Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan muu kokeillut oman lapsen ADHD-lääkettä, koska uskoo itsekin olevansa ADHD?

Vierailija
24.03.2023 |

Hävettää myöntää, mutta olen nyt muutaman kerran ottanut lapseni lääkettä kokeillakseni parantaako se keskittymiskykyäni. Ero on huomattava. Mietin nyt, että kannattaisiko hankkia diagnoosi myös itselle. En tosin tarvitse diagnoosia, mutta nuo lääkkeet voisivat auttaa paljon esim työelämässä, kun pitää keskittyä. Onko muita kohtalotovereita?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä syö lapsen vanukkaat ja äiti popsii lääkkeet.

Vierailija
22/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kokeillut lapsen lääkkeitä. Mutta siinä kohtaa kun lapsen kohdalla heräsi epäily ja alkoi diagnosointiprosessi, luin asiasta hämmästyneenä aiheesta enemmän ja menin itsekin tutkimuksiin. Saimme diagnoosit samoihin aikoihin (lapsi oli 20v ja minä 50v) ja kumpikin sai omat lääkkeet ja reseptit.

Se ensimmäinen lääke, jota kokeillaan, ei välttämättä ole se lopullinen vaihtoehto. Minulle tuli Concertasta jonkin ajan jälkeen ihan käsittämättömiä ahdistuskohtauksia, jotka jatkuivat koko lääkkeen vaikutusajan, eli melkein koko päivän. Lopulta päädyin Elvanseen ja sekin kanssa on ollut erilaisia kokeiluja ja säätöjä, ennen kuin löytyi sopiva annos ja rytmitys.

Todellakin kannattaa hankkia se oma diagnoosi! Diagnoosin myötä voi hakea myös Kelan tukemaa neuropsykologista kuntoutusta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On pelkkä myytti että adhd lääke toimii vain jos on oikeasti adhd. Se parantaa kyllä ihan kenen tahansa keskittymiskykyä.

Jeps, mutta jostain syystä stimulanttihuumeita ei haluta jaella kaikille vaan pääasiassa lapsille.

Vierailija
24/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ole tosissanne tuon jeesustelun kans? Kokeilisin itsekin varmasti. 

Vierailija
25/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet syyllistynyt huumausaineen käyttörikokseen. Häpeäisit!

Vierailija
26/26 |
04.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd lääkkeet on metyylifenidaattia, ei piriä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän