Miksi perussuomalaisten on niin vaikea menestyä Helsingissä - nyt povataan heille kahta kansanedustajan paikkaa, demareille viisi
Ilta-Sanomat selvitti, keitä ovat kärkihaastajat kaikissa vaalipiireissä ja ketkä ovat menossa läpi eduskuntavaaleissa.
Kommentit (84)
Hesalaiset on salatinsyöjiä koko porukka
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Helsingissä on monen mielestä trendikästä paheksua persuja?
Koska Helsingissä on paljon koulutettua väkeä ja he ovat tottuneet näkemään paskan puhumisen läpi.
Enpä usko että näkevät kun äänestysprosentti on kaikesta politikoinnista huolimatta korkea.
Pääkaupunkiseudulla asuu kouluttautunutta väkeä. He eivät osta persujen mustavalkoista maailmaa, jossa kovaääninen uhoaminen on riittävä näyttö osaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Hassuinta, on se että Itä-helsingin perussuomalaiset niminen yhdistys lopetettiin, joka siellä ei ollut jäseniä riittävästi.
Luulen että Helsingissä ei uskota kaikkia persujen valheita.
Itä-Helsinki! Kela maksa kaiken!
T: Milan Jaff
Vierailija kirjoitti:
Meillä stadissa kun vaan ei pelätä vaikka vastaan tulisi muualla syntynyt.
Ette ole kovin älykkäitä sitten rikostilastojen valossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on ihmisiä, jotka ovat julkisesti vihreitä ja meuhkaavat vihreitä arvoja: suvaitsevaisuutta, lähikouluja, tasa-arvoa ym. Oma toiminta on sen kanssa kuitenkin täysin ristiriidassa. Lähikoulujen puolesta on helppo puhua, jos itse asuu hyvällä ja kalliilla alueella. Ehkä vaalikopin salaisessa nurkassa kynä kuitenkin piirtää paperiin ihan muun puolueen ehdokkaan nimen....
Lisäksi ruotsinkielisten ei tarvitse koulushoppailla, koska ruotsinkielisissä kouluissa ei ole m a t u j a.
Et ole ilmeisesti ikinä katsonut näiden koulujen vanhojen tansseja tai oppilasluetteloita.
Tutustu aiheeseen. Voit vielä vaihtaa puoluetta ennen äänestyspäivää.
Melko varmasti sieltä ei juuri Ibrahimeja tai Mohammedeja löydy.
Vierailija kirjoitti:
Päivän vitsi:D
Voisit mennä nokakkain keskustelemaan jengin pahoinpitelemän ihmisen kanssa. Luulen että mielesi muuttuu, jos on yksikin aivosolu päässäsi.
Tässä näitä vastauksia jo tuli. Mutta tarkempia syitäkin voi antaa: hyvätuloiset äänestää aina ja taatusti kokoomusta. Joskus äänen saa rkp.
Huonompiosaiset helsinkiläiset eivät ehkä ole niin tyhmiä, etteivätkö tajuaisi, miten heidän omaan eloon vaikuttaa kok+perussuomalaisten politiikka. Jos puolueet lupaavat äänestäjälle leikata asumistukea ja iso osa tarvitsee asunistukea, niin ehkä ääni ei mene näille.
Entä keskiluokka? Ehkä elinkeinorakenne Helsingissä on sellainen, että "kulttuuri on luksustuote" ei oikein puhuttele. Aivan valtava osa työpaikoista liittyy välillisesti kulttuurisektoriin.
Lopuksi, mutta ei vähäisimpänä monilla on perhettä, ystäviä tai omaa taustaa, jossa suora rasismi vihkaisee ihan täysin omaan sisimpään. Tämän takia en myös itse voi enää edes harkita kokoomusta, vaikka monissa asioissa olen samaa mieltä. Liian lähellä persuja ovat.
Ja tietenkin koulutustasokin vaikuttaa. Useampi äänestäjä kuulee, kuka eniten vääristelee tosiasioita, koska toimivat asiantuntija-aloilla ja tekevät itse työtä, jonka kautta tietävät, mitä nuneroiden takana on.
Vierailija kirjoitti:
Pääkaupunkiseudulla asuu kouluttautunutta väkeä. He eivät osta persujen mustavalkoista maailmaa, jossa kovaääninen uhoaminen on riittävä näyttö osaamisesta.
Just näin.
Vierailija kirjoitti:
Tässä näitä vastauksia jo tuli. Mutta tarkempia syitäkin voi antaa: hyvätuloiset äänestää aina ja taatusti kokoomusta. Joskus äänen saa rkp.
Huonompiosaiset helsinkiläiset eivät ehkä ole niin tyhmiä, etteivätkö tajuaisi, miten heidän omaan eloon vaikuttaa kok+perussuomalaisten politiikka. Jos puolueet lupaavat äänestäjälle leikata asumistukea ja iso osa tarvitsee asunistukea, niin ehkä ääni ei mene näille.Entä keskiluokka? Ehkä elinkeinorakenne Helsingissä on sellainen, että "kulttuuri on luksustuote" ei oikein puhuttele. Aivan valtava osa työpaikoista liittyy välillisesti kulttuurisektoriin.
Lopuksi, mutta ei vähäisimpänä monilla on perhettä, ystäviä tai omaa taustaa, jossa suora rasismi vihkaisee ihan täysin omaan sisimpään. Tämän takia en myös itse voi enää edes harkita kokoomusta, vaikka monissa asioissa olen samaa mieltä. Liian lähellä persuja ovat.
Ja tietenkin koulutustasokin vaikuttaa. Useampi äänestäjä kuulee, kuka eniten vääristelee tosiasioita, koska toimivat asiantuntija-aloilla ja tekevät itse työtä, jonka kautta tietävät, mitä nuneroiden takana on.
Peukku tälle hienolle kommentille.
Vierailija kirjoitti:
Persut on juntteja. Siksi.
Ei nyt sentään kaikki persut, mutta sanotaanko näin että 99% pilaa 1% maineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Helsingissä on monen mielestä trendikästä paheksua persuja?
Koska Helsingissä on paljon koulutettua väkeä ja he ovat tottuneet näkemään paskan puhumisen läpi.
Tämähän se on. Pölhöpopulismi uppoaa paremmin pölhöihin.
Tyypillinen perussuomalaisten kannattaja lienee ikääntynyt mies pikkupaikkakunnalla. Jalka ei enää niin nouse, mutta autolla pääsee ja muutenkin jo ärsyttää ja vituttaa kaikki. Tärkeitä asioita elämässä on vanhustenhoito, autoilu ja ilmastostakaan ei huolta, kun itse kohta kuolee kumminkin. Vanhaan rintamamiestaloon ei ole varaa enää remontteja tehdä, niin sellaisten ympäristösyistä tapahtuvien pakkoremonttien pelko pyörii mielessä. Helsingissä tätä porukkaa ei ole niinkään. Helsingissä on muuta maata korkeampi koulutustaso, autoilu ei ole niin tärkeää ja väki on muutenkin nuorempaa. Jos on oikeistolainen, on rahkeita äänestää suoraan kokoomusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä on ihmisiä, jotka ovat julkisesti vihreitä ja meuhkaavat vihreitä arvoja: suvaitsevaisuutta, lähikouluja, tasa-arvoa ym. Oma toiminta on sen kanssa kuitenkin täysin ristiriidassa. Lähikoulujen puolesta on helppo puhua, jos itse asuu hyvällä ja kalliilla alueella. Ehkä vaalikopin salaisessa nurkassa kynä kuitenkin piirtää paperiin ihan muun puolueen ehdokkaan nimen....
Lisäksi ruotsinkielisten ei tarvitse koulushoppailla, koska ruotsinkielisissä kouluissa ei ole m a t u j a.
Ai ei ole? Katsopas huvikseen vaikka Mattlidenin lukion ylioppilaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ilmeisesti ikinä katsonut näiden koulujen vanhojen tansseja tai oppilasluetteloita.
Tutustu aiheeseen. Voit vielä vaihtaa puoluetta ennen äänestyspäivää.Melko varmasti sieltä ei juuri Ibrahimeja tai Mohammedeja löydy.
Kyllä löytyy, tyttöjä toki enemmän niinkuin kaikissa lukioissa.
Itse äänestän Stadissa kokkareita. Sitä en kyllä ymmärrä, että kuka täällä äänestää punavihreitä, ne on saaneet koko kaupungin sekaisin alkaen keskustan liikenteestä
Vierailija kirjoitti:
Huonompiosaiset helsinkiläiset eivät ehkä ole niin tyhmiä, etteivätkö tajuaisi, miten heidän omaan eloon vaikuttaa kok+perussuomalaisten politiikka. Jos puolueet lupaavat äänestäjälle leikata asumistukea ja iso osa tarvitsee asunistukea, niin ehkä ääni ei mene näille.Entä keskiluokka? Ehkä elinkeinorakenne Helsingissä on sellainen, että "kulttuuri on luksustuote" ei oikein puhuttele. Aivan valtava osa työpaikoista liittyy välillisesti kulttuurisektoriin.
Missä menee hyvätuloisen raja? Tienaan sellaiset 7-8k bruttona ja ääni meni vihreille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit jalkautua Puhokseen katsomaan mitä muualta syntyneet ovat mieltä sinusta :D
Käyn siellä pari kertaa viikossa. En mene sinne huutelemaan tai tappelemaan, tai edes kyselemään häpykarvoista kuten Suomi Ensin yhdistys teki, siksi kai saan liikkua siellä rauhassa.
Puhiksessa on mahtavia ravintoloita ja hyvä asiakaspalvelu. Saattaa olla että tuo kysyjä ei ole edes käynyt siellä :D
Hassuinta, on se että Itä-helsingin perussuomalaiset niminen yhdistys lopetettiin, joka siellä ei ollut jäseniä riittävästi.
Luulen että Helsingissä ei uskota kaikkia persujen valheita.