Miten pääsee eroon kaverista, joka ei ole mielenterveydelle hyväksi?
Kommentit (29)
Älä avaa ovea, kun soittaa ovikelloa. Älä vastaa puhelimeen, kun soittaa. Älä noteeraa tekstiviestejä ja sähköposteja. Ja jos notkuu tällä hetkellä sinun luonasi, aja ulos - ja jos ei tottele, soita poliisit.
Noilla keinoilla sinulla on yksi epätoivottu kaveri vähemmän.
Ilmeisesti hän uskoutuu sinulle ja purkaa paineita kertomalla asioita, joita ei puhuisi muiden kuullen. Muille hän joutuu kertomaan ainoastaan elämänsä hyvistä ja myönteisistä puolista, koska he eivät pysty kuuntelemaan muuta.
Katkaise vain välit kokonaan, tuskin kyseinen henkilö tunkee ovestasi sisään?
Katkaise aina yksi sormistasi ja heitä sillä pahanilmanlintua.
Quiet quitting.
Kieltäydyt aluksi tapaamisista, sanot ettei aika käy. Älä vastaa muihin viesteihin tai puheluihin. Älä avaa ovea.
Jotkin ystävyyssuhteet ovat hyväksikäyttösuhteita. Voit paremmin ilman niitä.
Vierailija kirjoitti:
Quiet quitting.
Kieltäydyt aluksi tapaamisista, sanot ettei aika käy. Älä vastaa muihin viesteihin tai puheluihin. Älä avaa ovea.
Jotkin ystävyyssuhteet ovat hyväksikäyttösuhteita. Voit paremmin ilman niitä.
Musta tuntuu, että olen kaatopaikka johon voi kaataa kaiken.
Ap
Itse katkaisin suhteet kerralla heihin, jotka lyttää. Vaihdoin numeroni toiseen, ja numero on salainen.
Loppui ne soittelut ja kyläilemään tunkemiset.
Ite ainakin sanoin just pari päivää sitten yhdelle että suksii helvettiin mun kodista ja elämästä, sitten laitoin kaikki blokit ja poistot päälle.
Olin jo aiemmin laittanu sitä välillä jäähylle ja tehnyt selväksi etten jaksa kuunnella sen juttuja yhtään, koskaan ei kuunnellut neuvoja saati pitänyt kiinni lupauksestaan olla jauhamatta typerästä ihmissuhde elämöinnistään.
Jos joku jaksaa taulapäiden toilailuja katella niin onneksi olkoon vaan, minä en jaksa enää.
Toivottavasti ap:n kirjoitus ei ole minusta.
Ihmiset välillä lakkaavat vastaamasta viesteihin eivätkä ota yhteyttä oma-aloitteisesti. Niin se käy.
Lopeta yhteydenpito. Ei tarvitse tehdä mitään numeroa.
Sanot vaan suoraan että hänen toiminta kuormittaa sinua henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Suuttuu.
Vierailija kirjoitti:
En ole ap, mutta minä sanoin suoraan parille tyypille, että heitä on rasittavaa kuunnella ja eivät ole kotiini tervetulleita. Tämä ei tehonnut. Sama meininki jatkui ja suorastaan muuttuivat vihaisiksi. Yhteydenotot jatkui, panin estoon, niin vielä sitkein jatkoi viestipommitustaan.
Lopulta vaihdoin numeroni, ja se on salainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuttuu.
Suuttukoot.
Lopetat vaan yhteydenpidon, mikä siinä on niin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset välillä lakkaavat vastaamasta viesteihin eivätkä ota yhteyttä oma-aloitteisesti. Niin se käy.
Kannattaisiko miettiä, että miksi näin käy sinulle jatkuvasti?
Ap
Ehkä voisit sanoa suoraan, että haluat lopettaa ystävyytenne. Näin asia tulisi ainakin kerralla selväksi, ellei se sitten ole hänelle niin kova paikka ettei hän halua uskoa asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset välillä lakkaavat vastaamasta viesteihin eivätkä ota yhteyttä oma-aloitteisesti. Niin se käy.Kannattaisiko miettiä, että miksi näin käy sinulle jatkuvasti?
Ap
Eikö "välillä" ole ihan eri asia kuin "jatkuvasti"?
Hän johon katkaisin välit, oli niin suuruudenharhainen, ettei voinut uskoa millään sitä, etten noteeraa hänen viestejään. Viestit muuttui todella sairaiksi. Kyse ei ollut parisuhteen päättymisestä.
Toiset ei vaan kestä torjumista.
Miksi sinun pitäisi olla sitten hänen ystävänsä, kun olet niin paljon parempi ihminen?