Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko loukkaavaa kysyä

Vierailija
02.08.2024 |

Aikuiselta lapselta, joka on ollut parisuhteessa yli  kahdeksan vuotta ja täyttänyt jo 30v, että ovatko aikeissa perustaa perhettä? Ovat asuneet jo vuosia yhdessä. En ole mitään kysellyt, mutta kiinnostaisi tietää heidän ajatuksiaan. Mutta onko ok kysyä vai ei? Asiallisia vastaauksia, kiitos.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän oma asiansa, älä puutu siihen mitenkään. Kertovat jos on jotain kerrottavaa.

Vierailija
2/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata kysyä, asia selviää sitten aikanaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kysy, ja muista mainita samaan hengenvetoon että jos lapsia tulee niitä ei sitten tuoda mummolaan hoitoon.

Äitini pyysi kertomaan tämän vinkin.

Vierailija
4/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, kiitos vastauksista,

Ap

Vierailija
5/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on perhe jos ovat jo vuosia asuneet yhdessä. Se tuleeko perheeseen lapsia ei kuulu sinulle.

Vierailija
6/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on perhe jos ovat jo vuosia asuneet yhdessä. Se tuleeko perheeseen lapsia ei kuulu sinulle.

Näin.

Vierailija
7/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi sukulaiseni, tuntien minut antoi aikanaan arvokkaan neuvon ettei  määrättyjä asioita kannata mennä utelemaan. Meillä on läheiset välit,  kertovat kyllä kun on kerrottavaa.

Vierailija
8/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö nykyään enää perheissä puhuta? Minusta on perin ihmeellistä, että miksei moista voisi kysyä. Vastaavat jos haluavat. 

Vierailija
9/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö nykyään enää perheissä puhuta? Minusta on perin ihmeellistä, että miksei moista voisi kysyä. Vastaavat jos haluavat. 

Edustat varmaan samaa ikäluokkaa kuin mun työkaveri joka kovaan ääneen voivotteli kun lapsella on viimeiset hetket perustaa perhe, ikää jo ruhtinaalliset 28 vuotta.

Vierailija
10/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta lapselta voinee kysyä?

Vierailija
11/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muotoile sanat kivasti. Älä suoraan töksäytä. Ehkä osaa sanoa myös muotoillen jotain takas.

Vierailija
12/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi kysyä, sehän on täysin normaalia.

Vierailija
13/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kysyisi, en ole pojiltani kysynyt, ovat sinkkuja.

Vierailija
14/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo kysy, ja muista mainita samaan hengenvetoon että jos lapsia tulee niitä ei sitten tuoda mummolaan hoitoon.

Äitini pyysi kertomaan tämän vinkin.

Otin itse ihan huumorilla kun äitini totesi että hoidat sitten itse, hän ei rupea lapsenlikaksi. Ei se minua nyt niin haitannut.

Vierailija
15/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä kyselen mitä haluan. Sanovat jos eivät tykkää, että asia ei kuulu sulle ja siihen sitä on tyydyttävä.

Vierailija
16/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa ovat yrittäneet lasta jo pitkään, mutta ei ole tullut. Tuollainen utelu tuntuu todella pahalta, jos oma toive on saada lapsia, mutta ei syystä tai toisesta onnistu. Eikä tuollaisesta asiasta halua välttämättä puhua kenellekään läheiselle, ennen kuin on itse käsitellyt asian ja pystyy siitä puhumaan. Lapsia ei TEHDÄ, vaan lapset SAADAAN (jos saadaan).

Vierailija
17/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä kyselen mitä haluan. Sanovat jos eivät tykkää, että asia ei kuulu sulle ja siihen sitä on tyydyttävä.

Sama juttu, osaan kysyä asioita kohteliaasti enkä loukkaannu tylyistäkään vastauksista mutta sanon kyllä jos olisi voinut vastata hieman kohteliaammin myös takaisin. Jotkut ovat hieman huonokäytöksisiä.

Vierailija
18/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai, omalta lapselta voi kysyä mitä tahansa. On oikeastaan outoa jos et kysyisi asiasta. 

Monet ihmiset välttelevät kysymistä siksi että pelkäävät olevansa tungettelevia tai loukkaavansa, mutta aina voi kysyä kohteliaasti, kunnioittavasti ja rakkaudellisesti. 

Voi avata vaikka sitä kysymisen haastetta, että "en ole uskaltanut kysyä aikaisemmin, niin minua kiinnostaa tietää... jne".

On luonnollista haluta tietää lapsensa suunnitelmista.

Vierailija
19/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ovat yrittäneet lasta jo pitkään, mutta ei ole tullut. Tuollainen utelu tuntuu todella pahalta, jos oma toive on saada lapsia, mutta ei syystä tai toisesta onnistu. Eikä tuollaisesta asiasta halua välttämättä puhua kenellekään läheiselle, ennen kuin on itse käsitellyt asian ja pystyy siitä puhumaan. Lapsia ei TEHDÄ, vaan lapset SAADAAN (jos saadaan).

Ymmärrettävää mutta tuo uhriutuminen ei auta asiaa mitenkään edistymään, välejä saattaisi avata sellainen ystävällinen keskustelu. Kannattaa kokeilla tätä tapaa.

Vierailija
20/67 |
02.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin pitää mennä ennen lasten hankkimista. Muuten lapset ovat aviottomia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä seitsemän