Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oon eläkkeellä mt syistä. Mitä tekisin päivät?

Vierailija
25.03.2023 |

Onko ehdotuksia? Tulee paljon oltua koneella mutta onhan tämäkin tylsää! Päivät toistaa samaa kaavaa.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin soittimen soittaminen, esim sähköpiano tai kitara? Toki jonkin verran maksaa itse soitin, mutta jos yhtään kiinnostaa niin suosittelen! Saa paljon sisältöä elämään

Vierailija
22/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alat vahtaamaan ResQ -ruokia. Se onkin tarkkaa puuhaa ja säästää rahaa. Käyt kävelemässä, keräät pulloja ja kolikoita tyhjistä ostoskärryistä.

Käytät työttömyysalennuksia teattereissa ja uimahallilla/kuntosalilla.

Katsot ilmaisia kanavia kuten Viaplay ja kuuntelet ilmaisia äänikirjoja, molemmista löytyy ajoittain ilmaisjaksoja.

Viet kirpparille tavaraa, voisi ihan lahjoittaakin samalla tulee päivän hyvä työ tehtyä.

Ole positiivisten ja kannustavien ihmisten kanssa tekemisissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, ja opiskele kieliä!

Vierailija
24/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään vapaaehtoistyö ei tule kysymykseenkään.

Ota arkeesi pieniä itseäsi kiinnostavia asioita. Yksikin riittää.

Vierailija
25/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen osa-aikatöitä työkyvyttömyyseläkkeellä. Mukava tavata ihmisiä ja saada lisää rahaa.

Ainakaan Helsingin seudulla ei ollut vaikeaa saada hommia.

Oliko vaikea päästä eläkkeelle tai hommiin? minkäköhän alan hommia?

Eläkkeelle pääseminen oli hidasta, mutta ei vaikeaa. Hommiin pääseminen oli nopeaa ja helppoa. Opetustehtäviä teen.

Vierailija
26/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntosalitreeniä.

Vierailija
27/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan siis jo laittaa ruokaa, liikun kyllä liian vähän. Ongelma on se etten oikein viitsi liikkua ihmisten ilmoilla. Olin ennen julkisessa työpaikassa ja en halua tavata tuttuja. Tää rajoittaa aika paljon elämää.

Nyt päiviä rytmittää lasten kouluun laitto ja herätys, päivisin teen ruokaa ja olen koneella, katson jotain sarjaa jne. Iltapäivällä lapsille ruuan laitto, kaupassa käyminen. Illalla taas koneella. Käyn ajoissa nukkumaan. Paras olisi kun voisi muuttaa eri kaupunkiin mutta ei juuri nyt mahdollista.

Ap

Vierailija
28/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta seksinukke

Vierailija
29/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jonkin soittimen soittaminen, esim sähköpiano tai kitara? Toki jonkin verran maksaa itse soitin, mutta jos yhtään kiinnostaa niin suosittelen! Saa paljon sisältöä elämään

Mitä biisejä koittaisi?

Vierailija
30/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiyteen liittyvä kehittyminen? Sanon nyt ihan suoraan lapsettomana, että miettisin kaikkea mahdollista kasvatukseen liittyvää nyt ja tulevaisuudessa, mille ikinä voisin omistautua. Kai tiedät tietotekniikan kehittymisestä, kyberrikollisuudesta, monimutkaisista ihmiskuvioista ja kehityspsykologiasta? Äitinä olet vastuussa paljosta.

Itse jouduin tekemään valinnan lapsettomuudesta osittain nimenomaan mt-syistä, joten pidä ihan vapaasti minua naiivina ja sairaana näiden sanojen perusteella. Muista tuntea ylemmyyden tunnetta ja olla röyhkeä rakentavilla tavoilla siellä, mistä tulee sopiva tunne.

Opiskele tai opettele jokin taito, josta on hyötyä muille. Ehkäiset näin tarpeettomuutta, joka tulee ihan oikeasti kipeänä olona, jos teet vain "itseäsi kiinnostavia asioita".

Vierailija
31/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rippuu missä aut, mutta voisi harkita myös osa-aika töitä. Sen liäksi että se olisi hyödyllistä yhteiskunnalle ja täyttäysi näitä harvinaisempia työpaikkoja, niin saisi lisää rahaa itselle. Ja sitä tekemistä! Saisi taas tuntea olevansa hyödyllinen.

No, vaikka ei töitäkään olisi niin kyllähän sitä jotain hommaa voi keksiä. Aloittaa vaikka siitä että keksii ruutineja päiviin. Ateria rytmit, ja siten että valmistaa itse ruoan, lisäksi tässä säästää. Käy kävelyllä päivittäin. Tee joku pieni jumppa keholle jos tarvii. Katsele tv:stä suosikki ohjelmat. Radio suomi taustalle pyörimään.

Työkyvyttömyyseläkkeellä olevat eivät ole työkykyisiä! Siksi lainaamani kommentti tuntuu jopa julmalta. 

Tää on totta. On olemassa syy miksi ihmiset ovat työkyvyttömyyseläkkeellä. He ovat sairaita. Ei siinä tilassa huolehdita muista kuin itsestä.

Vierailija
32/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ala tekeen hittibiisejä. https://youtu.be/qxF8v0D04kM

Vierailija
33/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin ja lopeta tekosyiden takia loisiminen!

Vierailija
34/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin, ja opiskele kieliä!

Tätä tulin ehdottamaan. Duolingo puhelimeen ja/tai kansalaisopiston tai vastaavan kielikurssit. Kun jonkin verran oppii, voi katsella, löytyisikö paikkakunnalta keskustelukerhoa tai muuta toimintaa opiskelemallasi kielellä.

Vierailija
35/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää aina herkkua oo, mut tässä mitä itse teen (samasta syystä pysyvästi eläkkeellä):

- ulkoilu aina kun jaksaa ja olo antaa myöten, pienikin ulkoilu on tyhjää parempi

- uuden kielen opiskelu

- uuden soittimen opiskelu (hankin vuosi sitten vanhan kitaran ja sitä opetellut ihan itsekseen)

- Netflix ja telkkari

- lukeminen (voi myös pitää lukupäiväkirjaa ja/tai liittyä johonkin lukupiiriin/ryhmään)

- käsityöt

- ruuanlaitto ja leipominen

- kotijumppa/venyttely aina kun jaksaa

- ristikot, sudokut, värityskirjat

- kodin sisustaminen ja viherkasvien hoito

- rentoutuminen ja meditointi

Vierailija
36/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene töihin ja lopeta tekosyiden takia loisiminen!

huono rölli jonne

Vierailija
37/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin tulla kirjoittamaan, että ihanan tsemppaavia ja myönteisiä vastauksia täällä! Vaikka olihan yksi mätämuna ehtinyt tähänkin ketjuun. Onneksi pääosin kivoja vastauksia.

-sivusta

Vierailija
38/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä biisejä koittaisi?

Tuossa yksi esimerkki

Vierailija
39/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaan siis jo laittaa ruokaa, liikun kyllä liian vähän. Ongelma on se etten oikein viitsi liikkua ihmisten ilmoilla. Olin ennen julkisessa työpaikassa ja en halua tavata tuttuja. Tää rajoittaa aika paljon elämää.

Nyt päiviä rytmittää lasten kouluun laitto ja herätys, päivisin teen ruokaa ja olen koneella, katson jotain sarjaa jne. Iltapäivällä lapsille ruuan laitto, kaupassa käyminen. Illalla taas koneella. Käyn ajoissa nukkumaan. Paras olisi kun voisi muuttaa eri kaupunkiin mutta ei juuri nyt mahdollista.

Ap

Eikö tuossa ole jo ihan tarpeeksi tekemistä? Minulle ainakin riittää yhden lapsen asioiden hoidot. Kuten joku tuolla sanookin niin oikeasti sinun ei pitäisi pitää kenestäkään muusta huolta kuin itsestäsi. Ainakaan minulla ei riitä voimat edes siihen ja terveydentila on jatkuvasti luisumassa. Eläkekään ei ole tarkoitettu siihen että on alaikäisiä huollettavia vaan mitoitettu ainoastaan elättämään eläkkeellä oleva ihminen ei ketään muuta. Tässä joutuu itsensä laittamaan lapsen takia aina viimeiseksi ja jää terveys hoitamatta.

Vierailija
40/53 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perusta joku sivutoiminen tmi, ja tienaat sitten sillä just sen verran mitä eläkkeellä voi tienata

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kolme