Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen on tätitukka, tätivaateketjun innoittamana kysyn

Vierailija
24.03.2023 |

Niin. Nyt vinkkejä 45+ naiselle kampaukseen, leikkaukseen. Ei teinijuttuja muttei tätijuttujakaan. Ei shokkivärejä.
Olen maantienvärinen, 166 cm, normaali paino. Hiusten väri ei ole ongelma, hyväksyn tämän oman värin. Jos värjäisi, pitäisi käydä tosi usein kampaajalla värjäyttää juutikasvu pois. Meikkaan ja pukeudun klassisesti.

Mutta kertokaas nyt mitä täytyy välttää.

Kommentit (355)

Vierailija
101/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian tummat tai ylivaaleat omaan ihoon nähden on tädillä korni.

Mun oma hiusväri on tummanruskea ja on vaalea iho. Pitäskö värjätä sen takia?

Vierailija
102/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö hahmota lukemaasi? Oma värisi sopii tietenkin omaan ihoosi. Se on luonnon määrittämä versio sinusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö hahmota lukemaasi? Oma värisi sopii tietenkin omaan ihoosi. Se on luonnon määrittämä versio sinusta.

Joo, kuha sanoin.

Vierailija
104/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kuha sanoin.

Et sanonut *kuha*!

Vierailija
105/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihailen usein hyväkuntoisia hiuksia iästä ja melkeinpä mallistakin riippumatta.

Minusta tätiytyneeseen lookkiin liittyvät olennaisesti tupeeraus ja karheus. Kiiltävä ja elinvoimaiselta näyttävä hius on tätiytyneen vastakohta.

Muutama raita ja kiiltoa tuova sävytys voi virkistää luonnollistakin lookkia, ylivärjääminen ja ylikäsittely kuitenkin vanhentavat.

Vierailija
106/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena tyttönä pitkä nätti laineikas tukka, mutta nyt se ei enää kasva pitkäksi ja nätiksi vaikka mitä tekisi, siksi minulla on laineikas tätipolkka, jonka olen itse leikannut. 

Vierailija
107/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google > Karen hairstyle

Vierailija
108/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätitukka on k*senvärinen menopaussikypärä. Reilusti lakkaa, että pysyy läpi päivän kypäränä.

Ne kypärät johtuu siitä, että suomalaiset kampaajat ei osaa muuta tehdä. Olin hiljattain hiustenleikkuussa ja näytin pari kuvaa, millainen lopputulos pitää olla. Tarkoitus oli nimenomaan välttää kypärää. Ja kypärä sieltä vaan silti tuli. Oli pakko taas itse nyhertää hiukset kotona paremmaksi. Tämän takia lähes vuoden leikkasin hiukset itse, kun aina tulee sama lopputulos kampaajilla vaikka mitä selittäisi ja näyttäisi kuvia. 

Vierailija
109/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut aina pitkä ja paksu tukka. Nyt tätinä pidän sitä usein nutturalla ja suunnittelen että vanhemmiten teen oikein komean lettinutturan.

Vierailija
110/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tätitukkaa edustaa nykyään sellainen toimistoystävällinen (ylemmän) keskiluokan sovinnainen,  tukka. 

Vierailija
111/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollasen pehkon saa pesun jälkeen föönillä sileäksi, jos haluaa. Näyttää heti paremmalle. Itsellä kamala pörrö-laine-pehko ilman fööniä tms.

T. Sama hiuslaatu

Föönaaminen ei ole hyvä hiuksille. Mullakin on pörröpehko tukka. Pesen hiukset vähintään joka toinen päivä. On rasvoittuva hiusjuuri.

Rasvoittuva hiusjuuri kehittyy siitä syystä, että pesee hiuksia liian usein. Rasvaa alkaa pukkaamaan, koska hiuspohja haluaa tasapainoon. Rasvoittumista voi hillitä sillä, että pidentää pesuväliä. Jonkun aikaa joudut sietämään rasvaista tukkaa, mutta tilanne helpottuu kyllä. Sitten kun peset hiuksia harvemmin, niin hiukset eivät enää ole niin pörröiset ja kuivat ja päänahka ei ole rasvainen.

Te pitkällä pesuvälillä elävät ettekö hikoile tai treenaa koskaan? Itse hikiliikun joka päivä. Todella oksettava ajatus, etten pesisi hiuksia, kun ne ovat hiestä täysin märät.

Kyllä hikoilen kun treenaan. Käyn kroppasuihkussa joka päivä, mutta hiuksia pesen kerran viikossa. Hikihän kuivuu nopeasti, joten mitäpä se haittaa.

Hyi oksetus! Se hiki haisee myös hiuksissa. Ja näkyy likaisena. Te pesuväliä pidentävät vaan sokeudutte sille miten epäsiistiltä ja saastaiselta näytätte.

Vierailija
112/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli n.10 vuotiaaksi hopean vaalea tukka. Sitten se on siitä muuttunut tummemmaksi iän myötä ja nykyisin tummanvaalea maantienharmaa. Mutta koska olen kuitenkin ollut lapsena hyvin vaalea niin luulen että vaalea väri pukee minua myös aikuisena. 

Tuo kommenttina tuonne ettei saisi pitää tummempaa tai vaaleampaa hiusta keski-ikäisenä.

Vierailija
113/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman värinen tukka on paras! Tasoita vaan latvat säännöllisesti eikä siinä muuta tarvita missään iässä. Pitkä polkka sopii monelle, pidempi malli toimii parhaiten tuuheaan tukkaan.

Enpä tiedä tuosta omanvärisestä. Mulla on luonnostaan kupariin päin punertava tukka, mutta se harmaantuu ja siinä missä omanvärinen tukka taipuu laineille niin harmaantuvat hiukset ovat jäykkinä sojottavia jouhia. Niitä ei edes ole hirveästi, mutta olemassa olevat jouhet pilaavat muun kokonaisuuden. Värjättyinä kuparinsävyllä nuo harmaat näyttävät kivoilta vaaleilta raidoilta. Täytän 37 nyt huhtikuussa.

Vierailija
114/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voitte pitää hiuksia kiinni? Mun kasvot ei "kestä" sitä millään. Ruma kallo ja kasvot. 

Vierailija
115/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te pitkällä pesuvälillä elävät ettekö hikoile tai treenaa koskaan? Itse hikiliikun joka päivä. Todella oksettava ajatus, etten pesisi hiuksia, kun ne ovat hiestä täysin märät.

Niinpä ja entä kesällä kun hikoilee joka päivä.

Mulla oli ennen kilpirauhasen vajaatoimintaan sairastumista rasvainen päänahka ja pesin päivittäin hiukset. Oma äitikin ehdotti hiusten värjäämistä rasvoittumista hillitsemään. Sairauden kanssa tuli sitten hilseilevän kuiva päänahka ja kasvojen iho.

Kun tyroksiiniannosta nostettiin muuttui päänahka ja kasvojen iho taas rasvaiseksi, tuli finnejä ja hiuslaatu muuttui karheasta taipuisaksi. Että joo, mulla ei ole pesemättömyys ikinä edes toiminut vaan seurauksena on ollut päänahan kutina. Näillä joilla harvoin peseminen toimii on taatusti kuiva tai normaali iho, on ihan eri asia elää rasvaisen ihon kanssa varsinkin kun treenaa lähes joka päivä.

Vierailija
116/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kuusikymppisen lyhyehkö, mutta ei ohut, haalistuneen värinen (ruskea, harmaantuva) luonnonkihara täti- tai mummotukka? Jos on niin mitä tehdä: värjätä nuoruuden ruskeaksi? En jaksa suoristaa, enkä näytä siten mielestäni paremmaltakaan.

Pitkä suora tukka ei muuten sovi kaikille, turhaan vetää kasvonpiirteitä alas. Pitkää ei voi nostaa nutturalle tai poninhännällekään ellei ole kauniskasvoinen - miksi oikein korostaisi rumahkoja kasvojaan vetämällä hiukset pois?

Olet ilmiselvästi kyllästynyt hiustesi väriin. Ehdotan samaa räväkkyyttä kuin itse viimein innostuin kokeilemaan monen "ei minkään värisen" vuoden jälkeen: Pirkko Liinamaan sininen! Hänkin oli täti 😄.

Itse asiassa sitä sinistä olen ihaillut aina, mutta kokeilin hiusvärin muutosta puhelimen kuvienmuokkausohjelmalla ja valitsin itselleni lilan. Ai että olen eri näköinen!

Kokeile itsellesi sopivaa väriä, siellä on monta vaihtoehtoa. Tallenna kuva, näytä kampaajallesi ja avot, uusi aikakausi alkaa!

Vierailija
117/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eri vaihtoehtoja vältettäväksi. Polkkatukka, takaa kynitty kotkanpers. malli, punainen väri, otsatukka joka on lyhyt tai outo, shokkipermis, mummopermanentti isot kiharat kuin papiljoottien jälkeen. Sivulta kaljuksi leikattu ja puolittainen malli. Kouvolatukka. Mieshiukset ja kynityt. Liian lyhyttä ja pitkää soiroa samassa. Harmaat hiukset tai mummoraidat. Mustat / tummat hiukset joista tuli violetti? Liian pitkät hiukset, on kuin Mona Lisa ja latvakäkkärät tai sitten roikkuvan oloinen hius. 

Siis millainen tukka sitten ei ole tätitukka? Pitkä? Ei sovi kaikille ja itsellä ei ainakaan hiukset edes kasva kovin pitkäksi. Siitä syystä oon pitänyt polkkatukkaa viimeiset 20 v, nyt 40 vtuotiaana se on ilmeisesti muuttunut tätitukaksi :D 

Vierailija
118/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollasen pehkon saa pesun jälkeen föönillä sileäksi, jos haluaa. Näyttää heti paremmalle. Itsellä kamala pörrö-laine-pehko ilman fööniä tms.

T. Sama hiuslaatu

Föönaaminen ei ole hyvä hiuksille. Mullakin on pörröpehko tukka. Pesen hiukset vähintään joka toinen päivä. On rasvoittuva hiusjuuri.

Pidät rasvanystyrät aktiivisessa toiminnassa! 😄

Vierailija
119/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätitukka on sellainen lyhyt leikkaus 50+ naisella.

Vierailija
120/355 |
25.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan olla täti-iässä ja mua ahistaa mun hiukset. Ne on superohuet olleet aina ja nyt vanhemmiten totta kai vielä ohkaisemmat. Päänahka paistaa läpi ja hiukset on koko ajan ihan kauhean rasvaiset, kun ne läsöttää päänahkaa vasten. Joku todella lyhyt malli ois varmaan siis hiuslaadun kannalta hyvä, mutta mä olen ylipainoinen (vähän yli 10kg, eli en edes mitenkään hirveästi) ja musta tuntuu, että mun naama on kauhean leveä (puren hampaita yhteen, niin mulla on neliöleukakin vielä), kaksoisleuka kamala ja en tosiaankaan haluisi lyhyttä tukkaa korostamaan mun lihavaa naamaa :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi