Nainen, onko ok jos mies kollegasi kehuu sinua kauniiksi vaikka olet varattu
Kysymys otsikossa. Olen onnellisessa parisuhteessa ja kollegani tietää sen. Hän on kumminkin töissä todella lipevä ja kehuu harva se päivä kuinka kaunis olen taas tänään. Hämmentää...
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Äijä kuulostaa pelimieheltä, joka varmasti jakaa samoja kehuja muillekkin, esim. netissä siten, ettet edes tiedä siitä. Luultavasti on haaremi naisia.
Joku katsos aina lankeaa, kun jaksaa antaa huomiota. Haiskahtaa narskulta.
Sinä haiskahdat ammatillisen perustutkinnon suorittaneelta työttömältä wt:ltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön kommentointi ei kuulu työpaikalle.
Itse saatan kyllä sanoa jonkun kohteliaisuuden kollegan uudesta takista, kampauksesta tai silmälaseista. En tiedä tulkitseeko joku sellaisen ulkonäön kommentoinniksi. Itse pidän sitä small-talkina.
Joskin tuo kampauksen huomiointi voi olla vaarallista. Kerran huomasin naispuolisen kollegan "uudet hiukset" ja ne oli tosiaan uudet. Sanoi minulle lyhyesti, että kyseessä on peruukki.
Nyt ei ole kyse mistään "kiva uusi kampaus" vaan ihan suoraan näillä sanoilla: "näytät todella kauniilta tänään"
-ap
Onhan tuo melko asiatonta. Mutta se on tullut tässä jo useaan otteen esille.
"Ulkonäön kommentointi ei kuulu työpaikalle."
Voi että on sitä noinkin yksinkertaisia ihmisiä, vai ainoastaan vapaa-ajalla saa kehua, voi voi.
Ei ole ok. Tuo on asiatonta käyttäytymistä työkaveria kohtaan. Työkaveria ei tarvitse kehua ulkonäön suhteen.
Kiitos kannanotoista. Halusin lähinnä mielipiteen muiltakin, etten pidä itseäni nipona jos ja kun asiasta kollegalle mainitsen.
-ap
Vierailija kirjoitti:
"Ulkonäön kommentointi ei kuulu työpaikalle."
Voi että on sitä noinkin yksinkertaisia ihmisiä, vai ainoastaan vapaa-ajalla saa kehua, voi voi.
Voi voi, jatkuva kauniiksi kehuminen on häiriköintiä. Siitä voi tehdä ilmoituksen työnantajalle.
Aina on hyvä hetki huomioida kanssaihminen kauniiksi tai komeaksi. Ei siinä tarvitse mitään kummenpaa olla takana.
Bella Italia kirjoitti:
Aina on hyvä hetki huomioida kanssaihminen kauniiksi tai komeaksi. Ei siinä tarvitse mitään kummenpaa olla takana.
Olen kyllä vahvasti erimieltä.
Rakastan kun avomieheni kehuu minua kauniiksi, kollegalta en näitä kehuja tarvitse, enkä halua.
-ap
Ei ole, se on ahdistavaa ja asiatonta.
Musta ulkonäön kommentoiminen on typerää eikä millään tavalla kuulu työtilanteisiin.
Mun työpaikalla ei kommentoida ulkonäköä, ei uusia vaatteita, uutta kampausta, ei kauneutta tai rumuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bella Italia kirjoitti:
Olen kyllä vahvasti erimieltä.
Rakastan kun avomieheni kehuu minua kauniiksi, kollegalta en näitä kehuja tarvitse, enkä halua.
-ap
Kaunishan sä olet, deal with it. Voisinko tulla nussii sua perseen ensin hellästi, sitten rajusti?
Olen kaunis, tiedostan sen. Persepanoa joudut hakemaan muualta.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ulkonäön kommentointi ei kuulu työpaikalle.
No mihin se sitten mielestäsi kuuluu.
Parisuhteeseen. Muissa yhteyksissä toisen ulkonäköön ei tarvitse puuttua mitenkään, ei kehuja tai kritiikkiä.
Edellisessä työpaikassa lua kehuivat kauniiksi melkein kaikki. Paikan keski-ikä oli kyllä suunnilleen 60. Olen ihan nätti nuori nainen, mutta varmaan just 60-ikäisten näkökulmasta kaikki nuoret ihmiset ovat huomattavan kauniita. Oli muutenkin kyllä positiivinen paikka, annettiin paljon positiivista palautetta kaikille ihan mistä vain epäoleellisestakin. Ei haitannut, muistelen lämmöllä.
Sehän on vain ihanaa, kun joku lausuu kauniita sanoja. Kiität kohteliaisuudesta ja jatkat töitäsi. Se sitten sanojan ongelma, jos kuvittelee jotakin muuta.
Ennen kuulkaa sitä flirttailtiin ihan työpaikoillakin ja moni ihana, vieläkin jatkuva rakkaustarina sai siitä alkunsa. Nyt kun woketetaan joka tuutista, niin jää moni hyväkin asia kokematta. Hellittäkää nyt vähäsen, niin löytyy se oikeakin ehkä helpommin. Pettäminen on sitten ihan eri asia.
Tottakai saa kehua kauniiksi. Panostan paljon ulkonäkööni ja on pelkästään positiivista jos kehutaan.
Eiköhän tämä ole normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Mun työpaikalla ei kommentoida ulkonäköä, ei uusia vaatteita, uutta kampausta, ei kauneutta tai rumuutta.
Saako edes säätä kommentoida teillä?
Riippuu aika paljon kehujen sävystä ja sanomistiheydestä. Jos nyt satunnaisesti mieskollega jotain kommentoi, niin ei mua haittaa. Kivahan se on ja voi sanoa ystävällisesti kiitos.
Jos taas joka päivä osoittaa valtavaa ihailua, niin outoahan se on ja laittaa miettimään, että mistä on kyse. Tuskin kukaan silkasta kohteliaisuudesta toista jatkuvasti kehuu ja ihailee.
Tosin olen törmännyt myös sellaisiin miehiin, jotka haluavat ilahduttaa kauniilla kehuilla, mutta eivät kuitenkaan aidosti ajattele naisesta positiivisesti. Eli ts. puhutaan paskaa, kun luullaan, että naiset ovat aivan lääpällään kuullessaan jotain nättiä itsestään - vaikka se ei olisi edes aitoa. Kai tämän tarkoitus on sitten jollain tavalla kohottaa miehen itsensä arvoa hyvänä tyyppinä tms. En ymmärrä.
Mihin tämä maailma on mennyt? Tottakai ilahtuisin positiivisesta kommentista!
Eihän se sitä tarkoita, että mies haluaisi mitään kanssani, saati minä hänen kanssaan. Jotain rajaa nyt mielikuvitukseen.
Yhdellä työkaverillani oli minun silmiini todella kivoja vaatteita ja muutaman kerran mainitsin, että onpa nätti pusero. Kerran hän sanoi, että ei tykkää vaatteidensa kommentoinnista, joten jatkossa ihastelin niitä vain mielessäni. Ei koskaan voi tietää, miten joku kehuista ajattelee.
Minua ei haittaa, jos jotain vaatettani kehutaan. Kiittelen ja sanon, että minäkin tykkään tästä. Sen sijaan kampaamoreissun tai silmälasien vaihdon jälkeen en halua kuulla kommentointia, ne on sen verran henkilökohtaisia asioita.