Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko jonkun todella älykkään ihmisen?

Vierailija
25.03.2023 |

Mulla on työkaverina niin älykäs ihminen, että voin vain ihmetellä kuinka hän voi tietää niin paljon, älytä kaiken ja vielä muistaakin asiat vuosien takaa.
Kaiken lisäksi on mielettömän mukava ja jutustelee ihan tavallisia.
Mietin vain hänen kannaltaan että löytääköhän kovinkaan usein tasoistaan keskusteluseuraa. Voi nämä meidän muiden tänään sataa vettä jutut olla hiukan tylsiä ;)

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen muutaman. Tuntuvat jaksavan paremmin muita ihmisiä yleisesti kuin moni muu. Luulen, että johtuu kyvystä suhteuttaa ja ymmärtää kokonaisuuksia, koskien omia harmituksen aiheitaankin. Sellainen erityiseltä tuntuva taito olla ottamatta asioita liian henkilökohtaisesti tai tarkastella niitä minäkeskeisesti.

Arvelen myös, että heidän oma päänsä pitää heidät viihdytettyinä, heillä tuntuu olevan harvoin tylsää silleen perinteisesti ja uteliaisuus ajaa turhautumista vahvemmin.

Mutta sitten kun älykkyysosamäärien välinen ero on liian suuri, ei kumpikaan tule enää ymmärretyksi eikä ole kiinnostusta toisen asioihin. Jos toinen on vielä introvertti ja toinen puliseva papupata, niin eihän siitä keskustelusta mitään tule vaikka istuttaisiin esim. työpaikan kahvipöydässä.

Vierailija
22/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Oon meinaan itte.

Hyviä perseitä tykkään katsella 👍

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei itseä lasketa, niin puolisoni.

Vierailija
24/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap, mistä tuollaisen kaverin löytäisi? 

Koska on sanomattakin selvää, kun sanotaan seuran tekevän kaltaisekseen, niin itse kaipaan stimulaatiota niin aivoille, arvoille, luovuudelle ja omintakeiselle ajattelulle. 

Olen tiedostanut että olen paljon yksin siksi että en koe oman nykyisen seurani olevan kovin ylentävää, vaan usein tapaamiset menevät ongelmista valittamiseen jne. en muista milloin olisi ollut syvällisempiä keskusteluja maailman menosta. 

Kateellisena katson vanhoissa elokuvissa, joissa ihmiset vaihtavat mielipiteitä, jopa väittelevät sivistyneesti, eikä kukaan loukkaannu. 

Mutta epäilen että todella älykäs ihminen olisi kiinnostunut seurastani, koska vaikka olen todettu aika älykkääksi, sen on aika fragmentoitunutta, ja olen monilla tavoin aika heikko, mutta toisaalta briljantti.

Minua itseäni ei haittaa jos todella älykäs ihminen on jotenkin erikoinen tai tavanmukaisesta poikkeava, se on vain virkistävää.

Voi, toivon teidän tienne risteävän joskus. Minun työni on sellainen, ettei sieltä ikinä uskoisi löytyvän noin älykkäitä ihmisiä, ei varmaan kannata meille tulla töihin. Tosiaan tuolla joku kirjoitti yliopistosta, siellä varmaankin on enemmän teitä. En ole käynyt åedes lukiota, joten minulle on suuri ihme. Olen toki tavannut paljon ihmisiä, mutta tästä työkaverista melkein loistaa se äly.

Vierailija
25/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei itseä lasketa, niin puolisoni.

Nii on

Sillä on myös tiukka pepa

Vierailija
26/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on sanomattakin selvää, kun sanotaan seuran tekevän kaltaisekseen, niin itse kaipaan stimulaatiota niin aivoille, arvoille, luovuudelle ja omintakeiselle ajattelulle. 

Olen tiedostanut että olen paljon yksin siksi että en koe oman nykyisen seurani olevan kovin ylentävää, vaan usein tapaamiset menevät ongelmista valittamiseen jne. en muista milloin olisi ollut syvällisempiä keskusteluja maailman menosta. 

Kateellisena katson vanhoissa elokuvissa, joissa ihmiset vaihtavat mielipiteitä, jopa väittelevät sivistyneesti, eikä kukaan loukkaannu. 

Mutta epäilen että todella älykäs ihminen olisi kiinnostunut seurastani, koska vaikka olen todettu aika älykkääksi, sen on aika fragmentoitunutta, ja olen monilla tavoin aika heikko, mutta toisaalta briljantti.

Minua itseäni ei haittaa jos todella älykäs ihminen on jotenkin erikoinen tai tavanmukaisesta poikkeava, se on vain virkistävää.

Voi, toivon teidän tienne risteävän joskus. Minun työni on sellainen, ettei sieltä ikinä uskoisi löytyvän noin älykkäitä ihmisiä, ei varmaan kannata meille tulla töihin. Tosiaan tuolla joku kirjoitti yliopistosta, siellä varmaankin on enemmän teitä. En ole käynyt åedes lukiota, joten minulle on suuri ihme. Olen toki tavannut paljon ihmisiä, mutta tästä työkaverista melkein loistaa se äly.

Ei kaikki älykkäät mene yliopistoon ja jotkut heikkolahjaiset menee...

Vierailija
27/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä älykäs kaltaistaan seuraa löytää, kunhan älyää muuttaa peräkylältä pois.

Vierailija
28/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tarve päästä jostain epätoivoisesti eroon

Vierailija
29/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinut ap.

Oon täällä kkinan takana - AP

.

AAAPEEE!!!!

Aaaaaaaa Peeeeeee!!!!

Aaa puuu vaaaa!

Vierailija
30/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni älykäs ahdistuu.

Vierailija
31/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen muutaman. Tuntuvat jaksavan paremmin muita ihmisiä yleisesti kuin moni muu. Luulen, että johtuu kyvystä suhteuttaa ja ymmärtää kokonaisuuksia, koskien omia harmituksen aiheitaankin. Sellainen erityiseltä tuntuva taito olla ottamatta asioita liian henkilökohtaisesti tai tarkastella niitä minäkeskeisesti.

Arvelen myös, että heidän oma päänsä pitää heidät viihdytettyinä, heillä tuntuu olevan harvoin tylsää silleen perinteisesti ja uteliaisuus ajaa turhautumista vahvemmin.

Hyvin kiteytetty. Omalla kohdallani puhun usein loputtomasta tiedonjanosta. Voin lukea ja etsiä tietoa vaikka kellon ympäri kyllästymättä, lähes aiheesta kuin aiheesta. 

Vierailija
32/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääsykokeiden kautta ei pääse tyhmimmät.

Vierailija
33/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä päivystää naisia jotka eivät koskaan päässeet yliopistoon!

Vierailija
34/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussamme oli huippuälykäs oppilas. Aloitti kahdet korkeakoulu opinnot samaan aikaan. Lukion ka oli 10. Hän kuitenkin tap poi itsensä.

Evoluutio tuotti nopean tulilangan, ei hävettävää kellään sekä tietenkin:

PIR

Vierailija
35/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tarve päästä jostain epätoivoisesti eroon

Onneksi ei enää. Nyt on kaikki hyvin tällä saralla.

Vierailija
36/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliitikoista tulee ekaks mieleen Li Andersson. Siinä on hallituksen älykkäin ministeri. Onhan hän jo koulussa ollut huippu mutta Lin mielipiteet on aina niin hyvin perusteltuja ja virheettömiä. Aina perustuu faktaan.

Toinen älykäs henkilö oli Stephen Hawking ja tietysti Albert Einstein.

Kylmän laskelmoiva Marxin ulkoaopettelu vastaan kosmisten mittakaavojen sisäistäminen.

CAMAAN

Vierailija
37/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruuden ystäväni ja useampi opiskelukaveri yliopistolta ovat olleet keskimääräistä älykkäämpiä. Ystäväni tosin on valitettavasti ollut pidempään edesmennyt. Poistui omaehtoisesti keskuudestamme.

Yliopiston ihmisistä yksi tulee mieleen, hän on kokonaisuutena älykkäin ihminen jonka olen koskaan tavannut. Toimi tutkijana ja väitteli tohtoriksi tietojenkäsittelytieteestä. Taitava shakinpelaaja ja pianisti.

Jos tekisi Mensan yms. testin, niin olisi täysin varmasti huippuälykkäiden kohortissa. Siis huomattavasti sen "tavallisen" Mensan älykkyysrajan ylitse.

Hän oli / on ihminen joka kykeni opiskelijana sellaiseen matemaattis-loogiseen päättelyyn, että pystyi esim. ratkaisemaan matematiikan tehtävän joka oli liian vaikea ko. aiheesta väitelleelle professorille.

Ja ennenkaikkea ilman mitään ennakkotietoja. Hän ei ollut siis ennen ko. tehtävän ratkaisua koskaan opiskelut aikaisemmin tätä tiettyä osa-aluetta.

Edellä esitetyt oletukset älykkyyden ja stressinsietokyvyn yhteydestä eivät kyllä hänen kohdallaan pidä paikkaansa. Hän stressasi siinä missä muutkin.

Vierailija
38/51 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin kiteytetty. Omalla kohdallani puhun usein loputtomasta tiedonjanosta. Voin lukea ja etsiä tietoa vaikka kellon ympäri kyllästymättä, lähes aiheesta kuin aiheesta. 

Tuossa kun ap kuvasi valtavaa tietomäärää ja hyvää muistia, luulen että tällainen tietopohja antaa myös mahdollisuuksia yhdistellä ja vertailla ilmiöitä, jolloin niistä voi taas havaita uusia ilmiöitä. Eli tiedonjano ei itsessään ole ajava voima vain itse tiedon vuoksi, vaan päättelyn mahdollistavan materiaalin hankkimista. Kuin tutkimuksessa taustatiedon hankkiminen, mutta tutkimuskohteena on koko universumi. Tarve kokonaisuuden ymmärtämiseen.

Vierailija
39/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostat ystävältäni, hän on hiukan pihalla toisissa asioissa ja toisissa skarppi. Mutta jutellaan pitkään maailmanmenosta ja molemmat hyötyvät. Hän on oikein kiinnostunut sellaisista asioista joihin itselläni ei ole aikaa, ja hänellä on enemmän aikaa lukea, joten hän kertoo minulle löytämistään kirjoista ja sitten aletaan nivoa asioita toisiinsa. Lisäksi hänellä on sellaista psykologista silmää, josta olen hyötynyt paljon enemmän kuin keskinkertaisesta terapeutista voisi. Hänellä on muitakin hyveitä, joita arvostan, ja vaikka hän osaa olla ikäväkin ihminen maailmalla toimiessaan, jäykän periaatteellinen ja siksi osallisena konflikteissa ymmärtämättä miksi, ymmärrän ne hänen taustastaan johtuviksi asioiksi. Samat piirteet kun myös mahdollistavat hänen omalaatuisen maailmankuvansa, jonka kanssa on ilo keskustella. Me kun todellakin näemme paljon asioita toisin, joten omien uskomusten testaaminen onnistuu erinomaisesti. 

Meidän ajassamme on tämä ongelma, että loukkaantuminen on hyve ja sivistys turhaa, mutta eiköhän se muoti muutu aika pian. Voimme kaikki tehdä jotain sen eteen, jotta muutos olisi sen verran nopea ja perusteellinen, että menetetään mahdollisimman vähän prosessissa. Ennen kuin sukupolvet menevät tietoineen ja taitoineen hautaan siirtämättä niitä eteenpäin. 

Vierailija
40/51 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen, on läpäissyt Mensan testit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä