Kuinka usein pukeudut hameeseen?
Ja käytätkö hametta muutenkin kuin vain juhlissa ja muissa tällaisissa tilanteissa. Eli siis ihan töissä ja muutenkin arkisin.
Olen itse koittanut joskus käyttää hametta ihan tavallisena päivänä, mutta jotenkin tunnen itseni aina jollain tavalla "väärin" pukeutuneeksi. Mikä johtuu varmaankin ihan siitä, että jo ihan lapsuudenkotona opin siihen, että hametta pidetään vain juhlissa ja arkena pukeudutaan housuihin. (poislukien ehkä jotkut kuumimmat kesäpäivät, jolloin jokin hellemekko oli ok).
Kommentit (47)
Lähes aina lähtiessäni 'ihmisten ilmoille' eli shoppailemaan tai kyläilemään sekä luonnollisesti mennessäni teatteriin tmv. tapahtumaan. Kotona käytän usein jotain kotikolttua eli trikoomekkoa. Työmatkat kävelen tai pyöräilen eli silloin housut on kätevämpi vaatekappale ja töissä on valitettavasti työasu.
Pikkujouluissa käytän ja se on sitten tod. mini.
Hameeseen en ikinä, mekkoon melkein joka päivä ympäri vuoden.
Joskus kesäisin. Housuissa on helpompaa liikkua ja tuntuu enemmän itselle sopivalta vaatteelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän aina hameita ja mekkoja paitsi mökillä joskus collegehousuja
Kas kun et kolitsihousuja. 😂
Minkäänlaiset housut nyt vaan eivät sovi yhteen klassisen naisellisen pukeutumistyylini ja keskimääräistä pulleamman takalistoni kanssa. Ei edes ne kolitsit.
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin. Kesällä olisi mukava pitää hameita ja mekkoja, mutta niissä on kaksi ongelmaa: hikoavat yhteenhankaavat reidet ja taskuttomuus.
Jokaisessa omistamassani mekossa on taskut. Reisien yhteenhankaamiseen sopii esim. Snagin chub rubit tai vastaavat.
Töissä aina , se on tosi kiva työvaate. Kotonakin kesäisin , viihdyn varsinkin mekoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvemmin. Kesällä olisi mukava pitää hameita ja mekkoja, mutta niissä on kaksi ongelmaa: hikoavat yhteenhankaavat reidet ja taskuttomuus.
Mulla on laukku, en tarvitse taskuja. Reidetkään ei hankaa yhteen.
Joku ei vaan tajua...
Kesäisin pukeudun useimmiten hameeseen tai mekkoon. Muulloinkin melko usein. Kovimmilla pakkasilla luottovaatteeni on pitkä villahame, jonka alle mahtuu niitä villahousujakin vaikka viidet. Lyhyiden hameiden ja mekkojen kanssa käytän kylmällä ilmalla pitkiä saappaita ja trikoita tai esimerkiksi silkkivillasekoitteesta tehtyjä sukkahousuja.
En ole koskaan käyttänyt. T: Mies 41v
Lähes joka päivä pukeudun hameeseen. Rakastan hameita.
Saisivat suomalaisnaiset käyttää hameita enemmän.
Itselläni tykkään eniten maxihameista, kun ne peittää väärät polveni.
Ja olen maskuliininen nainen, niin Hame saa tuntemaan oloni edes vähän naiselliseksi :)
Käytän sekä töissä että vapaa-ajalla.
N39
Hameeseen muutaman kerran vuodessa, mekkoon lähes joka päivä. Eilen olin pitkästä aikaa kaupungilla housuissa.
Käytän päivittäin hameita ja mekkoja. En omista ainuitakaan pitkiä housuja. Reilu viisi vuotta sitten vaihdoin housut hameeseen, eikä ole minkäänlaisia aikeita palata housujen käyttäjäksi enää.
Harvoin, aivan liian harvoin. Tein siivotessani huomion, minulla on 4 vanhaa kesämekkoa, joita olen ehkä käyttänyt vain kerran. Ne mahtuvat vielä, ovat naisellisia ja käyttövalmiita. Eivät tosin ole viimeistä muotia, mutta mitäs sillä on väliä? Ensi kesänä laitat helmat heilumaan. :D
Käytän hametta niin kesällä kuin talvella. Tyylini on enemmän tai vähemmän fiftarihenkinen.
Hametta tai mekkoa päivittäin töissä. Usein kotonakin. Ulkoillessa kylmällä säällä on housut.
Melkein joka päivä. Kotitoimistolla etätöissä yleensä mekko tai hame.
Vinkkinä sille, joka kirjoitti, että reidet hankaa kesällä: lahkeelliset alushousut. Niitä saa jopa coolmax-materiaalista, joka viilentää ihon lämpötilaa kuumalla ilmalla.
Aina jos on riski olo eikä tee mieli laittaa housuja. Usein menkka turvotuksen aikaan.