Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein pukeudut hameeseen?

Vierailija
24.03.2023 |

Ja käytätkö hametta muutenkin kuin vain juhlissa ja muissa tällaisissa tilanteissa. Eli siis ihan töissä ja muutenkin arkisin.

Olen itse koittanut joskus käyttää hametta ihan tavallisena päivänä, mutta jotenkin tunnen itseni aina jollain tavalla "väärin" pukeutuneeksi. Mikä johtuu varmaankin ihan siitä, että jo ihan lapsuudenkotona opin siihen, että hametta pidetään vain juhlissa ja arkena pukeudutaan housuihin. (poislukien ehkä jotkut kuumimmat kesäpäivät, jolloin jokin hellemekko oli ok).

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina jos on riski olo eikä tee mieli laittaa housuja. Usein menkka turvotuksen aikaan.

Vierailija
22/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes aina lähtiessäni 'ihmisten ilmoille' eli shoppailemaan tai kyläilemään sekä luonnollisesti mennessäni teatteriin tmv. tapahtumaan. Kotona käytän usein jotain kotikolttua eli trikoomekkoa. Työmatkat kävelen tai pyöräilen eli silloin housut on kätevämpi vaatekappale ja töissä on valitettavasti työasu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkujouluissa käytän ja se on sitten tod. mini.

Vierailija
24/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameeseen en ikinä, mekkoon melkein joka päivä ympäri vuoden.

Vierailija
25/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus kesäisin. Housuissa on helpompaa liikkua ja tuntuu enemmän itselle sopivalta vaatteelta.

Vierailija
26/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytän aina hameita ja mekkoja paitsi mökillä joskus collegehousuja 

Kas kun et kolitsihousuja. 😂

Minkäänlaiset housut nyt vaan eivät sovi yhteen klassisen naisellisen pukeutumistyylini ja keskimääräistä pulleamman takalistoni kanssa. Ei edes ne kolitsit.

Vierailija
27/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin. Kesällä olisi mukava pitää hameita ja mekkoja, mutta niissä on kaksi ongelmaa: hikoavat yhteenhankaavat reidet ja taskuttomuus.

Jokaisessa omistamassani mekossa on taskut. Reisien yhteenhankaamiseen sopii esim. Snagin chub rubit tai vastaavat.

Vierailija
28/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä aina , se on tosi kiva työvaate. Kotonakin kesäisin , viihdyn varsinkin mekoissa

Vierailija
29/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin. Kesällä olisi mukava pitää hameita ja mekkoja, mutta niissä on kaksi ongelmaa: hikoavat yhteenhankaavat reidet ja taskuttomuus.

Mulla on laukku, en tarvitse taskuja. Reidetkään ei hankaa yhteen.

Joku ei vaan tajua...

Vierailija
30/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäisin pukeudun useimmiten hameeseen tai mekkoon. Muulloinkin melko usein. Kovimmilla pakkasilla luottovaatteeni on pitkä villahame, jonka alle mahtuu niitä villahousujakin vaikka viidet. Lyhyiden hameiden ja mekkojen kanssa käytän kylmällä ilmalla pitkiä saappaita ja trikoita tai esimerkiksi silkkivillasekoitteesta tehtyjä sukkahousuja.

Vierailija
31/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käyttänyt. T: Mies 41v

Vierailija
32/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes joka päivä pukeudun hameeseen. Rakastan hameita.

Saisivat suomalaisnaiset käyttää hameita enemmän.

Itselläni tykkään eniten maxihameista, kun ne peittää väärät polveni.

Ja olen maskuliininen nainen, niin Hame saa tuntemaan oloni edes vähän naiselliseksi :)

Käytän sekä töissä että vapaa-ajalla.

N39

Vierailija
33/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kerran vuodessa!

Vierailija
34/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hameeseen muutaman kerran vuodessa, mekkoon lähes joka päivä. Eilen olin pitkästä aikaa kaupungilla housuissa.

Vierailija
35/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän päivittäin hameita ja mekkoja. En omista ainuitakaan pitkiä housuja. Reilu viisi vuotta sitten vaihdoin housut hameeseen, eikä ole minkäänlaisia aikeita palata housujen käyttäjäksi enää.

Vierailija
36/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin, aivan liian harvoin. Tein siivotessani huomion, minulla on 4 vanhaa kesämekkoa, joita olen ehkä käyttänyt vain kerran. Ne mahtuvat vielä, ovat naisellisia ja käyttövalmiita. Eivät tosin ole viimeistä muotia, mutta mitäs sillä on väliä? Ensi kesänä laitat helmat heilumaan. :D

Vierailija
37/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hametta niin kesällä kuin talvella. Tyylini on enemmän tai vähemmän fiftarihenkinen.

Vierailija
38/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hametta tai mekkoa päivittäin töissä. Usein kotonakin. Ulkoillessa kylmällä säällä on housut.

Vierailija
39/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka päivä. Kotitoimistolla etätöissä yleensä mekko tai hame. 

Vinkkinä sille, joka kirjoitti, että reidet hankaa kesällä: lahkeelliset alushousut. Niitä saa jopa coolmax-materiaalista, joka viilentää ihon lämpötilaa kuumalla ilmalla.

Vierailija
40/47 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. En pidä housuista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kuusi