Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tätitukka, tätivaateketjun innoittamana kysyn

Vierailija
24.03.2023 |

Niin. Nyt vinkkejä 45+ naiselle kampaukseen, leikkaukseen. Ei teinijuttuja muttei tätijuttujakaan. Ei shokkivärejä.
Olen maantienvärinen, 166 cm, normaali paino. Hiusten väri ei ole ongelma, hyväksyn tämän oman värin. Jos värjäisi, pitäisi käydä tosi usein kampaajalla värjäyttää juutikasvu pois. Meikkaan ja pukeudun klassisesti.

Mutta kertokaas nyt mitä täytyy välttää.

Kommentit (355)

Vierailija
201/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kananperse aka petolinnun perä. Niskan ja kaulan siroudesta riippumatta takaa lyhyeksi leikattu, usein kasvojen värin syövä värjäys (kirkkaan punainen, musta tai kellervän vaalea). 

Vilkkumaan Maijalla on suurinpiirtein tollanen linnunpesä ollut aina. Voicessa se jo muistutti ihmistä jossain kohtaa kun oli suorat hiukset.

Vierailija
202/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tätitukka on kylläkin puolipitkät hiukset sotkunutturalla ylhäällä.

Sellainenhan on lähes poikkeuksetta kaikilla 30-50 -vuotiailla naisilla nykyään.

Lyhyet permamentatut hiukset löytyy nykyään mummoilta, siis oikeasti vanhoilta 80 v. ja ylöspäin.

Jes! Mulla on täydellinen tätityyli. Löytyy yläsotkunuttura ja pillihousut, jollaisia käyttää enää tädit.

Pillit on taas muotia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyet kerroshiukset? 80-90-luvun tyyliin.

Vierailija
204/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkät hiukset vanhemmalla ihmisellä, yrittää pitää nuoruudesta kaikin tavoin kiinni. Tietenkin saa olla sellaiset jos haluaa. Raskaan ja kuuman oloiset hiukset, roikkuu kauheasti. Pelkkää hiusta joka paikassa tai ponihännällä. Shamanistinen kampaus voisi olla ihan ok pitkänä. 

Hah, itselläni on puoleen selkään pitkät hiukset, enkä kyllä koe pitäväni epätoivon vimmalla kiinni nuoruudestani. Parikymppisenä minulla oli itseasiassa lyhyet hiukset. Ei voi hiukset kyllä mitään lämmitä täällä Suomessa eli ei kyllä kuuma tule niiden takia :D

Kyllä mun pitkät hiukset on hiostavat helteellä, pitää keksiä kampauksia joilla ne pysyy pois niskasta. Mutta ne helteet on Suomen kesässä niin lyhyt aika ettei sen takia kannata hiustyyliään valita.

Itse vedän vaan ponnarille, jos lähden lenkille tai rannalle, ei tarvitse mitään hiustyylejä miettiä. Balilla piti pitää hiukset kiinni, mutta Suomessa ei tunnu missään, kun en tykkää makoilla tai istuskella auringossa pitkiä aikoja.

Vierailija
205/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://hs.mediadelivery.fi/img/468/d43775cb4d3500111ed3784ccd9fb4a7.jpg

Tämä on nykyajan varhaismummotukka, ei enää tätitukka.

Ihan kuin minä! 60 v lähestyy, ehkä olen varhaismummo.

Vierailija
206/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin keskustellaan vastavuoroisesti SETÄtukasta. Tuli mieleen tummaksi värjätty tätihius, joka ylettyy niskaan, on pitkä tai lyhyt, otsahiukset tietenkin ja mikä tärkeintä hoitoaine on hyvin silikonipitoinen - siksi hius näyttää silkkisiltä soiroilta alaspäin päätä myöten. Ja päälle tietenkin silmälasit erottuvalla kehyksellä.

Vierailija
207/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on long bob with curtain bangs ja kerään katseita usein kaupungilla

Turhaa englantia. 

Vierailija
208/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätitukka on sukupolvikysymys.Pidä sellainen hiusmalli ja- väri jossa viihdyt, joka sopii kasvonpiirteisiisi ja hiuslaatuusi ja joka ei ole sinulle liian työläs laittaa. Hyvää hiuspäivää!

Vierailija
209/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätitukka on sellainen, mihin ei tule naimatakkuja.

Vierailija
210/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolipitkät hiukset sopivat yleensä kaikille. Jakauksen voi päättää itse. Jos käy otsis niin leikauta. Kaikille ei kuitenkaan otsatukka käy. Käy kampaajalla 4-6 viikon välein että leikkaus pysyy mallissaan. Puolipitkän voi vääntää tarpeen tullen juhlavaksikin. Tämä on pelastanut minun ajankäyttöäsi, eikä tarvitse tuskailla aamuisin tukanlaittoa.

Vierailija
211/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädeillä on onneksi vielä tukkaa. Setämiehillä ei.

Vierailija
212/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen "vanhan" nuorekkaan tädin rockabilly -tyttö kampaus. Värjätty punaiseksi vaikka ja otsahiukset laitettu tortuksi otsasta päälaelle pinnillä, ehkä ponnari. Elviksen naispuolinen versio tai no ehkä ei se. Googlaa "rockabilly woman". Sitten on Amy Winehouse hiukset ja muut vastaavat. Soul music. Vanhanaikaiset permikset myös ja hiukset.

Vierailija
213/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen punk ajoista kasarilta leikannut tukkani itse. Kynsisaksilla nyrhinyt. Kerran uimahallissa kaksi vierasta rouvaa sanoi että onpa hienosti leikattu tukka! Että ajan myötä harjaantuu. Leikkaan mistä milloinkin hapsottaa.

Ainoa pulma on harmaantuminen ja värjään keskiruskeaksi. Moni lopettaa värjäyksen kun herkistyy väreille ja niin on tainnut minullekin käydä.

Eli vastaus on harmaa.

Vierailija
214/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä äänestän lyhyttä, niskan paljastavaa polkkaa. Värinä esim. ruskea vaaleilla leveähköillä raidoilla kasvojen lähellä, tai sitten musta tai punainen. Ruskea- ja vaaleahiuksiset suosivat yleensä sivujakausta ilman otsatukkaa, musta- ja punahiuksisilla usein otsis.

Vierailija
215/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellainen "vanhan" nuorekkaan tädin rockabilly -tyttö kampaus. Värjätty punaiseksi vaikka ja otsahiukset laitettu tortuksi otsasta päälaelle pinnillä, ehkä ponnari. Elviksen naispuolinen versio tai no ehkä ei se. Googlaa "rockabilly woman". Sitten on Amy Winehouse hiukset ja muut vastaavat. Soul music. Vanhanaikaiset permikset myös ja hiukset.

Permistä ei ole käytännössä juuri kenelläkään 30-70-vuotiaalla suomalaisella nykynaisella. Sitä rokkaavat vanhat mummot ja jotkut nuoret trendsetterit.

Vierailija
216/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään tätitukka on kylläkin puolipitkät hiukset sotkunutturalla ylhäällä.

Sellainenhan on lähes poikkeuksetta kaikilla 30-50 -vuotiailla naisilla nykyään.

Lyhyet permamentatut hiukset löytyy nykyään mummoilta, siis oikeasti vanhoilta 80 v. ja ylöspäin.

Olet unohtanut meidät 60-70- vuotiaat? Mulla kun ei ole kumpikaan näistä vaihtoehdoista.

No 60-70 vuotiaiden kohdalla puhutaankin "mummotukasta" !

Vierailija
217/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suosituksen antamiseen riitä tietää pituus, paino ja hiusten väri. Pitäisi tietää myös, ovatko hiukset ohuet vai paksut, ja ennen muuta kasvojen malli. Pyöreä, soikea, kolmio (seisooko kannalla vai kärjellä), pitkulainen, laatikko, salmiakki...

Vierailija
218/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on se lyhyt miestukka.

Paljas niska ja korvat näkyy ja vähän ananasta päälaella.

Joo, tuo on karsein. Lähes kaikilla 45+ työkavereillani tuollainen miestukka, "kun se on niin helppo pestä"-tukka. Mahonginruskea. Ja kuvaan kuuluu tietysti silmälasit. Tuo on hiustyyli, jota ei tapaa yhtä yleisesti, jos ollenkaan, ulkomailla. Suomessa on jotenkin ihanteena sellainen jämäkkä ja asiallinen täti-ihminen, joka ei vaatteilla eikä hiuksilla koreile ja joka ylpeilee vesi ja saippua -kauneudenhoitolinjallaan.

Pyh, miksi mollaat toisten ulkonäköä? Jos monella on tuollainen tukka, niin silloinhan moni pitää sellaisesta. Itsekin pidin, kun minulla sellainen oli. Miehenikin olisi itse asiassa toivonut minun pysyvän siinä mallissa, mutta oma vaihtelunhalu voitti. Mitä tulee ulkomaihin, niin ainakin Saksassa ja Tsekissä näkee naisia lyhyillä hiuksilla.

En minäkään kaikkien ulkonäössä pidä kaikesta, mutta ei se tarkoita, ettei toisenlaiselta näyttävä välittäisi ulkonäöstään.

Vierailija
219/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kasarilta lähtien mummopermis. Käyn 3-4 kertaa vuodessa ottamassa uudet kiharat kampaajalla. Joskus joku kiva sävy, nyt vanhemmiten violettiin vivahtava hopeanvaalea.

Kampaajilla kyllä on mummotukan teko hallussa ja hyvä niin.

Rva 65 v.

Vierailija
220/355 |
27.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenitalla on ollut 70-luvulta asti sama puolipitkä pörrökampaus. 50-luvulla oli lyhyet hiukset. Amerikkalaisilla lyhyttä mallia näkee hyvin vähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kaksi