kun satunnaisesti kaivaa ison imurin esiin ja putsaa hankalat nurkat ja huonekalujen alle jäävät koloset mihin robotti ei ulotu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikkunoiden pesu ja saunan pesu. Nämä ovat miehen hommia, minä olen tehnyt kumpaakin vain kerran elämässäni.
Näissä on se hyvä puoli, ettei ikkunoita tai saunaa tarvitse jatkuvasti olla pesemässä.
Eri: joo mutta kun mä en haluaisi pestä ikkunoita ikinä! 😆
En tiedä mikä siinä oikein vastustaa? Mikä siinä on? Kaikki muut hommat hoituu hienosti, kämppä kiiltää, mutta ikkunat ovat aina mulla sameina. Mikä hemmetin ikkunatrauma minulla on? Olenko saanut läimäyksiä vanhemmiltani kun läästin ikkunoita? En tiedä mikä juttu siinä on, että olen todella överisiisti kaiken muun suhteen, mutta ikkunat on mulla aina hirveä kynnys. Ja ne tosiaan on mulla ihan vuosiakin pesemättä helposti. Nyt juuri on se tilanne, että ne on niin harmaita ja tänä vuonna pakko vihdoin pestä.
Mielestäni jos ikkunat ovat harmaina ja pesemättöminä pitkän aikaa, saat siivota kämppää vaikka kuinka ja ei näytä hyvältä. Pestyäsi ikkunat kaikki kirkastuu ja näyttää hyvältä, jopa avarammalta. Pesen usein ikkunoitani, ei ole iso homma oikeilla vehkeillä.
Jos ikkunoita pesee useammin niin riittää myös kun pesee pelkästään uloimmat pinnat. Ei tarvitse jokaista lasia sieltä välistä pestä. Yleensä se on uloin lasipinta joka likaantuu nopeiten. Pesee sen kaksi kertaa vuodessa ja kaikki lasit kerran vuodessa. Esimerkiksi.
Vessanpöntön peseminen. Jotenkin ällöttävää.
Vierailija kirjoitti:
Lisäyksenä: lattioiden tai ikkunoiden peseminen. Sellaiseen ei vaan viitsi ryhtyä.
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävyyden voi varmistaa pesemällä mahdollisimman harvoin.
Pölyjen pyyhkiminen. Ärsyttää pyyhkiä sekä esineet että pinnat. Molempia nimittäin riittää, vaikka niitä esineitä ei nyt niin paljon edes ole. Ja aina sitä mikrokuituliinaa pitää välillä käydä huuhtomassa. Pitäisi kai ostaa jotain kertakäyttöisiä kosteita liinoja, mutta se taas tulee kalliiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttävyyden voi varmistaa pesemällä mahdollisimman harvoin.
Vanha kusi haisee 🤮
Tuletko jo huomenna näyttämään? Ostat sitten uuden uunin, jos kikkasi ei toimikaan.
t. sama