Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muuta vaihtoehtoa kuin irtisanoutua? En pysty tekemään työtäni niinkuin haluaisin..

Vierailija
25.03.2023 |

En tiedä mistä aloittaisin, joten menen suoraa asiaan.
Työskentelen päiväkodissa lastenhoitajana. Ryhmässä on myös kaksi opettajaa.
Useat viikot menevät niin, että he istuvat tietokoneella suunnittelemassa ja minä hoidan käytännön hommat. Jos yritän ehdottaa, että tehtäisi toisinpäin, että itsekin pääsisin koneelle, niin asia jyrätään. He saattavat parhaimmillaan istua koneella yli 2h jopa 3.
Haluaisin suunnitella ja tehdä enemmän, muutakin kuin käytännön työtä, mutta se on ihan mahdotonta. Kahvilla ehtii käydä 5 min ja äkkiä takaisin ryhmään. En koe, että pystyisi toteuttamaan työtäni laadukkaasti ja siten, miten haluaisin. Minulla ei ole aikaa panostaa laadukkaaseen työhön, koska aikani ei riitä ja sitä en saa ilman, että syntyisi riitaa.
Kun pääsen kotiin niin stressaa jo valmiiksi seuraava päivä. Joka ikinen päivä koen, että en ole tehnyt tarpeeksi ja päässäni pyörii jatkuvasti kaikkea suunnitelmia ja stressi siitä, että minulla ei ole mahdollisuutta tehdä kaikkea.
Mielestäni lastenhoitajallakin täytyy olla oikeus saada panostaa työhönsä.
Usein, kun pidän toimintahetkiä, niin vedän hatusta mitä tehdään, koska en pysty suunnittelemaan. Ehkä kerran olen päässyt koneella tekemään jotain ja olemaan hetken poissa ryhmästä.
Olisi kiva kuulla muilta lastenhoitajilta, että millainen tilanne teillä on töissä?
Olen miettinyt irtisanoutumista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatuksia?

Vierailija
2/9 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstahullu vauhdissa ajatuksia pyytelemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluttaudu lisää niin pääset vaikka varhaiskasvatusjohtajaksi. Jos kerran suunnittelu on sun juttu eikä lapset.

Vierailija
4/9 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luokattomat opettajat sun ryhmässä, jos kuvittelevat työnsä lähinnä tietokoneella istumiseksi. Tuollainen toiminta kostautuu heille, kun eivät saa hyviä ja pysyviä lastenhoitajia.

Vierailija
5/9 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No irtisanoudu

Vierailija
6/9 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä mitään halua suunnitella. Haluut vaan istumaan sinne koneelle :D Kyllä sä nyt sen verran ammattitaitoinen olet, että pystyt vetämään jonku leikin lasten kanssa. Ja keskenäänhän ne lapset leikkii paljon.

Se no nyt vaan voi voi, jos on opiskellut vähemmän.

Vierailija
7/9 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin työskentelet? Jos olet pk-seudulla, suosittelen, että irtisanoudut ja alat tekemään keikkaa. Pääset valitsemaan ryhmän.  Pääset vakinaiseksekin, jos se sua kiinnostaa. 

Vierailija
8/9 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä hittoa? Miksi kukaan siellä istuu koneella monta tuntia päivässä, ja miksi sinäkin haluaisit tehdä niin? Eikö siellä ole tarkoitus hoitaa niitä lapsia? Jos haluat työskennellä tietokoneella istumalla, niin opiskele insinööriksi tai jotain.

Vierailija
9/9 |
11.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin rakennusapumiehenä ajattelin, että minusta on enemmän töitä suunnittelemaan kuin tekemään. Ratkaisu oli tietysti opiskelu.