Työtön. Kelpuuttaisitko työn jossa on huonompi palkka mitä sinulle on aiemmin maksettu?
Vastuullista määräaikaista työtä jossa huonompi palkka jää siis vähemmän käteen.
Kommentit (32)
Tuskin. Edellisessä kokopäivätyössä oli alle kympin tuntipalkka.
Tietenkin haluan koska olen orjuufetisisti. NAUTIN siitä että minua pannaan perseeseen ja maksan siitä.
En. Olin ennen työttömyyttä yrittäjä ja nostin pitkään paljon vähemmän palkkaa, kuin mitä työttömyysmaksu on.
Olen aina kelpuuttanut. Tosin, en ole koskaan ollutkaan työtön. Mutta palkka laski pikkuisen kun viimeksi vaihdoin työpaikkaa. Ylityöt loppui myös, joten elämänlaatu parani ja työmatka lyheni.
Vain siinä tapauksessa että työnantaja ymmärtää että työpanokseni ei myöskään ole silloin 100%
En varmasti kelpuuta koska en aio koskaan enää tehdä minkäänlaista työtä vaikka maksaisivat miten paljon.
Saan nyt osa-aikatyöstä 10 euroa tunti. Sen alle en töihin lähde, eikä tämäkään kannata.
Kelpuutan minkä tahansa. Osa-aika työn myös.
Olen väsynyt ja kyllästänyt vain oleskelemaan kotona.
Toivntonta väkertämistä.
Etenkin kun olen sinkku, mutta seurustelen ja asun yksin.
Olen ollut neljä kuukautta työttömänä ja saan ansiosidonnaista, joten taloudellista hätää ei vielä ole.
Kesäksi otan vastaan lähes mitä työtä tahansa.
En jaksa olla kuumassa kämpässä, pitkiä kesäpäiviä.
"Vastuullista määräaikaista työtä jossa huonompi palkka jää siis vähemmän käteen"
Määrittele vastuullinen työ. Lähdetään siitä. Huonosti maksetusta työstä en ota minkäänlaista vastuuta enkä myöskään sitoudu työpaikkaan. Tulen paikalle kun on sovittu (tai teen etänä) ja teen minimin, en yhtään enempää. Ei kehitysideoita, uudistuksia, rahansäästöä tms.
Tämän maan verotus on siitä vekkuli himmeli, että huonompi palkka ei välttämättä näy tulotasossa oikeastaan ollenkaan. Minä otin huonommin palkatun suorittavan tason työn oltuani toista vuotta työttömänä. Fitutti kuin pientä oravaa joka ikinen päivä jonka jouduin siellä olemaan sen lisäksi, että kyseinen työrupeama oli pelkkää ajanhukkaa. Tukiakin jouduin hakemaan koska palkka ei riittäänyt elämiseen. Onneksi lopulta tärppäsi ja sain omalta alalta töitä.
Jos siitä on jotain etua uratavoitteiden suhteen.
Ottaisin, kunhan olisi muuten jotenkin järkevä paikka. Ja mielellään määräaikaisena, jos työpaikassa ei ole etenemistä tulevaisuudessakaan näkyvissä.
Realistiset vaihtoehdot tällä hetkellä on ottaa joko huomattavasti pienemmin palkattu työ, jossa jotain uutta tai opittavaa tai sitten yrittäjänä toimiminen. Sellaista palkkatasoa ja paikkaa, josta lähdin fuusion myötä paketin kanssa, ei ole kuin harvoin, jos koskaan tarjolla. Työpaikan olen vaihtanut huomattavasti huonommin palkattuun ennenkin ihan tietoisesti.
voi kun en mene töihin enää mistään hinnasta. ukko minut elättää ja minä viihdyn kotivaimona. juoskoon muut oravanpyörässä, minun ei tarvitse. kiitos.