Kuljetko vaatimattomamman näköisenä kuin varallisuudestasi voisi päätellä?
Minä kuljen markettivaatteissa ja meikittä, vaikka minulla on omistusasunto. En myöskään käy kampaajalla.
Kommentit (56)
Kyllä.
En ole tullut rikkaaksi rahojani tuhlaamalla.
Risat byysat ja bläägät, rotsi auki, pitkä fleda ja resu skegge. Aikamoinen hämy, vaikka fyffeä löytyy.
Olen varakas mutten mikään rikas (150ke/v tulot, varallisuutta 1.5me+) ja kuljen mielestäni laadukkaissa ja hyvältä näyttävissä vaatteissa. En usko, että satunnainen kulkija kadulla huomaa mun outfitin arvon kadulla, mutta yleensä outfitin hinta on samaa luokkaa kun PAM:in työntekijän kuukauden keskiliksa.
Eli kyllä ja ei.
En. Olen oikeasti köyhä.
T: tuntematon
Milloin missäkin vaatteissa, välillä ilman. On omistusasuntoja ja asuntolainat jo maksettu.
Miten omistusasunto liittyy asiaan? Moni saattaa siitä huolimatta tai juuri sen vuoksi olla korviaan myöten veloissa eikä kerta kaikkiaan ole varaa ostaa mitään merkkivaatteita. Mutta joo, käytän itsekin lähinnä loppuun kulutettuja halpisvaatteita vaikka tililtä löytyisi useampia kymmeniä tuhansia ja se velaton omistusasuntokin on olemassa. Muutamia siistimpiä vaatekappaleita toki löytyy virallisempiin tilaisuuksiin.
Olen ict-alan etätyöläinen ja asun vaatimattomasti kerrostalossa vuokralla. Auto on keski-ikää suht halpa kansanauto eikä huvita pröystäillä.
Mitä väliä vaikka keskimääräistä enemmän on rahaa, ei ole tarve leveillä. Eipähän kaadu talous pienissä maailman tuulissa.
Joskus ehkä kulutin hieman harkitsemattomammin muotiin ja tavaraan mutta lähinnä sai vaan arvostelevat katseita ja ennakkoluuloja osakseen. Olen introvertti enkä pidä minkäänlaista huomiosta.
Suomalaiset ovat käsittämättömän pinnallisia ja ylimielisiä, erityisesti pk-seudulla myyjät. Olen tietoisesti jo vuosia sitten lakannut käyttämästä merkkivaatteita ja panostamasta huoliteltuun ulkonäköön. Syy? Totaalinen kyllästyminen siihen ylimieliseen asenteeseen, jolla "köyhän" näköisiä ihmisiä täällä kohdellaan. Eli kirppisvaatteet, verkkarit, hupparit, vanhat ei-kalliit vaatteet käytössä. Todellisuudessa minulla olisi varaa pukeutua paljon paremmin (kuten nuorempana teinkin ja voi sitä asiakaspalvelijoiden nuoleskelun määrää silloin ja nykyäänkin, jos joskus päätän hiukankaan laittautua), mutta saan kai kieroutunutta nautintoa aina kohdatessani tällaisen nenävarttaan pitkin köyhäksi minut luokittelevan idiootin ja vetäessäni paksun rahanipun sopivalla hetkellä esiin. Kun myyjällä alkaa kuola valua totean, että asiakaspalvelussa on huomattavasti parantamisen varaa ja poistun rahoineni liikkeestä. Te myyjät ette voi päätellä ihmisten tulotasoa tai varallisuutta heidän ulkoisen habituksensa kautta. Tämä on todella yleistä ja koskee kyllä ihan teitä muitakin kansalaisia. Ylemmyydentunto, kateus, toisten alaspäin polkeminen.. miten ihanaa kansaa olemmekaan.
Pukeudun mukaviin, laadukkaisiin ja säämukaisiin vaatteisiin. Jonkin verran seuraan muotia mutta skippaan suosiolla ne jutut mitkä ei kropalle sovi. Vältän viimeiseen asti näkyviä logoja enkä ikinä pistäisi paria tonnia johonkin LV:n kassiin.
Nimenomaan logoilla keuliminen on noloa ja kertoo alhaisesta tulotasosta. Eli pistetään se vaatimaton liksa johonkin turhaan ja kärvistellään pikavipeillä.
Joo en tosiaankaan näytä rikkaalta ja hyvä niin. En halua lokkeja ympärille pörräämään enkä teinejä ryöstämään tennareita jalasta.
Sikäli kun vanhoissa vaatteissa kulkeminen on vaatimatonta(?). Olen päättänyt, että ostan uutta vain jos on pakko, on kai sekin edes vähän maailman tuhoamisesta pois.
Kyllä, koska poistun kotoa pääasiassa koiratreeneihin ja tallille ja käyn kaupassakin sieltä tullessa, joten vaatteet on käytännölliset, säänkestävät ja niissä on karvaa, kuolaa yms.
Lisäksi vihaan vaateostoksia ja käytän kaiken loppuun. Uutta ostan kun vanhat lahoo päältä.
Joo, markettivaatteet, myös tokmanni kelpaa. Tulot 10ke/kk ja olen sukuni ensimmäinen akateeminen, ja tämän myötä olen tajunnut että yhteiskuntaluokkaa ei noin vaan vaihdeta vaikka ulkoisesti menestyy. Lapsena opin halphalleista ostosten tekemisen ja siitä ei oikein meinaa päästä eroon.
Minut saattaa nähdä melkein kuinka tahansa pukeutuneena. Jalassa saattaa olla vanhat ja hieman kuraiset coretex-lenkkarit, vanhat farkut, joku pojalta pieneksi jäänyt toppatakki päällä ja tukka kietaistu pikaponnarille.
Onhan mulla kaapissa pitkä rivi mitä vaan takkeja ja sama pätee kenkiin. Pukeudun hyvin, jos tilanne sitä vaatii, mutta jokin ruokakauppareissu tai piipahtaminen kauppakeskuksessa ei sitä ole.
Mun käsilaukku ei kiinnosta vaatimattomimmissa pukineissa ketään. Se on hyvä.
En minä, mutta isäni. Omaisuutensa arvo on miten monta miljoonaa onkaan, en edes tiedä.
Silti hän kulkee niin tavallisen näköisenä kuin mahdollista. Hän harkitsee tarkkaan mitä ostaa ja lisäksi hän käyttää aina kaikki vaatteet loppuun. Suosii myös käytettyjä vaatteita. Hänellä on yhdet kesäkengät, missä on pohjat melkein puhkikuluneet ja kangas reunoista resuinen, mutta ihan hyvät kengät ne kuulemma vielä on.
En tiiä miten missäkin tulo- tai omaisuusluokassa pitää pukeutua joten saatan pukeutua vaatimattomammin tai sitten ylipukeutua
Päinvastoin. Minulla on tänään käyttötilillä 19 senttiä ja säästötilillä kymmenen. Siitä huolimatta minulla on ehjä t-paita, kuukausi sitten ostetut collegehousut (omistan kahdet) ja itse tehdyt villasukatkin jalassa. Myös ulkovaatteet sekä kengät ovat kaikki siistejä ja ehjiä. Jopa plankkia löytyy kaapista.
Tällä varallisuudella olettaisin, että pukisin reikää reiän päälle.
Minusta on vaan parempi, ettei myyjät tunge iholle. Haluan katsella kaupoissa rauhassa.
Jos tuohon auttaa vaatimaton pukeutuminen, niin sehän on loistavaa!
Kyllä ja pukeudun tarkoituksella raflaavasti. Saatan laittaa tonnin stiflat ja gollegehousut. Tai gollegehousut ja toppakengät farkkurotsin kanssa. Etenkin kauppaan pukeudun huonosti.
Todellakin! Tyylini on melkein aina Prismalook, vaatteet käytän loppuun ja mukavuus tulee aina ensin (+säänmukainen pukeutuminen).
Meikkaamisen lopetin pandemiaan enkä ole nähnyt tarvetta jatkaa. Korujen käyttökin loppui silloin, kun jotenkin ne liittää mielikuvissa yhteen.
Merkkilaukkuja en käytä, en ole koskaan oikein ymmärtänyt niiden päälle.
Varallisuutta on sen verran, että velaton koti ja kaksi velatonta sijoitusasuntoa.
En käy kynsistudioissa tai kosmetologilla. Ei shokkivärejä, ei lattakenkiä.
Sossupummi