Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä ihmisistä, jotka kutsuvat itsensä kylään?

Vierailija
25.03.2023 |

?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joitain melko tuntemattomia tyyppejä harrastuksista on kysellyt suoraan pääsyä kylään. 

Todella outoa ja miksi he eivät ensin kutsu omaan kotiinsa.

Meillä ei käy kuin lähiomaiset ja hyvin kauan tunnettuja ystäviä, pääasiassa kesäloma reisussa poiketen. 

Ei ole meilläkään koti edustuskunnossa ja ne jotka käyvät niin tietävät sen etukäteen jo. Kahvia on, aina jotain tarjottavaa ja vähintäänkin grilli makkaraa hiukopalaksi. 

Vierailija
22/27 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeasti vai ainoastaan rupattelumielessä? Moni sanoo, että olisi kiva käydä teidän uudessa kodissa tms., mutta ei se tarkoita, että haluavat kylään, se on sellainen kohtelias fraasi.

Mulla on esimerkiksi kaveri, joka voi vain laittaa viestiä "mä tuun tänään kylään, käykö sulle kello 13?". Jos vastaa ettei sovi, niin siirtää vaan eteenpäin, mutta eitä ei ota vastaan. Äitini taas varasti vara-avaimeni veljeltä ja tulee sillä sisään välillä kun olen vielä nukkumassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä että neuvottelee ajasta ja ajankohdasta. Ei silleen että "tuun ti klo 13, sopiiko". Asia on paljon pahempi, koska saattaahan toisellakin olla tekemistä ja kuormituksia.

Vierailija
24/27 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minua ahdisti kutsua itseni kylään hyvän ystävän ja puolisonsa kotiin, mutta tiesin miten käy, jollen itse tee itseäni tykö, yhteydenpito loppui kokonaan. No tiedänpä nyt ystävyyden arvon.

Vierailija
25/27 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää yhtään. Sovitut kyläilyt oikeiden ystävien kesken on kivoja eikä tarvitse pingottaa tarjottavan tai siisteyden suhteen, mutta silti vain sovitut.

Olen onnellinen että yllätyskyläilyt eivät enää ole yleinen tapa kuten nuoruudessani.

Aloittajan kirjoitti nimenomaan sovituista kyläilyistä, ei yllätyskyläilyistä. Jos ihminen kutsuu itsensä kylään, ei se ole yllätyskyläily.

Vierailija
26/27 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vielä sen pistäytymisen kestää mutta entäs kun asut ulkomailla ja joku kutsuu itsensä viikoksi sun kotiin? "Tää on niin ihana paikka, tulen kyllä uudestaan heti kun pääsen".

Aaaarrgh...

Pitää sanoa, ettei sovi. Järkevät ihmiset ymmärtää. Toisaalta, jos olet sanonut, että tulkaa milloin vaan, kyläilijät voivat ottaa tosissaan eivätkä ymmärrä small-talkia ja sitä, että sanot niin vain kohteliaisuudesta. Koti on pyhä, ei mikään bedandbreakfast-paikka.

Vierailija
27/27 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotini on minun kotini, ei kenenkään muun. Vieraita en sinne päästä!