Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiat joita vielä yli 40- vuotiaanakaan ymmärrä

Vierailija
25.03.2023 |

Minä oon 42 enkä vieläkään ymmärrä politiikasta mitään. Esimerkkinä mikä on vasemmisto, oikeisto ja mitä näitä nyt on. Uutisia katsellessa vaan nyökyttelen kun puoliso jotakin kommentoi. Enkä myöskään ymmärrä miten loton porukkapelit toimii. Ja miten Visa luottokortti käytännössä toimii. Siksi en oo sitä hommannu. Normi debit vain. Ja jos joku näistä asioista mulle tekis selonteon niin taas vaan nyökyttelisin vaikken ymmärtäis.. Onko muilla tän ikäsillä ymmärtämisessä ongelmaa😂

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten yleistä typeryyttä en ymmärtänyt nuorena enkä ymmärrä vieläkään.

Vierailija
22/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijoittaminen, pörssit jne raha-asiat.

Toki en muista, että niitä olisi ikinä missään opetettukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä tynnyrissä sä oot elänyt? Mikä on sun koulutustaso?

Mitä se tähän liittyy, koulutustaso?

Liittyy ihan siihen, että asioista pitää ottaa itse selvää, kun opiskelee korkeakoulussa. Kaikkia vastauksia ei kaadeta sun päähän suoraan, vaan itse pitää pohtia ja miettiä ja etsiä,

Mä olen käynyt amkn ja yliopiston.

Yhdessäkään koulutyössä ei ole ollut tarvetta selvittää loton porukka pelin logiikkaa tai vasemmiston aatteita.

Itsekään en ole porukkalottoa koskaan pelannut, eikä politiikka kiinnosta, niin olen samassa veneessä apn kanssa.

M40

Vierailija
24/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yli neljänkymmenen ja politiikka on alkanut jollain lailla kiinnostaa vasta viime vuosina (aina olen silti äänestänyt). Tuntuu hirveältä suolta perehtyä aiheeseen. Eilen just sattui Ylellä juttu äänteen laskemisesta, en sitäkään ollut tiennyt, että miten tapahtuu, mutta nyt tiedän. Tiesittekö te, että Suomessa käytettään äänten laskemisessa belgialaisen D'Hondtin menetelmää? 😄

Älä, ap, välitä näistä naljailuista. Ei mullakaan ole mitään käsitystä vaikkapa jääkiekon säännöistä, tai jalkapallon tai pesäpallon. En osaisi tehdä veroilmoitusta, ei ole tarvinnut. Sijoittaminen, pörssit, korot, lainan ottaminen sun muut ovat ihan hepreaa, näitäkään en ole tarvinnut. Sijoittaminen kyllä kiinnostaisi, koska rahan makuuttaminen tilillä taitaa olla vähän hölmöä.

Olisi ehkä aikoinaan kannattanut käydä lukio. Toisen asteen kautta olen mennyt amk:n, mutta eipä siellä enää tällaisia asioita opeteltu, vaan opiskeltiin ammattiin.

Kyllä ne äänet lasketaan ihan yksinkertaisella yhteenlaskutoimituksella.

Vaalituloksessa sitten käytetään dhönttiä.

Vierailija
25/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyypillinen nainen.

Vierailija
26/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä, että miksi niin monille ihmisille on tärkeää olla muodikas. Aikuiset ihmiset katsovat muilta (ihmisiltä ja netistä jne) mallia, että mitä nyt "kuuluu" olla päällä, ja millainen meikki on in. 

En myös ymmärrä sitä, että jonkun julkkiksen elämä kiinnostaa niin, että sitä seurataan instassa sun muualla, ja sitten siitä vielä tärkeänä keskustellaan muiden kanssa keskustelupalstoilla. 

N41

Vierailija
27/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni16kerava kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olen yli neljänkymmenen ja politiikka on alkanut jollain lailla kiinnostaa vasta viime vuosina (aina olen silti äänestänyt). Tuntuu hirveältä suolta perehtyä aiheeseen. Eilen just sattui Ylellä juttu äänteen laskemisesta, en sitäkään ollut tiennyt, että miten tapahtuu, mutta nyt tiedän. Tiesittekö te, että Suomessa käytettään äänten laskemisessa belgialaisen D'Hondtin menetelmää? 😄

Älä, ap, välitä näistä naljailuista. Ei mullakaan ole mitään käsitystä vaikkapa jääkiekon säännöistä, tai jalkapallon tai pesäpallon. En osaisi tehdä veroilmoitusta, ei ole tarvinnut. Sijoittaminen, pörssit, korot, lainan ottaminen sun muut ovat ihan hepreaa, näitäkään en ole tarvinnut. Sijoittaminen kyllä kiinnostaisi, koska rahan makuuttaminen tilillä taitaa olla vähän hölmöä.

Olisi ehkä aikoinaan kannattanut käydä lukio. Toisen asteen kautta olen mennyt amk:n, mutta eipä siellä enää tällaisia asioita opeteltu, vaan opiskeltiin ammattiin.

Kyllä ne äänet lasketaan ihan yksinkertaisella yhteenlaskutoimituksella.

Vaalituloksessa sitten käytetään dhönttiä.

Kiitos tarkennuksesta. Tajusin (oho!) tämän, mutta näköjään käytiin vääriä termejä. Saanen anteeksi?

Vierailija
28/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meiltä jäi työntekijä eläkkeelle just ja hän ei ymmärtänyt edes sitä eläke systeemiä ja piti juurta jaksaen selittää, kun ei ollut ymmärtänyt virkailijan puheita ollenkaan.

Hän oli mukava ja reipas, mutta ei seurannut mitään mediaa eikä uutisia.

Liikkui käytännössä parin kilometrin säteellä kodin ja työpaikan ympäristössä

Ihmettelin kyllä usein, että kuinka joku olla näin tietämätön asioista ja sitten vielä kyseenalaisti toisten puheita etteivät kyllä ole totta.

Jokainen elää tyylillään, mutta luulen hänelle tulevan nyt eläkepäivinä todella pitkä aika mikäli ei ala muuttaa elintapojaan

Vierailija
29/42 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä myönnän etten ymmärrä tota euriboria. Ihan kuin se olisi joku elävä olento, joka itsekseen nousee ja laskee kuten tykkää. Vai onko siellä robotti, joka jotenkin laskee kaikkia maailman pörssikursseja, inflaatiota sun muita ja sit sen laskukaavan mukaan nousee? Vai kokoontuuko jokin lautakunta joka maanantaisin "hei jätkät, mihis me tällä viikolla prosentit lätkitään"?

Vierailija
30/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että kuinka itseään kunnioittava ihminen pitää crockseja. Maailman hirveimmät kengät.

Vierailija
31/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vähitellen aika vetää pää pois perseestä? Todellakin on pienen ryhtiliikeen paikka jos kertomasi on totta! Nuo kaikki on sellaisia asioita jotka pystyt helposti selvittämään. Iltapäivän kun luet Wikipediaa olet jo paljon viisaampi.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Vasemmisto%E2%80%93oikeisto-ulottuvuus

Aloita vaikka tuosta.

Vierailija
32/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on älykäs, niin on yleensä myös kiinnostunut asioista ja etsii tietoa. Silloin oppii ymmärtämään.

Vierailija
33/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ap huoli, tiedän monta, jotka eivät ole olleet pätkääkään kiinnostuneet politiikasta. Itseni mukaan lukien.

Tässä vain ehtivät ensimmisenä sörkkimään sellaiset, jotka ihmettelevät, miten voi olla joku jota ei kiinnosta samat asiat kuin heitä.

Tätä minä en ymmärrä vieläkään, vaikka olen jo yli 60.

Että miten ihmiset eivät aikuistuessaankaan osaa ajatella meidän olevan yhtä arvokkaita ja tärkeitä kaikki.

Itse ymmärrän psykologiasta, mielenterveyshäiriöistä ja käyttäytymismalleista sekä myös tuosta jonkun mainitsemasta pesäpallosta, johtuen että olen kiinnostunut niistä. En silti pidä huonompina politiikasta kiinnostuneita ja siitä tietäviä. Antaa kaikkien kukkien kukkia... vaikka toiset eivät antaisi 🙄

Vierailija
34/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin voivatko heteromiehet tanssia kuten naiset nyt ja ennen, esimerkiksi twerkkaus, ketsuppityttötanssi tai spicegirlsit. Huumorilla vaikka. Vai ujostelevatko, pelkäävätkö sitä. Miksi naiset sitten tanssivat niin, nolosti? Entä asut.

Vierailija
35/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ymmärrä miksi jotkut täällä palstalla haluavat heti päteä jos toinen ei tiedä jostain asiasta. Saako ne siitä jotain kiksejä.. muakaa ei politiikka kiinnosta pätkääkään joten en edes äänestä. Mua lähinnä kiinnostaa mitä ruokaa pystyn perheelle ostaan ensi viikolla tai miten saan ostettua lapselleni syntymäpäivälahjan ensi kuulla. Ja kyllä, olen töissäkäyvä äiti ja yli 40 vuotias. Peace👍

Vierailija
36/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä en ymmärrä miksi jotkut täällä palstalla haluavat heti päteä jos toinen ei tiedä jostain asiasta. Saako ne siitä jotain kiksejä.. muakaa ei politiikka kiinnosta pätkääkään joten en edes äänestä. Mua lähinnä kiinnostaa mitä ruokaa pystyn perheelle ostaan ensi viikolla tai miten saan ostettua lapselleni syntymäpäivälahjan ensi kuulla. Ja kyllä, olen töissäkäyvä äiti ja yli 40 vuotias. Peace👍

Ei siinä mitään, jos on yksinkertainen ja sellaisena haluaa pysyäkin. Yleensä ihmisillä on kuitenkin taipumus kehittää itseään ja ymmärrystään niin töiden kuin opiskelujen parissa. 

Vierailija
37/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymiöiden käyttöä en ole ymmärtänyt koskaan.

Vierailija
38/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoruotsia en ymmärrä.

M44

Vierailija
39/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun alemman ketjun innoittamana: olen yli 40 v enkä millään pysty ymmärtämään/uskomaan, että jotkut naiset oikeasti nauttisivat a***li yhdynnöistä.

Vierailija
40/42 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ompas negatiivista kommenttia

No jos ap on noin v i tun i diootti ja t yhmä niin mitäköhän kommentteja olisi voinut olla odotettavissa?? Taidat olla itsekin ap:n kanssa samaa sarjaa.

Tässä esimerkki aikuisesta nettikiusaajasta. Asiallista tekstiä aikuisetkaan eivät osaa suoltaa ulos. Vai osuiko tätä kirjoittajaa omaan nilkkaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi