Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi perussuomalaisten on niin vaikea menestyä Helsingissä - nyt povataan heille kahta kansanedustajan paikkaa, demareille viisi

Vierailija
23.03.2023 |

Ilta-Sanomat selvitti, keitä ovat kärkihaastajat kaikissa vaalipiireissä ja ketkä ovat menossa läpi eduskuntavaaleissa.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000009457112.html

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä stadissa kun vaan ei pelätä vaikka vastaan tulisi muualla syntynyt. 

Ette ole kovin älykkäitä sitten rikostilastojen valossa...

Puhutko nyt persuehdokkaiden rikostilastoista?

Vierailija
42/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä stadissa kun vaan ei pelätä vaikka vastaan tulisi muualla syntynyt. 

Voit jalkautua Puhokseen katsomaan mitä muualta syntyneet ovat mieltä sinusta :D

Alkaa olemaan Suomessa syntyneitä valtaosa Puhoksen tallajista. Mitä siellä pitäisi siis kysellä ihmisiltä? Kuka hullu kulkee ympäriinsä ja kyselee mitä mieltä ihmiset ovat hänestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyypillinen perussuomalaisten kannattaja lienee ikääntynyt mies pikkupaikkakunnalla. Jalka ei enää niin nouse, mutta autolla pääsee ja muutenkin jo ärsyttää ja vituttaa kaikki. Tärkeitä asioita elämässä on vanhustenhoito, autoilu ja ilmastostakaan ei huolta, kun itse kohta kuolee kumminkin. Vanhaan rintamamiestaloon ei ole varaa enää remontteja tehdä, niin sellaisten ympäristösyistä tapahtuvien pakkoremonttien pelko pyörii mielessä. Helsingissä tätä porukkaa ei ole niinkään. Helsingissä on muuta maata korkeampi koulutustaso, autoilu ei ole niin tärkeää ja väki on muutenkin nuorempaa. Jos on oikeistolainen, on rahkeita äänestää suoraan kokoomusta. 

Ei kuitenkaan 20 prosenttia äänestäjistä ole tuollaisia! Mutta moni ei ehkä ihan tunnu hahmottavan, että leikkaukset esim soteen tulevat koskemaan nimenomaan juuri heitä itseään, ei mitään mystisiä muita. Osa toki tietää ja siksi kai kentällä moni toivoisi sdp +persuyhteistyötä. Mutta saavat aina vaihtoehdoksi kokoomuksen.

Kummalla tulee kovempaa menoa kok+peruss. Vai kok+SDP.

Kovaa tulee olemaan joka tapauksessa. Sen tiedämme kaikki.

Vierailija
44/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Helsingissä on monen mielestä trendikästä paheksua persuja?

Koska Helsingissä on paljon koulutettua väkeä ja he ovat tottuneet näkemään paskan puhumisen läpi.

Perusjen itsensä mukaan he ovat todella koulutettuja ja yliopistoissakin on heillä suurin edustus. He eivät vain uskalla kertoa kantaansa. 

Joten vaalikopin salaisessa nurkassa kynä piirtää paperiin jonkun muun kuin persuehdokkaan numeron. 

Vierailija
45/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on ihmisiä, jotka ovat julkisesti vihreitä ja meuhkaavat vihreitä arvoja: suvaitsevaisuutta, lähikouluja, tasa-arvoa ym. Oma toiminta on sen kanssa kuitenkin täysin ristiriidassa. Lähikoulujen puolesta on helppo puhua, jos itse asuu hyvällä ja kalliilla alueella. Ehkä vaalikopin salaisessa nurkassa kynä kuitenkin piirtää paperiin ihan muun puolueen ehdokkaan nimen....

Nauratti, sillä tämä osui minua kuin nyrkki silmään. :)

Omassa kuplassani edellä mainitut arvot ovat niitä ainoita oikeita, mutta itselläni on alkanut hieman mieli muuttua. Näin ollen minusta on tullut kaappipersu, joka kahvipöydässä nyökyttelee ystävieni puheille, mutta äänestyskopissa raaputan sitten todellisen suosikkini numeron äänestyslippuun.

Tätä asiaa ei minusta yksikään uskoisi, sillä niin monta vuotta olen persuja haukkunut suu vaahdossa...

Vierailija
46/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on ihmisiä, jotka ovat julkisesti vihreitä ja meuhkaavat vihreitä arvoja: suvaitsevaisuutta, lähikouluja, tasa-arvoa ym. Oma toiminta on sen kanssa kuitenkin täysin ristiriidassa. Lähikoulujen puolesta on helppo puhua, jos itse asuu hyvällä ja kalliilla alueella. Ehkä vaalikopin salaisessa nurkassa kynä kuitenkin piirtää paperiin ihan muun puolueen ehdokkaan nimen....

Lisäksi ruotsinkielisten ei tarvitse koulushoppailla, koska ruotsinkielisissä kouluissa ei ole m a t u j a.

Ai ei ole? Katsopas huvikseen vaikka Mattlidenin lukion ylioppilaat.

Olisikohan IB-linjalla jotain tekemistä asian kanssa?

Vierailija
47/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska Helsingissä on paljon koulutettua väkeä ja he ovat tottuneet näkemään paskan puhumisen läpi.

Perusjen itsensä mukaan he ovat todella koulutettuja ja yliopistoissakin on heillä suurin edustus. He eivät vain uskalla kertoa kantaansa. 

Joten vaalikopin salaisessa nurkassa kynä piirtää paperiin jonkun muun kuin persuehdokkaan numeron. 

Itse asiassa tulet yllättymään kuinka paljon piilopersuja koulutetuista ihmisistä löytyy. Asiasta vain ei kehdata puhua, kun tällä hetkellä ainoa oikea totuus ylemmässä keskiluokassa on äänestää joko kokoomusta, demareita tai vihreitä. 

Vierailija
48/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikeahan normaalien ihmisten on menestyä poliittisesti jossain Helsingissä, kun se vastaa poliittiselta ilmastoltaan jotain Pohjois-Koreaa...

Voimalla on vastavoimansa. Tietty suunta saa julkisuudessa näkyvyyttä kuin jokin toinen. Turha silti luulla ettei iso osa porukasta näe tekopyhyyden ja esittämisen läpi.

Vierailija
49/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näitä vastauksia jo tuli. Mutta tarkempia syitäkin voi antaa: hyvätuloiset äänestää aina ja taatusti kokoomusta. Joskus äänen saa rkp.

Huonompiosaiset helsinkiläiset eivät ehkä ole niin tyhmiä, etteivätkö tajuaisi, miten heidän omaan eloon vaikuttaa kok+perussuomalaisten politiikka. Jos puolueet lupaavat äänestäjälle leikata asumistukea ja iso osa tarvitsee asunistukea, niin ehkä ääni ei mene näille.

Entä keskiluokka? Ehkä elinkeinorakenne Helsingissä on sellainen, että "kulttuuri on luksustuote" ei oikein puhuttele. Aivan valtava osa työpaikoista liittyy välillisesti kulttuurisektoriin.

Lopuksi, mutta ei vähäisimpänä monilla on perhettä, ystäviä tai omaa taustaa, jossa suora rasismi vihkaisee ihan täysin omaan sisimpään. Tämän takia en myös itse voi enää edes harkita kokoomusta, vaikka monissa asioissa olen samaa mieltä. Liian lähellä persuja ovat.

Ja tietenkin koulutustasokin vaikuttaa. Useampi äänestäjä kuulee, kuka eniten vääristelee tosiasioita, koska toimivat asiantuntija-aloilla ja tekevät itse työtä, jonka kautta tietävät, mitä nuneroiden takana on.

Erittäin hyvin tienaavana ja korkeakoulutettuna en äänestä kokoomusta tai rkp:tä vaan persuja. Miksikö? No siksi, että asun pks:lla ja minulla on lapsia. Muiden puolueiden löperö politiikka on tuonut tänne ihan oikeita ongelmia kaduille ja kouluihin. Mitä tuttavissa olen seurannut niin ne, jotka oikeasti työssään kohtaavat näitä ongelmia ovat siirtyneet persujen äänestäjiksi ja muille persut ovat kauhistus vanhasta muistista.

Vierailija
50/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tulet yllättymään kuinka paljon piilopersuja koulutetuista ihmisistä löytyy. Asiasta vain ei kehdata puhua, kun tällä hetkellä ainoa oikea totuus ylemmässä keskiluokassa on äänestää joko kokoomusta, demareita tai vihreitä. 

Tuo on tervettä kehitystä. Toisin kuin vaikka kirkon ja koulutuksen wokettuminen. Tajutaan millainen vaara piilee identiteettipolitiikan vastakkainasettelujen riitaisuudessa ja kaunan ruokinnassa. Sovitus on tehty siinä mahdottomaksi, ainoastaan nöyristelevästä matelusta palkitaan.

Vierailija
51/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ihan suomalaisen yliopistokoulutuksen suorittanut työssäkäyvä nainen ja poliittisesti oikealla, joten valintani luonnollisesti on perussuomalaiset.

Toiveena olisi PS+kokoomus+KD hallitus :)

Vierailija
52/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näitä vastauksia jo tuli. Mutta tarkempia syitäkin voi antaa: hyvätuloiset äänestää aina ja taatusti kokoomusta. Joskus äänen saa rkp.

Huonompiosaiset helsinkiläiset eivät ehkä ole niin tyhmiä, etteivätkö tajuaisi, miten heidän omaan eloon vaikuttaa kok+perussuomalaisten politiikka. Jos puolueet lupaavat äänestäjälle leikata asumistukea ja iso osa tarvitsee asunistukea, niin ehkä ääni ei mene näille.

Entä keskiluokka? Ehkä elinkeinorakenne Helsingissä on sellainen, että "kulttuuri on luksustuote" ei oikein puhuttele. Aivan valtava osa työpaikoista liittyy välillisesti kulttuurisektoriin.

Lopuksi, mutta ei vähäisimpänä monilla on perhettä, ystäviä tai omaa taustaa, jossa suora rasismi vihkaisee ihan täysin omaan sisimpään. Tämän takia en myös itse voi enää edes harkita kokoomusta, vaikka monissa asioissa olen samaa mieltä. Liian lähellä persuja ovat.

Ja tietenkin koulutustasokin vaikuttaa. Useampi äänestäjä kuulee, kuka eniten vääristelee tosiasioita, koska toimivat asiantuntija-aloilla ja tekevät itse työtä, jonka kautta tietävät, mitä nuneroiden takana on.

Tyypillinen viherpünikkiluuseri, joita Helsinki on täynnä.

Vierailija
53/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Helsinki on täynnä vihreitä, jotka saavat sähkönsä hiilivoimasta, käyttävät kertisvaatteita, juhlivat ja h**meita käyttävät. Kun taas Helsingistä pois päin mentäessä on niitä jalat maassa, maalaisjärjellä käyttäviä ihmisiä (eli järkevämpiä), jotka yleensä tietävät ketä kannattaa äänestää, jos haluaa että Suomi pysyy Suomena, eikä Eu:n tallomana, Eu:lle maksajana, "monikulttuurisena" maana, jne, jne... Eli kannattaa äänestää perussuomalaisia.

Vierailija
54/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä joo. Ei ihan uppoa narratiiviin siitä kuinka persujen suosio johtuis monikulttuurisuuden näkymisestä katukuvassa

Vierailija
55/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erittäin hyvin tienaavana ja korkeakoulutettuna en äänestä kokoomusta tai rkp:tä vaan persuja. Miksikö? No siksi, että asun pks:lla ja minulla on lapsia. Muiden puolueiden löperö politiikka on tuonut tänne ihan oikeita ongelmia kaduille ja kouluihin. Mitä tuttavissa olen seurannut niin ne, jotka oikeasti työssään kohtaavat näitä ongelmia ovat siirtyneet persujen äänestäjiksi ja muille persut ovat kauhistus vanhasta muistista.

Toki toki.

Mämä on jo huvittavia.

Onneksi spämmäys loppuu parin viikon päästä.

Vierailija
56/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska Helsinki on täynnä vihreitä, jotka saavat sähkönsä hiilivoimasta, käyttävät kertisvaatteita, juhlivat ja h**meita käyttävät. Kun taas Helsingistä pois päin mentäessä on niitä jalat maassa, maalaisjärjellä käyttäviä ihmisiä (eli järkevämpiä), jotka yleensä tietävät ketä kannattaa äänestää, jos haluaa että Suomi pysyy Suomena, eikä Eu:n tallomana, Eu:lle maksajana, "monikulttuurisena" maana, jne, jne... Eli kannattaa äänestää perussuomalaisia.

In your Dreams.

Vierailija
57/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persuja vituttaa, kun kaikkialla heidän paskapropaganda ei mene läpi. 

Vierailija
58/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, siksi meidänkin akateeminen perhe äänestää persuja.

Vierailija
59/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä miettinyt miksi niinkin taitava ja ylistetty mies kuin Matias Turkkila ei ole ikinä perussuomalaisten EU- tai kansanedustajaehdokas?

Estääkö Matiaksen menneisyys tulevaisuuden? Onneksi on Jussin hommaama suojatyöpaikka

pikkulehdessä

Mitä sillä on muka luurankoja?!

Suomen suurimman venäläistrollialustan koodaaminen ja ylläpito.

Vierailija
60/84 |
23.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän persuissa on ihan hitokseen sivareita? Eikö isämmaam pulustus sovi venäjämieliseen ja suomalaisvastaiseen arvomaailmaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän