Onko yli 3000€ tienaava köyhä?
Työkaveri valittaa aina ettei ole rahaa ja kaikki kallista eikä koskaan voi käydä esim hierojalla koska se maksaa 45€!!! Tiedän että saa palkkaa yli kolme tonnia, voi saada lähemmäs neljä tonniakin. Asuu kahden kissan kanssa vuokralla (~800€/kk), omistaa vanhan auton ja pienen mökin. Auto velaton ja mökkilainaa lyhentää 200€/kk. Miten on av-raati. Onko tämä henkilö köyhä?
Kommentit (41)
No, kyllä menee kaikki kädestä suuhun vaikka palkkaa tuleekin 3500€ nettona. Onneksi ei ole lapsia.
Ts. Suomessa ei tuolla palkalla herroiksi elä.
Ei ole köyhä. On pihi tai ei osaa käyttää rahaa.
T. köyhyysrajalla
Ei ole. Rahaa hänellä nyt menee johonkin, mitä ei ees myönnä. Ravintolassa syöminen, merkkivaatteet, sisustus, jos nainen, niin onko jotain ripsi/kynsihuoltoa ja kampaajaa? Salijäsenyys? Rillumarei?
Vierailija kirjoitti:
No, kyllä menee kaikki kädestä suuhun vaikka palkkaa tuleekin 3500€ nettona. Onneksi ei ole lapsia.
Ts. Suomessa ei tuolla palkalla herroiksi elä.
Mulla on sama tulo, liuta lapsia, olen yh, on kallis vuokra ja auto. Joka kuukausi jää jotain säästöön. Valintoja...
Se on tosi tavallista että valitetaan pienestä palkasta.
3000€ palkasta saa verojen jälkeen n2300€. Siitä asuminen plus mökki 1000€, auto pari sataa, ja muut kulut?
Mistäpä tietää mihin toisen rahat menee.
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, esim. 100 000€ on jo ihan kohtuullinen kuukausiansio.
T vuorineuvos
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ts. Suomessa ei tuolla palkalla herroiksi elä.Mulla on sama tulo, liuta lapsia, olen yh, on kallis vuokra ja auto. Joka kuukausi jää jotain säästöön. Valintoja...
Tai siis bruttona tuo. Taitaa olla vitsi tuo sun "3500 nettoja kädestä suuhun".
Autoverot, mökin kiinteistöverot, sähköt, lämmitykset, vakuutusmaksut, jätemaksut huollot kunnostukset. Ei jää rahaa paljoakaan muuhun, pakko karsia turha. Tuttu tilanne.
Taas tätä ihmetellyä. Sanoiko tyyppi olevansa köyhä?
Ihmiset nyt valittaa kuka mistäkin ja about 3000 palkalla ei nyt ole varaa mihin tahansa, joutuu tekemään valintoja. Tämä taas on täysin normaalia elämää.
Esim. 45 euroa hierojasta varmasti onnistuu, mutta harvemmin kysymys on tästä. Jos aidosti hoitaa jumissa olevaa vartaloa, niin siellä pitää käydä aika säännöllisesti. Ja maksaahan se.
Toki on, jos hän itse niin tuntee. Rumakin on kaunis, kun oikein itselleen uskottelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei välttämättä, esim. 100 000€ on jo ihan kohtuullinen kuukausiansio.
T vuorineuvos
Herra tai rouva vuorineuvos on tässä asiassa aivan oikeassa. Valitettavasti työnantaja ei maksa kohtuullista palkkaa.
Tulee toimeen mutta sitten enään yhtään sen enempää pistää investointeihin.
Vähintään kerran päivässä sanoo jotain köyhyydestään. Esim köyhän on pakko syödä sitä mitä halvalla saa ja näytti jotain punalaputettua einesruokaa. Myös silloin sanoi olevansa köyhä kun sanoi ettei ole varaa 45€ hierojaan. Näyttää aika resuiselta, ei meikkaa eikä ole mitään pidennyksiä. Totta, en tiedä mihin rahansa käyttää, vai onko pihi ja säästää, mutta silti särähtää korvaan ku tuollaisella palkalla jatkuvasti valittaa köyhyydestä
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ts. Suomessa ei tuolla palkalla herroiksi elä.Mulla on sama tulo, liuta lapsia, olen yh, on kallis vuokra ja auto. Joka kuukausi jää jotain säästöön. Valintoja...
Tai siis bruttona tuo. Taitaa olla vitsi tuo sun "3500 nettoja kädestä suuhun".
Olisikin vitsi mutta ei se ole. Autot, asuminen ja ruoka ovat Suomessa erittäin kalliita varsinkin sinkulle.
Kyllä on, jos käteen jää 2000 ja on lapsia joilla minimi elarit.
Ei oo varaa mihinkään, toimeentulotuki pari sataa vähemmän kun asuminen, vakuutukset yms tosta pois.
Ei ole köyhä vaan talouden hallinta hukassa. Kyllä köyhä voi olla vaikka tienaisi 10 000 € kuussa jos sen käyttää turhuuksiin.
Mulla on sama tulo, liuta lapsia, olen yh, on kallis vuokra ja auto. Joka kuukausi jää jotain säästöön. Valintoja...
Nämä köyhäilyketjut ovat suurta masokismin juhlaa.
Täällä oikein kilpaillaan siitä miten normaalin työssäkäyvän palkansaajan elintason pitää olla kolmannen maailman tasolla maassa joka on olevinaan skandinaavinen hyvinvointivaltio.
Joo, 3500€ onkin niin suunnaton summa monilapsisessa perheessä ettei enää tiedä mihin sen oikein saisi kulumaan ja tehän suorastaan ökyilette kun on varaa *gasp* pitää autoakin.
Ei yhdelläkään suomalaisella pitäisi sentään tällaisia tuloja olla. Kyllä polkupyörän pitäisi riittää kaikkeen mihin ihmisellä on tarve päästä.
Mökkeilijä kirjoitti:
Autoverot, mökin kiinteistöverot, sähköt, lämmitykset, vakuutusmaksut, jätemaksut huollot kunnostukset. Ei jää rahaa paljoakaan muuhun, pakko karsia turha. Tuttu tilanne.
Maksetaannko autoverot joka kuukausi? Maksetaanko kiinteistövero joka kuukausi? Entä vakuutusmaksut, ei kai niitä nyt joka kk ole maksettavana. Oikeastaan noista mainitsemistasi ei mikään ole säännöllisesti joka kk maksettavaa. Jätemaksun maksan kerran vuodessa esim. Huoltoja ja kunnostuksia, mihin joka kuukausi tarvitaan? Ite maksan kiinteistöveron ja autoveron kerran vuodessa. Mulla on kolme tonnia netto ja joka kuukausi jää yksi tonni yli joskus enemmänkin.
Kuukausipalkasta siis kyse
-ap