Millainen on tätitukka, tätivaateketjun innoittamana kysyn
Niin. Nyt vinkkejä 45+ naiselle kampaukseen, leikkaukseen. Ei teinijuttuja muttei tätijuttujakaan. Ei shokkivärejä.
Olen maantienvärinen, 166 cm, normaali paino. Hiusten väri ei ole ongelma, hyväksyn tämän oman värin. Jos värjäisi, pitäisi käydä tosi usein kampaajalla värjäyttää juutikasvu pois. Meikkaan ja pukeudun klassisesti.
Mutta kertokaas nyt mitä täytyy välttää.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tollasen pehkon saa pesun jälkeen föönillä sileäksi, jos haluaa. Näyttää heti paremmalle. Itsellä kamala pörrö-laine-pehko ilman fööniä tms.
T. Sama hiuslaatuFöönaaminen ei ole hyvä hiuksille. Mullakin on pörröpehko tukka. Pesen hiukset vähintään joka toinen päivä. On rasvoittuva hiusjuuri.
Rasvoittuva hiusjuuri kehittyy siitä syystä, että pesee hiuksia liian usein. Rasvaa alkaa pukkaamaan, koska hiuspohja haluaa tasapainoon. Rasvoittumista voi hillitä sillä, että pidentää pesuväliä. Jonkun aikaa joudut sietämään rasvaista tukkaa, mutta tilanne helpottuu kyllä. Sitten kun peset hiuksia harvemmin, niin hiukset eivät enää ole niin pörröiset ja kuivat ja päänahka ei ole rasvainen.
Te pitkällä pesuvälillä elävät ettekö hikoile tai treenaa koskaan? Itse hikiliikun joka päivä. Todella oksettava ajatus, etten pesisi hiuksia, kun ne ovat hiestä täysin märät.
Hyi, en todellakaan hikoile edes saunassa niin paljon että hiukset kastuisi hiestä. Yököttää ajatuskin olla hikeä valuva.
Jos tädillä on tukka, se on tätitukka.
Sedän tukka on setätukka.
Tätitukan ja mummotukan ero on selkeästi se juttu, joka menee monilta sekaisin. Ehkä siksi että tätitukkaa ei ole oikein olemassa. Moni lukee mummotukan tätitukaksi, mutta se ei ole. Mummotukka on se lyhyt tukka, joka on leikattu niin, että korvat näkyy, eli korvien päältä. Eli se on poikatukka, mutta ei kuitenkaan. Päällä tässä mummon mallissa voi olla jos jonkinlaista pörrää ja permanenttia, mutta idea in että tukka ei tule korvien päälle eikä ole niskasta pitkä. Yleensä tähän malliin siirrytään, kun halutaan näyttää pirteämmältä. Joku sanoo että nuoremmalta. Tämä johtuu siitä, että kun naama roikkuu jo, niin pitkä tukka korostaa ikää ja roikkuvaa naamaa. Mummotukka korjaa tilannetta tuomalla ylöspäin pyrkivää pirteyttä ja väsymys (ikä) ei näy päälle.
Kananperse aka petolinnun perä. Niskan ja kaulan siroudesta riippumatta takaa lyhyeksi leikattu, usein kasvojen värin syövä värjäys (kirkkaan punainen, musta tai kellervän vaalea).
Vierailija kirjoitti:
https://hs.mediadelivery.fi/img/468/d43775cb4d3500111ed3784ccd9fb4a7.jpg
Hyi helvetti! ÄLÄ LAITA TÄLLÄISTÄ!
Pitkät hiukset vanhemmalla ihmisellä, yrittää pitää nuoruudesta kaikin tavoin kiinni. Tietenkin saa olla sellaiset jos haluaa. Raskaan ja kuuman oloiset hiukset, roikkuu kauheasti. Pelkkää hiusta joka paikassa tai ponihännällä. Shamanistinen kampaus voisi olla ihan ok pitkänä.
Vierailija kirjoitti:
Kananperse aka petolinnun perä. Niskan ja kaulan siroudesta riippumatta takaa lyhyeksi leikattu, usein kasvojen värin syövä värjäys (kirkkaan punainen, musta tai kellervän vaalea).
Niin. Niskan täytyy olla tanakka ja kaulan, että tätimäisyys tulee varmana esille. No minkäs sille voi.
Vierailija kirjoitti:
Tätitukka on lyhyt permis tai polkkatukka.
Mä just mietin, et kävis ottaan permiksen ja leikkauttais lyhyeksi, sellainen 1950-luvun lookki ois kiva.
Vierailija kirjoitti:
Musta tukka ja hyvin tummanruskea tukka korostaa vanhoja kasvoja. Vaaleat hiukset nuorentavat. Jos hiukset on pitkät ne täytyy olla terveen ja hyvinhoidrtun näköiset. Kampauksessa on tärkeää, että ne dopivat kasvojen ja vsrtalonmuotoihin. Kokonsisuus ratkaisee aina. Ei voi tuijottaa vaan yhtä kohtaa.
Tuohan on ihan siitä kiinni mitkä värit sopivat ja siitä mikä on hiusten luonnollinen väri. Jos on tummahiuksinen luonnostaan, niin se vaan vanhentaa, jos niitä lähtee vaalentamaan. Itselläni vaaleammat hiukset imevät värin naamasta ja siksi pysyttelen tummanruskeissa, kun en halua näyttää kuolleelta.
Helena Petäistön kampaus muunmuassa, päältä pitempi, tuuhea otsatukka, takaa ja sivuilta lyhyt, paha hiusmalli. Mieluummin ottaisin vaikka siilitukan, nyt on pitkä polkkatukka, joka lienee pitkien hiusten lisäksi on sopivin hiusmalli mulle ja ikää on 51 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Pitkät hiukset vanhemmalla ihmisellä, yrittää pitää nuoruudesta kaikin tavoin kiinni. Tietenkin saa olla sellaiset jos haluaa. Raskaan ja kuuman oloiset hiukset, roikkuu kauheasti. Pelkkää hiusta joka paikassa tai ponihännällä. Shamanistinen kampaus voisi olla ihan ok pitkänä.
Hah, itselläni on puoleen selkään pitkät hiukset, enkä kyllä koe pitäväni epätoivon vimmalla kiinni nuoruudestani. Parikymppisenä minulla oli itseasiassa lyhyet hiukset. Ei voi hiukset kyllä mitään lämmitä täällä Suomessa eli ei kyllä kuuma tule niiden takia :D
Yksi tätitukkamalli on leukapieliin ulottuva polkka. Paha paha. Polkan takia tukka näyttää ohuelta, koska niskahiukset on leikattu niin lyhyeksi että noin kolmasosa hiuksista on käytännössä poissa. Polkka voi olla myös värjätty hyvin tummaksi tai mustaksi mikä pienentää hiusten volyymia visuaalisesti.
Tuolla muutamia vinkkejä miten voi hienosäätää hiustyyliään nuorekkaammaksi.
Mun mielestä Jenni haukiolla on ns. tätitukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah, itselläni on puoleen selkään pitkät hiukset, enkä kyllä koe pitäväni epätoivon vimmalla kiinni nuoruudestani. Parikymppisenä minulla oli itseasiassa lyhyet hiukset. Ei voi hiukset kyllä mitään lämmitä täällä Suomessa eli ei kyllä kuuma tule niiden takia :D
Kyllä mun pitkät hiukset on hiostavat helteellä, pitää keksiä kampauksia joilla ne pysyy pois niskasta. Mutta ne helteet on Suomen kesässä niin lyhyt aika ettei sen takia kannata hiustyyliään valita.
Vierailija kirjoitti:
Tätitukka on lyhyt permis tai polkkatukka.
Polkka on muotia!
Vierailija kirjoitti:
Tiukka nuttura tuo ikävästi mieleen jonkin työkkärin virkatantan jolla on vielä aina vihainen naaman ilmekin :/
Suoraan Aku Ankasta.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään tätitukka on kylläkin puolipitkät hiukset sotkunutturalla ylhäällä.
Sellainenhan on lähes poikkeuksetta kaikilla 30-50 -vuotiailla naisilla nykyään.
Lyhyet permamentatut hiukset löytyy nykyään mummoilta, siis oikeasti vanhoilta 80 v. ja ylöspäin.
Olet unohtanut meidät 60-70- vuotiaat? Mulla kun ei ole kumpikaan näistä vaihtoehdoista.
suora polkkatukka tai lyhyt tukka papiljotti kiharoilla