Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Facebook täysin kuollut?

Vierailija
25.03.2023 |

Kukaan ei tee enää päivityksiä. Mainoksia mainosten perään.

Uskaltaisinko poistaa jo tilini?

Kommentit (92)

Vierailija
41/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän ihmiset oo nykysin siellä vaa sen messengerin takia

Mikä se?

Ei kiinnosta kumpikaan.

Teennäistä mukamas-yhteydenpitoa.

Ahistaa paljon vähemmän, kun jätin facen.

Mikä siellä facebookissa ahdisti? Minusta on vaan mukava katsella, että mitä kavereille kuuluu. 

Minustakin on kiva, kun Facebookissa ihmiset vielä kirjoittavat - tykkään lukea ihmisten kuulumisia. Johonkin Instagramiin lätkitään vain kuvia ja videoita, jostakin TikTokista puhumattakaan. Moni kaveri kyllä näyttää Facebookiinkin laittavan vain Storyja vai mitä ne ovat ne, missä on videota ja ääntä ja vaihtuvia kuvia, mutta niitä en viitsi edes avata. Liian levotonta sisältöä minulle.

Vierailija
42/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla näkyy myös pelkkiä mainoksia. Yleensä vielä 98% sellaisia jotka eivät kiinnosta pätkääkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla näkyy myös pelkkiä mainoksia. Yleensä vielä 98% sellaisia jotka eivät kiinnosta pätkääkään.

Sama

Vierailija
44/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa käyttää kun pelkkää mainosta. Kavereiden päivitykset jää usein näkemättä mainosten takia.

Muutamassa ryhmässä olen mukana, sen takia en ole poistanut tiliä.

Vierailija
45/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää mainospaskaahan se nykyään on.

En enää lisää kuvita tai tee päivityksiä, olen mukana lähinnä ryhmien seuraamisen takia.

Vierailija
46/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Someton kirjoitti:

En ole missään somessa koskaan ollutkaan, paitsi tyttären takia ig:ssä pari vuotta väärällä nimellä sitä kyttäämässä (tyttö tiesi kuka olen mutta kaverit ei), kun tytär oli varhaisteini. Pelkkä turvallisuusjärjestely silloin.

En oppinut ymmärtämään ig:n hauskuutta silloinkaan.

Tiedoksesi, myös vauvapalsta on sosiaalista mediaa.

Pölöpölö. Ei täällä kukaan ole naamallaan ja nimellään ja kerro arkisia kuulumisiaan, seuraa tuttujensa tekemisiä ja viestittele tuttujen kanssa.

Miksi tämä "vauvapalstakin on somea" pitää aina tunkea näihin keskusteluihin, kun aasikin tajuaa, että tämä on aivan eri asia kuin fb ja ig?

Vierailija
47/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen fb.ssä lähinnä ryhmien takia. Meillä on rescue koira ja kuulun erilaisiin rescue-ryhmiin ja niissä on yleensä mukava ja lämmin tunnelma. 

Samoin kuulun joihinkin villasukka ryhmiin, niistä saa hyviä vinkkejä omiin tekeleisiin ja sitten seuraan esim Eläinsuojelukeskus Tuulispäätä ja sen tapahtumia fb kautta. 

Ja Reissukissa Pessiä ja koirajengiä ym eläinjuttuja.

Kavereissa on vain yksi, joka jaksaa päivittää tekemisiään lähes joka päivä ja muutama jotka joskus päivittää jotakin, mutta ryhmät on se syy, miksi olen fasessa.

Vierailija
48/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä seuraan erilaisia ryhmiä. Kaverien päivityksiä tosi harvoin.

Mutta en muuta kaipaakaan.

Vierailija
49/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo ikinä ees ollut FB:ssa, enkä siltikään koe jääneeni mistään paitsi 🙄

Siis kyllähän fb:n alku ja nousu on ollut vahva sukupolvikokemus.

Minkä ikäisten sukupolvikokemus sun mielestä?

Vierailija
50/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen mainoksia? Ei mulla näy ainakaan juuri mitään. 

Vierailija
51/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 50+ ja Facebook on keino pitää yhteyttä ystäviin, joita mulla on pitkin Suomea ja Eurooppaa.

Mä ja mun ystävät kyllä päivitellään kuulumisia Faceen. Mun teini-ikäinen lapseni ei todellakaan käytä Facebookia, se on kuulema boomereiden hommaa 😂

Vierailija
52/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fb on menneen talven lumia. Seuraavaksi kuihtuu ig.[/

On kuihtumassa jo, ei kukaan laita enää päivityksiä kuin harvakseltaan. Mikä on mielestäni harmi, tykkään katella tuttujen ja tuntemattomienkin kivoja kuvia. Facessa en ole ikinä ollutkaan.

Harrastetouhuissa toimii hyvin. En ole siellä omalla nimellä ja seuraan vaan omia harrastuksia.

Vierailija
53/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilu kaksi vuotta kun viimeksi käynyt. Miten tuon poistaminen tapahtuu?

Vierailija
54/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskoja selityksiä! Kukaan ei oo FB:ssa, ja kuitenkin on niin kiva kuulla ihmisten kuulumisia 😂

Vierailija
55/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Someton kirjoitti:

En ole missään somessa koskaan ollutkaan, paitsi tyttären takia ig:ssä pari vuotta väärällä nimellä sitä kyttäämässä (tyttö tiesi kuka olen mutta kaverit ei), kun tytär oli varhaisteini. Pelkkä turvallisuusjärjestely silloin.

En oppinut ymmärtämään ig:n hauskuutta silloinkaan.

Tiedoksesi, myös vauvapalsta on sosiaalista mediaa.

Pölöpölö. Ei täällä kukaan ole naamallaan ja nimellään ja kerro arkisia kuulumisiaan, seuraa tuttujensa tekemisiä ja viestittele tuttujen kanssa.

Miksi tämä "vauvapalstakin on somea" pitää aina tunkea näihin keskusteluihin, kun aasikin tajuaa, että tämä on aivan eri asia kuin fb ja ig?

Erilainenhan se tietysti on, mutta ei se muuta sitä, että keskustelupalstat olivat some 1.0.

Keskenään erilaisia ovat myös FB, Insta ja Twitter, mutta somea ne ovat kaikki. Niissä - etenkin kahdessa viimeisessä - voi kaikissa kommunikoida myös näennäisen anonyymisti. (No, nykyään vaikeampaa koska tili täytyy vahvistaa puhelimella, mutta henkilöllisyytesi silti muille keskustelijoille paljastu ellet halua.)

Tietysti vauvapalstailu on ihan eri asia kuin kirjoitella omalla nimellään ja kuvallaan jossain Facebookissa, mutta huvittaa aina nämä "minä en ainakaan haaskaa aikaani missään höpöhöpö-somessa" kun tyyppi itse kirjoittaa tämän.... vauvapalstalla.

-eri

Vierailija
56/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hauskoja selityksiä! Kukaan ei oo FB:ssa, ja kuitenkin on niin kiva kuulla ihmisten kuulumisia 😂

Kuulen kuulumiset puhelimella tai nokikkain.

Vierailija
57/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fb on mulla ainoa paikka, josta saa tietoa harrastuksiin liittyen, tapahtumakutsut, webinaarit jne.

Vierailija
58/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liityin siksi kun on sukua ja ystäviä pitkin poikin maita, kiva nähdä kuvia ja kuulumisia joita ei muuten näe vuosiin jos koskaan.. Mutta ei mullakaan muita ole kavereina kun sukua ja ystäviä jotka tunnen kunnolla. Outoa kun jotkut haalivat kaupan kassoista lähtien fb kavereita..

Vierailija
59/92 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on hyviä keskusteluryhmiä, ja seuraan myös jotain paikallisia kirppisryhmiä sekä kaupungin puskaradiota niin tietää mitä kylillä tapahtuu, ei tarvi lehtiä lukea. Muutama kaveri siellä jaksaa edelleen päivittää kaikki menonsa ja kuulumisensa, mutta muuten on kyllä hiljaista.

Vierailija
60/92 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen fb.ssä lähinnä ryhmien takia. Meillä on rescue koira ja kuulun erilaisiin rescue-ryhmiin ja niissä on yleensä mukava ja lämmin tunnelma. 

Samoin kuulun joihinkin villasukka ryhmiin, niistä saa hyviä vinkkejä omiin tekeleisiin ja sitten seuraan esim Eläinsuojelukeskus Tuulispäätä ja sen tapahtumia fb kautta. 

Ja Reissukissa Pessiä ja koirajengiä ym eläinjuttuja.

Kavereissa on vain yksi, joka jaksaa päivittää tekemisiään lähes joka päivä ja muutama jotka joskus päivittää jotakin, mutta ryhmät on se syy, miksi olen fasessa.

Noi eläinjutut on kivoja seurattavia, jos kissoista tykkäät niin tsekkaa "Katajankulmalaiset"! Toki noissa eläinsuojeluryhmissä näkee paljon kaikkea mikä masentaa ja surettaa, mutta pitäähän noista asioista tietää (meillä myös rescuekoira). 

Muutamia kavereita on jotka tosi aktiivisesti päivittää, itse ehkä kerran kuussa laitan omalle seinälle  jotain. Omissa ryhmissä sit enemmän aktiivinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän