Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Suomalaiset ovat sitten viisaita. Viisaampia kuin NASA:n tutkijat?

Vierailija
26.03.2023 |

Maailman ilmatieteenjärjestön pääsihteeri Petteri Taalas kehottaa kuitenkin luottamaan NASA:n tutkimukseen Suomen metsien hiilinieluista ja ennallistamisesta. Hän kertoo tutkimuksen vain kertovan luonnontieteellisistä faktoista vaikka ilmastointoilijoiden keskuudessa se on pyritty kiistämään.

Nasan arvio perustuu satelliittimittauksiin. Luonnontieteellinen fakta on, että mitattuna viiden vuoden skaalalla Suomi ja myös esimerkiksi Ruotsi ovat ilmaston kannalta myönteisiä. Nettona nämä maat ovat sitoneet enemmän hiiltä kuin tuottaneet päästöjä, eli kannattaa uskoa siihen, mitä on mitattu.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin peruskoulussa, koulukirjoissa peloteltiin happosateiden vievän kuuset ja männyt 10v kuluessa.

Jopa kielten oppikirjoissa peloteltiin tällä.

Edelleen nyt yli 30v myöhemmin meillä on mäntyjä ja kuusia. Silloin vielä uskoin nämä lätinät ilmastosta. Enää en.

Jep, silloin oli happosateet. Sitten tuli otsonikato. Seuraavaksi ilmastonlämpeneminen ja nyt hiilensidonta.

Ja aina kun seuraava tarina keksitään ja saadaan lyötyä läpi, niin edellinen "ongelma" katoaa kuin tuhka tuuleen.

Vierailija
22/27 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä puolueessa se oma ideologia ei muistuta uskonnollista fanatismia? Eivät vihreät ole ainoita tällä saralla.

Vihreät on ihan omaa luokkaansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun mä olin peruskoulussa, koulukirjoissa peloteltiin happosateiden vievän kuuset ja männyt 10v kuluessa.

Jopa kielten oppikirjoissa peloteltiin tällä.

Edelleen nyt yli 30v myöhemmin meillä on mäntyjä ja kuusia. Silloin vielä uskoin nämä lätinät ilmastosta. Enää en.

Jep, silloin oli happosateet. Sitten tuli otsonikato. Seuraavaksi ilmastonlämpeneminen ja nyt hiilensidonta.

Ja aina kun seuraava tarina keksitään ja saadaan lyötyä läpi, niin edellinen "ongelma" katoaa kuin tuhka tuuleen.

Muistan kans nuo happosateet ja otsonikerros kärsi esim. hiuslakan suihkuttelusta

Vierailija
24/27 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/27 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuunnelkaa persuja!

Vierailija
26/27 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
27/27 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi kyllä kiva kysyä vihreiltä, että jos he painottavat päätöksenteon pohjautuvan tieteelliseen tutkimukseen, niin miksi tämä tutkimus ei kelpaa.

Vihreille sopii ajaa Suomen metsäteollisuus alas.

Vihreille sopii että ulkomaiset kaivosjätit louhivat maamme reikäjuustoksi akkumateriaalien takia.