Yökylässä Maria Veitola: Andy McCoy
"Veitola huomauttaa takaisin, ettei hän odottanut McCoyn haukkuvan häntä tuntikausia ja uhkaavan sitten väkivallalla.
Toi on vaan läppää. Älä ota sitä vakavissaan. Älä todellakaan, McCoy vastaa."
Lähde: https://www.is.fi/tv-ja-elokuvat/art-2000009469967.html
Miksi halusi p**liukon luo kylään, kun heillä ei ole erityisen hyvät välit edes?
Kommentit (776)
Mä olen ollut nuorena Hanoi Rocks fani henkeen ja vereen. Nyt kun katsoo noiden ex-hanoiden elämää, niin Mike ja Sam tekee hyvässä hengessä musiikkia ja duunia. Andy Lapin poika mongertaa jotain itse keksittyä kieltä, ei osaa enää suomea kunnolla kun on niin maailman mies. Vanha juoppo sekoilee kunnes pettää elimistö. Tuossa jaksossa ei ollut soittotaidotkaan enää kunnossa, tollanen brenkun veto vaikuttaa kognitiivisiin ja motorisiin taitoihin.
Äärimmäisen epämiellyttävää katsottavaa.
Tuossa äsken tuo tilanne missä maalasivat ja Veitola istui tuolilla, Andy kittasi alkoholia vaikka maistissa muutenkin ja uhosi Veitolalle, tuli olo, että kohta se lyö, herätti inhottavan vatsanpohjassa tuntuvan olon/tunteen omista kokemuksistani juopon ja arvaamattoman isäni kanssa.
😢
Andyhan oli ihan mukava ekat puolituntia ohjelmasta. Tuntuu kyllä että sellainen persoona kaikki joutuu olemaan varautuneita ympärillä koko ajan. Jännä ettei Sofia yhtään puuttunut Andyn kiukutteluun tai riidanhaluisuuteen, olivat kuitenkin hänen kotona ja on tuntevinaan ihmisen. Juoppo tosiaan juomaa tuntui tässäkin ohjelmassa uppoavan kitusiin koko ajan.
Tarviis tekstityksen tää jakso.
Vierailija kirjoitti:
Miten se Angela tuollaisen kultakimpaleen jätti? Mahtaa kaduttaa katsoa, kun Andylla on jo uusi nuorikko kainalossa.
Nauroin ääneen.
Miks noi on pukeutunu Jack Sparrowksi molemmat?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa äsken tuo tilanne missä maalasivat ja Veitola istui tuolilla, Andy kittasi alkoholia vaikka maistissa muutenkin ja uhosi Veitolalle, tuli olo, että kohta se lyö, herätti inhottavan vatsanpohjassa tuntuvan olon/tunteen omista kokemuksistani juopon ja arvaamattoman isäni kanssa.
😢
ja se raivoominen bb:ssä DJ:lle
Vierailija kirjoitti:
😢
Sama fiilis, lapsena olet ihan sen juopuneen armoilla. Kyllä kai Maria Veitolakin tiesi, ettei humalaisen kanssa kannata puhua.
Hyvin ahdistavia ne kuuskymppisen puliäijän mukahauskat läpät.
Näytti hävettävän sitä Sofiaakin, kun ukko muka omasta mielestään vekkulimaisesti pöllii, pummaa, syytää tölkkejä ja valehtelee olleensa Salvador Dalin opissa ja David Bowien hyvä ystävä. Höh
Mun mielestä Veitolan ei olisi pitänyt alkaa tivaamaan siinä kohtaa Andyltä 'olenko loukannut sua jotenkin' kun huomasi Andyn tulevan pahan tuuliseksi. Hän provosoi kysymyksellään Andyä ja tilanne eskaloitui siten pahemmaksi. Marian olisi ollut siinä kohtaa viisainta hienovaraisesti vaihtaa puheenaihetta tai olla hiljaa. Seuraavana päivänä, kun Andy istahti nolona ruokapöydän ääreen niin vasta siinä nostaa kissa pöydälle, kuten Maria tekikin ja lopulta saivat asian jotenkin sovittua. Riidanhaluista ei pidä alkaa provosoimaan mitenkään millään kysymyksillä. Se on kuin heittäisi bensaa liekkeihin.
Andy asui aikoinaan naapurissa ja hän oli kyllä varsinainen neighbour from hell. Onneksi sai häädön.
Kävikö se sieltä taideliikkestäkin hakemassa tavarat vaan ilman maksamista?
Andy kuus-Veitola nolla. Molemmat olen tavannut.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Veitolan ei olisi pitänyt alkaa tivaamaan siinä kohtaa Andyltä 'olenko loukannut sua jotenkin' kun huomasi Andyn tulevan pahan tuuliseksi. Hän provosoi kysymyksellään Andyä ja tilanne eskaloitui siten pahemmaksi. Marian olisi ollut siinä kohtaa viisainta hienovaraisesti vaihtaa puheenaihetta tai olla hiljaa. Seuraavana päivänä, kun Andy istahti nolona ruokapöydän ääreen niin vasta siinä nostaa kissa pöydälle, kuten Maria tekikin ja lopulta saivat asian jotenkin sovittua. Riidanhaluista ei pidä alkaa provosoimaan mitenkään millään kysymyksillä. Se on kuin heittäisi bensaa liekkeihin.
No noinhan normaalit ihmiset tekee, olisiko pitänyt käyttäytyä täysin Andyn ehdoilla ja varoa jokaista sanomistaan kun ei herra ylhäisyydestä tiedä onko pahalla vai hyvällä tuulella. Mun mielestä Maria käyttäytyi ihan asiallisesti, ja olihan hän hiljaa sitten.
Vahvistaa ajatusta siitä, että tuo Andy on aivan ääliö.
Veitola ei suosikkeja, mutta kyseiseen ohjelmaan mielestäni hyvä valinta
Vierailija kirjoitti:
Tuo olisi alkoholistin läheisriippuvaisten nössöä toimintaa. Ihan oikein Veitolalta vaatia äijää vastuuseen. Lisäksi taktisesti fiksu veto katsojalukuja ajatellen. Andy varmaan yllättyi itsekin, tottunut kävelemään muiden yli miten huvittaa.
Vierailija kirjoitti:
Andy sanoi, ettei saa kulkea rauhassa. No pakkoko sitä on kulkea noissa sirkusvaatteissa. Kävis parturissa, verkkarit ja lenkkarit jalkaan, pipo päähän. Niin sais olla kuin kuka tavallinen 60-vuotias.
Eli jos ihminen PUKEUTUU eri tavalla, kuin suurin osa niin se on "oikeus" häiritä tai jopa kiusata?
Just🙄
Siis tuo on vasta kuusikymppinen? Näyttää tosi vanhalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Andy on todella lahjakas ja herkkä taiteilija, jolla on ollut myös paljon kipua elämässään. Hän on käynyt läpi heroiiniriippuvuuden ja päässyt siitä irti, noussut takaisin elämään sieltä mistä suurin osa ei nouse.
Te ette voi ymmärtää mitä hän on kokenut, jos ette ole itse kokeneet samaa.
Ei ole. Teknisesti taitava soittaja kyllä. Vaihtoi polakan kohomömmöihin kuten lukemattomat muutkin pollenistit. Lisäksi on nykyään sekakäyttäjä joka polletouhujakin typerämpää. Palataan tuohon takaisin elämään nousemiseen, jos joskus pääsee päihteistä kuiville, eikä vain vaihtele niiden välillä. On toi nykyinen toiminta kumminkin parempi ku sen 90-luvun alennustila ja ikä rauhoittanut väkisinkin lapinmiestä.
Andy itsehän on kotoisin Krunikasta eikä Lapista (vaikka sukujuuret ovatkin Lapissa).
Ei ole.
Syntymäpaikaksi on merkitty Pelkosenniemi, ei Helsinki.
Kyllä. Andy asui Pelkosenniemellä kuitenkin niin lyhyen ajan, ettei muista siitä mitään.
Mahtaakohan muistaa niin eilisestä päivästäkään mitään?
Luuletko tosiaan ettei juoppo tai narkkari muista mitään.
Kaiken muistaa ja todella hyvin.
Siihen on aina hyvä vedota olin niin sekaisin en muista.
Jos sammuu niin silloin vasta filmi katkeaa.
Yleisesti hyväksytty en muista sanonta.
Silloin pääsee helpommalla kun valehtelee ettei muista.
Miksi Andy on tuollainen kuin on?
No koska on Glorian aikoina tuhonnut aivonsa ja motoriikkansa huumeilla ja alkoholilla eikä edelleenkään taida lasiin sylkeä.
Surullista.