Tunnetko jonkun todella älykkään ihmisen?
Mulla on työkaverina niin älykäs ihminen, että voin vain ihmetellä kuinka hän voi tietää niin paljon, älytä kaiken ja vielä muistaakin asiat vuosien takaa.
Kaiken lisäksi on mielettömän mukava ja jutustelee ihan tavallisia.
Mietin vain hänen kannaltaan että löytääköhän kovinkaan usein tasoistaan keskusteluseuraa. Voi nämä meidän muiden tänään sataa vettä jutut olla hiukan tylsiä ;)
Kommentit (51)
Monet huippuälykkäät eivät sopeudu tasapäistävään tutkintokeskeiseen systeemiin, vaan kulkevat omia polkujaan. Menevät sinne, missä heidän älykkyydelle on mielekkäitä virikkeitä. Suomalainen koulujärjestelmä on puuduttavan keskinkertaisille tarkoitettu ja keskinkertaisten kontrolloima kuja. Maisterin tutkinto ei osoita mitään muuta kuin tasapäisyyteen alistumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikoista tulee ekaks mieleen Li Andersson. Siinä on hallituksen älykkäin ministeri. Onhan hän jo koulussa ollut huippu mutta Lin mielipiteet on aina niin hyvin perusteltuja ja virheettömiä. Aina perustuu faktaan.
Toinen älykäs henkilö oli Stephen Hawking ja tietysti Albert Einstein.
Li on taidokas retoriikassa, mutta puhetaito on eri asia kuin viisaus ja älykkyys.
Valitettavasti Li Andersson on aika sivistymätön ja viisaudessaan rajoittunut. Ajattelu perustuu vahvasti tunteisiin.
Ihmisten ajattelu on aika ohjattavissa. Tunnetko älykkäitä ihmisiä -kysymykseen vastataan politiikko (jota ei tunneta henk.koht.), koska aihe on nyt vaalien vuoksi pinnalla, ajankohtainen sekä ympäristössä että sitä kautta omassa mielessä. Hyvä konkreettinen esimerkki, kuinka vähän ihmiset kykenevät erottamaan ilmiöiden neutraalia tarkastelua omasta ajankohtaisesta näkemyksestään, mielipiteestään.
Vierailija kirjoitti:
Koulussamme oli huippuälykäs oppilas. Aloitti kahdet korkeakoulu opinnot samaan aikaan. Lukion ka oli 10. Hän kuitenkin tap poi itsensä.
Joo, oli varmaan näitä ns. liikaviisaita. Ihmisen ei kannata olla liian tyhmä tai liian viisas, vaan ihan tavallinen persu on paras olotila
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, mistä tuollaisen kaverin löytäisi?
Koska on sanomattakin selvää, kun sanotaan seuran tekevän kaltaisekseen, niin itse kaipaan stimulaatiota niin aivoille, arvoille, luovuudelle ja omintakeiselle ajattelulle.
Olen tiedostanut että olen paljon yksin siksi että en koe oman nykyisen seurani olevan kovin ylentävää, vaan usein tapaamiset menevät ongelmista valittamiseen jne. en muista milloin olisi ollut syvällisempiä keskusteluja maailman menosta.
Kateellisena katson vanhoissa elokuvissa, joissa ihmiset vaihtavat mielipiteitä, jopa väittelevät sivistyneesti, eikä kukaan loukkaannu.
Mutta epäilen että todella älykäs ihminen olisi kiinnostunut seurastani, koska vaikka olen todettu aika älykkääksi, sen on aika fragmentoitunutta, ja olen monilla tavoin aika heikko, mutta toisaalta briljantti.
Minua itseäni ei haittaa jos todella älykäs ihminen on jotenkin erikoinen tai tavanmukaisesta poikkeava, se on vain virkistävää.
Voi, toivon teidän tienne risteävän joskus. Minun työni on sellainen, ettei sieltä ikinä uskoisi löytyvän noin älykkäitä ihmisiä, ei varmaan kannata meille tulla töihin. Tosiaan tuolla joku kirjoitti yliopistosta, siellä varmaankin on enemmän teitä. En ole käynyt åedes lukiota, joten minulle on suuri ihme. Olen toki tavannut paljon ihmisiä, mutta tästä työkaverista melkein loistaa se äly.
Ei kaikki älykkäät mene yliopistoon ja jotkut heikkolahjaiset menee...
Yksikään heikkolahjainen ei tasan mene yliopistoon.
Se on kyllä totta, että kaikki älykkäät ei sinne mene, suurin osa heistä kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliitikoista tulee ekaks mieleen Li Andersson. Siinä on hallituksen älykkäin ministeri. Onhan hän jo koulussa ollut huippu mutta Lin mielipiteet on aina niin hyvin perusteltuja ja virheettömiä. Aina perustuu faktaan.
Toinen älykäs henkilö oli Stephen Hawking ja tietysti Albert Einstein.
Li on taidokas retoriikassa, mutta puhetaito on eri asia kuin viisaus ja älykkyys.
Valitettavasti Li Andersson on aika sivistymätön ja viisaudessaan rajoittunut. Ajattelu perustuu vahvasti tunteisiin.
Naisten moittiminen tunteellisiksi on todella laiskaa ja osoittaa ettei kyseistä argumenttia käyttävä osaa itse ajatella tai argumentoida, vaan turvautuu perinteiseen naisvihaan.
Maisteri pakolla kirjoitti:
Monet huippuälykkäät eivät sopeudu tasapäistävään tutkintokeskeiseen systeemiin, vaan kulkevat omia polkujaan. Menevät sinne, missä heidän älykkyydelle on mielekkäitä virikkeitä. Suomalainen koulujärjestelmä on puuduttavan keskinkertaisille tarkoitettu ja keskinkertaisten kontrolloima kuja. Maisterin tutkinto ei osoita mitään muuta kuin tasapäisyyteen alistumista.
Ai maisterin tutkinto ei osoita mitään muuta kuin tasapäisyyteen alistumista.Melkoiset pelkistykset sulla siellä!
Niistähän kaveripiirini koostuu täysin. ( 2 kaveria )
Tavannut heistä toisen viimeksi 2016.
Itse pianon äärellä, konserttitreeniä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap, mistä tuollaisen kaverin löytäisi?
Koska on sanomattakin selvää, kun sanotaan seuran tekevän kaltaisekseen, niin itse kaipaan stimulaatiota niin aivoille, arvoille, luovuudelle ja omintakeiselle ajattelulle.
Olen tiedostanut että olen paljon yksin siksi että en koe oman nykyisen seurani olevan kovin ylentävää, vaan usein tapaamiset menevät ongelmista valittamiseen jne. en muista milloin olisi ollut syvällisempiä keskusteluja maailman menosta.
Kateellisena katson vanhoissa elokuvissa, joissa ihmiset vaihtavat mielipiteitä, jopa väittelevät sivistyneesti, eikä kukaan loukkaannu.
Mutta epäilen että todella älykäs ihminen olisi kiinnostunut seurastani, koska vaikka olen todettu aika älykkääksi, sen on aika fragmentoitunutta, ja olen monilla tavoin aika heikko, mutta toisaalta briljantti.
Minua itseäni ei haittaa jos todella älykäs ihminen on jotenkin erikoinen tai tavanmukaisesta poikkeava, se on vain virkistävää.
Voi, toivon teidän tienne risteävän joskus. Minun työni on sellainen, ettei sieltä ikinä uskoisi löytyvän noin älykkäitä ihmisiä, ei varmaan kannata meille tulla töihin. Tosiaan tuolla joku kirjoitti yliopistosta, siellä varmaankin on enemmän teitä. En ole käynyt åedes lukiota, joten minulle on suuri ihme. Olen toki tavannut paljon ihmisiä, mutta tästä työkaverista melkein loistaa se äly.
Ei kaikki älykkäät mene yliopistoon ja jotkut heikkolahjaiset menee...
Yksikään heikkolahjainen ei tasan mene yliopistoon.
Se on kyllä totta, että kaikki älykkäät ei sinne mene, suurin osa heistä kuitenkin.
Mites jos ei pääse yliopistosta pois valmistuneena? Eihän sisäänpääsy ole tae siitä, että opinnoista selviytyy.