Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavalliset kirkkoon kuuluvat: käytättekö ristiä kaulassa? Miksoäi/miksi ette?

Vierailija
23.03.2023 |

Minä olen tavis kirkkoon kuuluva. En siis superosallistuja. En käy säännöllisesti missään.

Olen alkanut miettiä, että alkaisinko käyttää rippiristiäni, jonka sain hyvin kauan sitten.

Jotenkin on sellainen olo, että kun muutkin uskontokunnat ja muut suuntaukset haluavat erottua, niin miksen minäkin ilmaisisi kannatustani.

Mitä mieltä olette?

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käytä. Mitähän joku Alkon kassa siitä ajattelisi?

Tai kirjakaupan kassa, kun ostan Karita Mattilan eroottista runokirja.

Onko kirjakaupan kassa lähtökohtaisesti kiihkouskovainen? Onko erotiikka mielestäsi syntiä?

Ei, mutta yhtälailla tai enemmän ne muutkin saattaa kytätä ja kritisoida kristittyjen moraalia.

Vierailija
42/43 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Risti on kuoleman symboli. En käytä kristittynä sitä koskaan. Ristin sanoma on eri asia, kuin laittaa roomalaisten kidustussymboli kaulaan.

En ole uskovainen, mutta joskus pidin lahjaksi saatua ristiä kaulassani. Kerran vahdin yhtä alle kouluikäistä lasta ja tämä kysyi miksi mulla on kuoleman risti kaulassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
26.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aiemmin käytin pientä ristiä vähän miten sattuu, milloin huvitti. Kummilapsen rippijuhliin olen sen laittanut vartavasten ja joihinkin ristiäisiin. Nyt ei ole tullut vuosiin käytettyä. Varsinaisen rippiristin sain itse valita, ja otin sellaisen silloin muodikkaan ison pronssisen. Pidän siitä edelleen mutten ole käyttänyt vuosikymmeniin