Pienituloisten saamat tuet on sidottu indeksiin, keskiluokan ahdinko sen sijaan on syvempää
Pienituloisten saamat tuet on sidottu indeksiin. Tuet nousevat kun hinnat nousevat. Keskiluokan ahdinko sen sijaan on syvempää, katsoppa kun palkankorotus ei kata hintojen nousua. Erityisesti korkojen nousu leikkaa ostovoimaa kipeästi. Tästä syystä kokoomus on oikeassa tässä asiassa.
Kommentit (43)
Oma työmarkkinatukeni nousi 25€ kuussa, mieheni palkka nousi 150 euroa kuussa, joten sanoisin että kyllä hänen ahdinkoansa lievitetään isommalla rahalla kuin minun.
Köyhälle jää pari satasta laskujen jälkeen, vaikka karsittu malli. Kuitenkin menot suurempia arjessa.
Keskiluokalla on noussut kaikki kulut. Ruuan hinta, sähkön, bensan jne hinta on osunut kovaa. Sen lisäksi asuntolainojen ja muitten lainojen korot, yhteiövastikkeet jne ovat pompsahtaneet kattoon. Keskiluokka pihistelee nyt ruuasta, mutta etenkin palveluista. Nirhataan tukat itse, jätetään ravintolat ja baarit väliin, siirretään remontit tulevaisuuteen, asuntokaupat, lomamatkat, kylpyläreissut pois. Näistä kaikesta on kerrannaisvaikutuksia, jotka tuntuvat pienipalkkaisten työpaikoissa, menee kampaamot nurin ja kylpylöissä ovat säppiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos noin kadehdit niin putoa vain tukien varaan. Helppoa luulis olevan.
Itse olen suurituloinen ja silti huolettaa keskituloiset.
Äkkiäkös sitä köyhäksi pääsee, jos keskituloisen palkat alkaa ahdistaa...
Keskiluokan ahdinko on sitä, ettei voi kahden vuoden välein vaihtaa autoa uuteen, ei useita kertoja viikossa ravintolassa syömässä/juomassa eikä käydä kahta kertaa vuodessa kaukomatkalla.
Ei kaikki pienituloiset saa tukia.
No nyt oli harvinaisen perussuomalainen aloitus. Edes kokoomuslaiset eivät viitsisi lähteä tuohon. Tai ehkä muutama.
Siksi vasemmisto ja vihreät häviää vaalit
Ja hornetsotku jonka keitti Marin
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokalla on noussut kaikki kulut. Ruuan hinta, sähkön, bensan jne hinta on osunut kovaa. Sen lisäksi asuntolainojen ja muitten lainojen korot, yhteiövastikkeet jne ovat pompsahtaneet kattoon. Keskiluokka pihistelee nyt ruuasta, mutta etenkin palveluista. Nirhataan tukat itse, jätetään ravintolat ja baarit väliin, siirretään remontit tulevaisuuteen, asuntokaupat, lomamatkat, kylpyläreissut pois. Näistä kaikesta on kerrannaisvaikutuksia, jotka tuntuvat pienipalkkaisten työpaikoissa, menee kampaamot nurin ja kylpylöissä ovat säppiin.
Niin ne nousi kulut köyhälläkin. Jokin 7% korotus, eli muutamia kymppejä kuukaudessa ei korvaa 50-100% nousua ruuan hinnoissa jotka on se köyhän ja pienituloisen suurin menoerä.
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokalla on noussut kaikki kulut.
Ei pidä paikkaansa. Varhaiskasvatuksen maksut ovat pienentyneet tai jopa nollaantuneet.
Teidän keskiluokan kulut nousee siksi, että teillä on sitä hynaa, jonka kokoomus ja suurpääomat mielellään imaisee. Aina se raha jonnekin menee. Ei ole mitään mystistä "inflaatiota", johon varallisuus vain katoaa.
Äänestäkää vaan kokoomusta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ne nousi kulut köyhälläkin. Jokin 7% korotus, eli muutamia kymppejä kuukaudessa ei korvaa 50-100% nousua ruuan hinnoissa jotka on se köyhän ja pienituloisen suurin menoerä.
Jos se on pelkkä ruoka, joka on kallistunut, niin ei se vielä paljoa ole. Mutta kujn meillä keskiluokassa on se kaikki muukin tuplaantunut hinnoiltaan, asumista myöten.
Vierailija kirjoitti:
En saa tukia. Palkka 1700€
Mun työkyvyttömyyseläke on 1500€ Pyrin takasin työelämään mutta kukaan ei maksa riittävästi palkkaa. Viimeksi sain 200€ enemmän ja se on naurettavaa kun miettii että uhraa päivästä sen 8 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Keskiluokan ahdinko on sitä, ettei voi kahden vuoden välein vaihtaa autoa uuteen, ei useita kertoja viikossa ravintolassa syömässä/juomassa eikä käydä kahta kertaa vuodessa kaukomatkalla.
Ja se just lamaannuttaa koko maan taloutta, te pienituloiset ootte kohta työttömänä kun me karsitaan ensimmäiseksi just palvelujen kulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja se just lamaannuttaa koko maan taloutta, te pienituloiset ootte kohta työttömänä kun me karsitaan ensimmäiseksi just palvelujen kulutuksesta.
Nimenomaan, ei käydä ravintoloissa, baareissa, hotelleissa, kylpylöissä, elokuvissa. Ei teetetä remontteja, siivotaan itse eikä palkata siivoojaa, jätetään kesäreissut ja pääsiäismatkat tekemättä. Ei tarvita kampaajia, lentokenttävirkalijoita, kosmetologeja, kirvesmiehiä, tarjoilijoita jne. Näiltä loppuu sitten työt.
Ota aloittaja lopputili työstäsi heti tänään ,niin huomaat että ne tuet on todellakin pieniä eikä niillä mitään maksella ylimääräisiä .kyllä sinä sen tiedät itsekkin.kelan sivuilta saa virallista ja oikeaa tietoa ei eri keskustelupalstoilta! Siitä sitten aloittaja lopputiliä ottamaan toimi nopeasti -nyt on elämäsi tilaisuus! hophophophop!!
Aina huvittaa tätä tuella elävien jankkaus, että lopeta sitten työt jos kadehdit työttömiä. Se piste kun on ihan oikeasti lähellä, ettei keskiluokan työnteko enää kannata, ja silloin ei kukaan enää loju yhteiskunnan rahoilla kotona kun koko tukijärjestelmä romahtaa. Jospa tyytyisitte kohtuuteen ja jättäisitte jonkun siivun siitä palkasta sen työtekijän omaankin kouraan, niin ehkä teilläkin olisi katto pään päällä ja leipää pöydässä vielä kymmenen vuoden päästä. Tällä menolla ei nimittäin ole.
Jos noin kadehdit niin putoa vain tukien varaan. Helppoa luulis olevan.