Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä puutut toisen elämään?

Vierailija
24.03.2023 |

Mulle on viikon aikana kaksi ihmistä neuvonut ,miten pitäisi elää. Naapuri sanoi, että sun pitäisi mennä töihin ja akateeminen tuttu sanoi, että mene opiskelemaan. Miksi ihmeessä ihmiset haluaa neuvoa vaikka eivät tiedä asioista mitään?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, monesti niitä neuvoja tulee silloin, kun et ole niitä pyytänyt. Ja sitten kun käykin niin, että tarvitsisit neuvoja, niin ketään ei kiinnosta.

Vierailija
2/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miksi sinä ap puutut toisten elämään, me saamme sanoa mitä haluamme, Suomessa on sananvapaus. Pidä sinä susi kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko nämä neuvot heti sen jälkeen kun olit pari tuntia valittanut sitä, miten sulla ei ole elämässä mitään ja kaikki päivät menee kotona tylsistyessä?

Vierailija
4/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuliko nämä neuvot heti sen jälkeen kun olit pari tuntia valittanut sitä, miten sulla ei ole elämässä mitään ja kaikki päivät menee kotona tylsistyessä?

Ei. En ollut kummallekaan sanonut mitään. Mä viihdyn yksin kotona.

Vierailija
5/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja tulee silloin, kun viestit kaikilla aisteillasi, että kaikki ei ole hyvin. Jos et kaipaa neuvoja, niin esitä hyvinvoivaa ja tasapainoista paremmin.

Vierailija
6/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein työn puolesta ja palkkaa vastaan.

-sossun täti

Vierailija
7/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos he ovat noin neuvoneet, kai he tietävät (tai luulevat), että sinä et opiskele etkä käy töissä. Mitä muuta sinä olet heille kertonut?

Vierailija
8/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos he ovat noin neuvoneet, kai he tietävät (tai luulevat), että sinä et opiskele etkä käy töissä. Mitä muuta sinä olet heille kertonut?

Varmasti sen verran asioista tietävät. Mutta saa sitä ihminen kotona olla.

Vierailija
9/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miten kukaan kehtaa puhua ikinä mistään kun kuitenkin absoluuttinem tietämys on mun sille asettama vaatimus.

Opettele ap nyt alkuun vaikka keskusteleen, mä saan neuvoa, mä tiedän kaiken.

T: jeebus

Vierailija
10/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Yksi ystävyys loppui siihen, kun pyytämättä alettiin neuvoa, kun en halunnut lähteä kaupungille shoppailemaa.

Omituisia neuvoja tuli siihen, miten minun pitää muuttaa elämääni, että kaupungilla juokseminen alkaisi kiinnostaa.

Toine ystävyys loppui myös, kun olin ollut suuressa leikkauksessa ja saanut lääkäriltä ohjeet elämiseen, niin yksi "hoitaja" alkoi neuvomaan, mitä kaikkea voin tehdä ja mitä en.

Vierailija
11/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, miten kukaan kehtaa puhua ikinä mistään kun kuitenkin absoluuttinem tietämys on mun sille asettama vaatimus.

Opettele ap nyt alkuun vaikka keskusteleen, mä saan neuvoa, mä tiedän kaiken.

T: jeebus

Hienoa, mutta kirjoitustaidossa olisi parantamisen varaa.😅

Vierailija
12/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on huomauttelemista siitä hyvästä että on jotain mihin tarttua ja satut olemaan jollakin tavalla alakynnessä, ulkonäkö, käyttäytyminen, sosiaalinen ryhmä, elämäntapa, näitä riittää. Provosoimista jotta saisivat aikaan kahnauksen, sitä sillä haetaan pohjimmiltaan. 

Vierailija
13/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, miksi sinä ap puutut toisten elämään, me saamme sanoa mitä haluamme, Suomessa on sananvapaus. Pidä sinä susi kiinni.

Suomessa on sananvapaus ja pidä sinä susi kiinni? Vapaana ne tuolla luonnossa kulkee. Ei nyt tainnut mennä ihan putkeen?

Vierailija
14/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, monesti niitä neuvoja tulee silloin, kun et ole niitä pyytänyt. Ja sitten kun käykin niin, että tarvitsisit neuvoja, niin ketään ei kiinnosta.

Neuvoja pitäisi antaa vain kun joku niitä pyytää.

Vierailija
15/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama. Yksi ystävyys loppui siihen, kun pyytämättä alettiin neuvoa, kun en halunnut lähteä kaupungille shoppailemaa.

Omituisia neuvoja tuli siihen, miten minun pitää muuttaa elämääni, että kaupungilla juokseminen alkaisi kiinnostaa.

Toine ystävyys loppui myös, kun olin ollut suuressa leikkauksessa ja saanut lääkäriltä ohjeet elämiseen, niin yksi "hoitaja" alkoi neuvomaan, mitä kaikkea voin tehdä ja mitä en.

No aika pienestä laitoit ystävyydet poikki. Minä olisin sanonut, että kiitos, mutta asia on hoidossa enkä tarvitse nyt tuollaisia neuvoja. En tuon takia todellakaan olisi laittanut ystävyyttä poikki. 

Vierailija
16/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on huomauttelemista siitä hyvästä että on jotain mihin tarttua ja satut olemaan jollakin tavalla alakynnessä, ulkonäkö, käyttäytyminen, sosiaalinen ryhmä, elämäntapa, näitä riittää. Provosoimista jotta saisivat aikaan kahnauksen, sitä sillä haetaan pohjimmiltaan. 

Niin. Ilmeisesti ottaa päähän kun pelkästään kotona olevana ihmisenä asun omakotitaloalueella.

Vierailija
17/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutuin erään ihmisen elämään sen jälkeen, kun selvisi, että hän on hyvin masentunut, yksinäinen, eristäytynyt ja itsemurhan partaalla. Nyt hän on ammattiavun piirissä.

Ei hän ole valittanut siitä, että puutuin hänen elämäänsä. Mutta sen sijaan siitä ovat nostaneet ison haloon hänen vanhempansa, sukulaisensa, ammattiauttajatkin. Puhumattakaan palstalaisista, jotka kovin syyttävästi ihmettelevät, että mitä toisen asiat minulle kuuluvat.

En ole koskaan ymmärtänyt mitä se kenellekään muulle kuuluu puutunko toisen elämään, kun se on ollut minulle ja tuolle toiselle ihan ok. Eniten ihmetyttää ammattiauttajat, joiden on hyvin vaikea suhtautua siihen, että joku on halunnut auttaa vierasta ihmistä. Kerta toisensa jälkeen kysyvät, että mikä tämä juttu on.

18/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaali olettama että aikuinen on joko töissä tai opiskelee

Vierailija
19/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei se neuvoja yleensä ole millään tavalla parempi kuin se ketä yrittää neuvoa. Tämä on minun kokemus asiasta. Toisten asioihin puuttujat ovat vain päsmäreitä, jotka kuvittelevat olevansa jotain neuvomaan toisia. Eivät kuitenkaan tidellisuudessa ole. Ymmärtävät vain oman elämäntyylinsä. Kaikki muu on outoa.

Vierailija
20/24 |
24.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti sen verran asioista tietävät. Mutta saa sitä ihminen kotona olla.

Minäkin olen melkein aina kotona, eikä kukaan ole neuvonut minua pitkään aikaan. Mutta minullapa onkin opinnot suoritettu enkä kovin paljoa tapaa ihmisiä. Nyt on mennyt yli kuukausi, enkä ole tavannut ketään muuta kuin siivoojaa ja ruokakaupan myyjää. Enkä soittelekaan muille kuin kahdelle kaverilleni.